Tvillingar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Tvillingar 2013

Oläst inläggav Jessy83 » 30 jan 2013, 23:23

Jag har varit 1 gång imånaden och rådgivingen en gång
så det har varit varannan vecka kontroll men tror att om ,an
väntar enäggs så e kontrollerna tätare.vi fick vet nu
imåndas att det blir igångsättnin i vecka 38 men tänker
nog göra allt för att få igång tidigare.sammandragningar
har jag haft sedan vecka 24 och får de meddetsamma
om jag rör på mej.
Bild
Bild
Jessy83
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Jessy83 » 30 jan 2013, 23:25

skriva vi telefonem därför fattas det bokstäver
och lite till :)
Bild
Bild
Jessy83
Silvermedlem

Oläst inläggav Jessy83 » 13 feb 2013, 22:07

hej hur mår ni?just nu känns allting jobbigt,har sjukt när jag går,knäa värker,svårt att sitta ner
och ställa mej upp + att mina fingrar går snart inte att röra.tycker det kommer mera krämpor
för varje dag.nå hur som helst var på ultra idag 34+3 flickan vägde 2153 och pojken 1985.ska p
nytt först i vecka 37 och lovade då att göra lite hårdhänt inre undersökning för att få ingång det
om dom inte har kommit då.känns som det skulle börja hända nånting varje dag men icke.
Är faktiskt riktit trött nu.
Bild
Bild
Jessy83
Silvermedlem

Oläst inläggav tvillinglycka » 25 mar 2013, 12:22

Hej!

Har glömt bort den här sidan, har mått dåligt och knappt orkat med det nödvändigaste. Men nu är det bättre, känner att jag har mer energi, men nog känns det lite så att varje dag kommer nya krämpor...
Nu har säkert nån fått sina bebisar? Hur har det gått? :)
tvillinglycka

Oläst inläggav Jessy83 » 25 mar 2013, 15:52

joo mina tvillingar föddes 6.3. en kille på 2190 43 cm och 2390 47 cm.allt var över på 5 timmar och var mycket enklare förlossning än med sonen fast tjejen kom me fötterna före.
Bild
Bild
Jessy83
Silvermedlem

Oläst inläggav Mimmi88 » 28 mar 2013, 13:03

Hejsan! Och Grattis Jessy83! :) Jag hade skrivit ett inlägg för ca en månad sen och berättat om min mående då, men tydligen har det ej publicerats.. Ja så för en månad sen mådde jag väl helt okej, fick nog ganska fort ont i ryggen och kände av lite foglossning. Och vi var ofta på ulta-läkar kontroll, varannan vecka, och kontrollerade babynas tillväxt.

För två veckor sen, 12.3, vaknade jag av att vattnet gick. I v. 26+3. Blev ambulansfärd till vårt sjukhus, men där får man föda först efter v. 32. Så jag blev vidareskickad till OYS. Babyna verkade må bra, baby B:s vatten hade farit, men förlossningen var ej på gång och ingen infektion. Jag blev sängliggande här på OYS. Några dagar senare gick också A:s vatten. Läget var ändå lugnt, tills plötsligt i fredags (22.3) började jag på eftermiddagen mittiallt få sammandragningar. Droppet som skulle hindra sammandragningarna hjälpte nog ej mycket.. När sen infektionsvärdet började stigs och jag fick hög feber, slutade det i en brådskande snitt. Våra två små killar föddes sent på fredagkväll i v. 27+6. Baby A 1050 g & baby B 880 g. Tacksam över att det gick så bra ändå och pojkarnas läge har varit helt jämnt hiittills. Båds slapp renn på lördag morgon ur andningsmaskinen och har nu en "nasaali" på näsan. Lite pulsfall och apne som är vanligt bland för tidigt födda. De vårdas nu på lastenteho. Själv är jag ännu på avdelning pga. att mitt infektionsvärde var så högt. Men så jag har fått antibiotika i dropp. Hoppas på att bli utskriven idag så jag slipper hem och umgäs med min förstfödda nu några dagar över påsk. För att sen återvända hit till Oulu och våra två babyboys :heart: Önskar er en riktigt Glad Påsk! :nepp:
Mimmi88

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Gravid - månadsgrupper