Oktoberbebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Oktoberbebisar 2013

Oläst inläggav LillaSkuttis » 22 okt 2013, 15:30

Tänkte snabbt titta in och berätta att vår dotter föddes i lördags 19.10 :love:
Återkommer med detaljer när vardagen rullar med båda barnen. Lycka till ni som ännu inte fått era småttingar.
Bild
Bild
LillaSkuttis
Guldmedlem

Oläst inläggav LyckligFru » 22 okt 2013, 15:43

Grattis LillaSkuttis :clap:
Mamma till tre döttrar ♥ Mathilda 9/3-11 ♥ Felicia 9/9-12 ♥ Filippa 20/4-14. ♥ Fyran BF maj 2016.

blogg Familjelycka ♥ http://www.danielaback.nu instagram @backdaniela https://instagram.com/backdaniela
Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 22 okt 2013, 15:57

Grattis LillaSkuttis :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Blåklinten » 24 okt 2013, 20:25

Grattis LillaSkuttis! :heart:

Skrev en förlossningsberättelse som blev ganska lång tidigare i veckan men av någon anledning försvann hela inlägget innan jag fick det postat. Skall göra ett nytt försök när det finns extra tid. :kaffe:
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav mamma eva » 24 okt 2013, 20:46

Blåklinten skrev:Grattis LillaSkuttis! :heart:

Skrev en förlossningsberättelse som blev ganska lång tidigare i veckan men av någon anledning försvann hela inlägget innan jag fick det postat. Skall göra ett nytt försök när det finns extra tid. :kaffe:

Kanske ett litet tips: Skriv ner inlägget på ett word dokument innan och kopiera klistra in här med lite redigering med insättande av smilysar och dyl så finns ju din/era historier bevarade utan att behöva omskriva allt! Kan vara fint att spara utan att sen söka på mammapappa.com senare när man vill återuppleva sin dokumentation ;)

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav LillaSkuttis » 25 okt 2013, 13:40

Ska försöka skriva ner förlossningen i korthet. Hade tid till sjukhuset på fredag morgon för igångsättning på grund av graviditetsdiabetesen. Började bra och jag fick fort regelbundna sammandragningar, dock inte så långa men nog sjuka. Detta fortsatte hela fredagen och trots mycket spring i trappor så hände ingenting. Jag hade fortfarande sammandragningar men de gjorde ingen nytta. Natten blev mindre trevlig med regelbundna sammandragningar hela natten. På morgon fortsatte igångsättningsförsöket men när inget hänt när halva dagen gått så var det tal om att stoppa igångsättningsförsöket för att sedan komma tillbaka och försöka på nytt om några dagar. Efter läkarundersökningen så ändras plötsligt allt. Det hade fortfarande knappt hänt något alls men läkaren tyckte vi kunde gå till förlossningssalen och pröva med dropp istället. Plötsligt gick allt väldigt snabbt. Började öppna mig och sedan gick det från 3cm till 10 cm på en timme och efter två krystningar så var hon ute :love:
Förlossningen blev till slut en positiv upplevelse trots en och halv dags onödiga sammandragningar. Flickan mådde bra under hela förlossningen och det är ju ändå huvudsaken :heart:
Bild
Bild
LillaSkuttis
Guldmedlem

Oläst inläggav ingrid87 » 04 nov 2013, 17:48

Hej!
Jag startade en "höstbabyn 2013" grupp för de som vill hänga med i småbarnskategorin.
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav granen » 04 nov 2013, 20:42

Grattis LillaSkuttis!

Vår pojke föddes i tisdags. :heart: Jag var beredd på en bebis på knappa fyra kilo med tanke på viktuppskattningen i vecka 36+ men han var en nätt liten bit på 3,3 kilo. Förlossningen gick bra, några gånger var det ordentligt jobbigt men smärtlindringen funkade bra så överlag var smärtan hanterbar.

Jag kan fortfarande inte fatta att jag har lyckats skapa något så fint som han. Han är än så länge "snäll" och lättskött. Det blir inte mycket sömn, men det gör inget. :love:
Bild
granen

Oläst inläggav mamma eva » 04 nov 2013, 20:46

Grattis granen :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav LillaSkuttis » 04 nov 2013, 22:59

Grattis granen :clap: :love:
Bild
Bild
LillaSkuttis
Guldmedlem

Oläst inläggav liljekonvalj » 10 nov 2013, 22:41

Grattis till alla som har fått sina bebisar. Våran bebis har redan hunnit bli 6 veckor. Försöker hinna njuta av denna tid, men dagarna går så snabbt med två små. Hoppas att ni alla har det bra! :kram:
liljekonvalj

Föregående

Återgå till Gravid - månadsgrupper