Oktoberbebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Oktoberbebisar 2013

Oläst inläggav Blåklinten » 30 jan 2013, 22:39

Hej,

Tänkte det skulle vara dags att starta en månadsgrupp för oktoberbebisar 2013. Finns det andra? Det är ju tidigt ännu men hoppas på sällskap i tråden :nicka:

Bf-lista :heart:
28.9 / 1.10 Blåklinkten (första) 29 år, södra Finland
3.10 Niccis (första) 31år, södra Finland
9.10 trollfröken (tredje) 29 år, Väståboland
14.10 Liljekonvalj (andra) 29 år, Österbotten
14.10 Simba (första) 34 år, södra Finland
21.10 LillaSkuttis (andra) 29 år, Österbotten
26.10 Granen (första) 32 år, Österbotten
27.10. Pyret 09 (oktober-trean) (tredje) 29år, södra Finland
27.10 / 1.11 MoMi13 (första) 32 år, södra Finland
Senast redigerad av Blåklinten 18 jun 2013, 15:58, redigerad totalt 7 gånger.
Bild
Blåklinten

Re: Oktoberbebisar 2013

Oläst inläggav mamma eva » 31 jan 2013, 07:38

Blåklinten välkommen till mammapappa.coms forum och hoppas du ska trivas :kaffe:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav anonym » 17 feb 2013, 21:10

Hejsan!

Här är en till som hoppas. Har nyligen plussat och glädjen är stor men samtidigt är jag väldigt rädd att det inte ska gå vägen. Hade MA för en tid sedan och nu är jag rädd att det ska hända igen. Bf borde vara kring 24.10 och det känns som en evighet tills det. Har inte så mycket graviditetssymptom ännu, lite molvärk och lite ömma bröst men det är allt. Hoppas vi blir fler här på tråden.

-En som hoppas bli tvåbarnsmamma
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Louela » 23 feb 2013, 16:08

Hej,
Jag plussade förra veckan och borde ha Bf kring 24.10. :heart:
Känner mig lite seg om mornarna och vaknar tröstig sen ett par veckor tillbaka. Har dock inte riktigt vågat glädjas ännu, för i början av sommaren fick jag ett mf i 11+0. :cry:
Det kommer säkert att ta åtminstone så länge innan jag alls vågar planera nåt. :hm:
Louela

Oläst inläggav anonym » 23 feb 2013, 18:31

Grattis Louela! Håller tummarna att det går vägen denna gång. Vi tycks ha samma bf och jag hade också ma i vecka 11 förra gången. Jag vågar absolut inte ta ut något i förskott denna gång och jag önskar tiden skulle gå lite snabbare nu i början. Trevlig helg alla!
- En som hoppas bli tvåbarnsmamma
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Blåklinten » 23 feb 2013, 20:52

Hej och jätteroligt med sällskap!

Mitt bf är 30.9 enligt inskrivningen på rådgivningen men tror nog det blir en oktoberbaby ändå bara allt gåt bra.

Håller tummen för er också en som hoppas bli tvåbarnsmamma och Louela. :tumme:
Ma i v. 11 måste vara hemskt! Hoppas innerligt att vi kan undgå sånt. Tiden fram till v. 12 och första ultrat skulle absolut få gå fort så man sku få andas ut lite och dela med sig av hemligheten. Tänker ni gå på tidigt ultra? Vi funderade en del på det men beslutade oss för att vänta trots allt.

Har mått verkligt illa i nästan tre veckor och fått stifta bekantskap med toalettskålen med sedan ett par dagar tillbaka har det kännts mycket bättre. Jätteskönt men å andra sidan blir man ju orolig över om allt är som det ska vara.. Springer nog på toaletten minst en gång per natt och har lite molvärk i mellanåt så förhoppningsvis är allt ok.

Fortsatt trevlig helg! :nicka:
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav anonym » 26 feb 2013, 22:00

Vad skönt om du Blåklinten börjat må lite bättre.

MA i vecka 11 var verkligen inte roligt men jag tror nog alltid det är en hemsk upplevelse oberoende hur långt gången man är. Vi funderade också på tidigt ultraljud pga av det som hände förra gången men beslutade oss för att vänta på det vanliga ultraljudet iallafall. Man har ju aldrig några garantier fast allt ser bra ut på det tidiga ultrat. Försöker att njuta lite av denna graviditet istället för att oroa mig hela tiden. Vissa dagar lyckas bättre än andra men vi kämpar på. Jag vill hålla denna graviditet hemlig åtminstone fram till v12 så jag hoppas det inte blir alltför många toalettbesök på jobbet så att det går att dölja. Jag mår ganska bra ännu så lite orolig är man nog att det ska vara något fel men jag är ju faktiskt bara i vecka 6 ännu så symptomen hinner väl ännu öka.

Sköt om er!

-En som hoppas bli tvåbarnsmamma
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 28 feb 2013, 10:31

Här är en till som plussat och hoppas på att vi blir en 4-personers familj kring 20e oktober!
Vecka 6 ännu bara. Har tidigt ultra inbokat nästa vecka. Mest för min egen ros skull eftersom förra graviditeten inte gick helt
komplikationsfritt. "Slutresultatet" blev lyckat och har en pigg, glad och livlig dotter :)
Kommer också att hålla det hemligt så länge det bara går!

Hoppas det går bra för oss alla!!! :)

Orostanten
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Blåklinten » 05 mar 2013, 00:31

Jätteroligt att vi blir fler. :nicka: Välkommen med orostanten!

Här är allt fortsatt bra. V. 10+0 idag. Mitt illamående varade bara i tre veckor och har nu hållit sig nästan helt borta. Bara lite lätt illamående på morgonen eller om jag inte ätit på länge. Jätteskönt!Tröttheten har också minskat rejält och den senaste veckan har jag kännt mig energisk och t.o.m. tränat en hel del (lätt träning på gym och lungna länkar). :w00t: Känner inte alls mig gravid men magen har ju nog vuxit en del och speciellt i träningskläder syns det ju nog. Ett eller flera nattliga wc besök och svårt att somna är nog det enda riktigt tydliga symtomet utöver magen. Har ju inget att jämföra med med det känns lite som för bra för att vara sant. Att genast bli gravid och att må så här bra. :hm:

Har första ultra nästa veckas fredag och räknar dagarna till dess. Vill så gärna berätta vår hemlighet åt familjen men och andra sidan är jag ju lite orolig och vi har bestämt att inte berätta för någon alls före det. Nåja, tio dagar kvar. :roll:

Hur har ni andra det?
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav anonym » 11 mar 2013, 21:25

Hej alla!

Jag tycker att tiden går så långsamt. Väntar så på att de första 12 veckorna ska vara över men ännu är det 4 veckor veckor kvar. Bestämde oss för att gå på ett tidigt ultaljud i allafall och visst var där ett tickande hjärta :heart:

Jag mår nog relativt bra, visst blir jag illamående flera gånger om dagen och värst är det på eftermiddagarna och kvällarna. Försöker att äta regelbundet och att dricka tillräckligt med vatten. Magen har varit extremt uppsvälld och gasig på sistone men jag hoppas det ger med sig lite för nu känner jag som en vandrande ballong. Humöret tycks också gå upp och ner, och tröttheten ska jag inte ens nämna...skulle helst sova 12 timmar per natt om jag fick.

- En som hoppas bli tvåbarnsmamma
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Blåklinten » 12 mar 2013, 21:33

Jätteroligt att du redan fått höra ett litet tickande hjärta en som hoppas bli tvåbarnsmamma! :clap:

Längtar så till fredagens ultra! Men är nog aningen orolig också. Har nog använt lite för mycket tid på att läsa runt på forumet och bli insatt i vad som kan gå fel.. Det borde man ju säkert inte göra som orolig själ. Min man blev nog lite tokig på mig under veckoslutet och föreslog seriöst att jag sku gå på privat ultra på måndag fast vi har 12-veckors ultrat på fredag. :roll:
Börjar lite ångra att vi beslöt att inte göra tidigt ultra men med dryga två dagar kvar är det ju ingen större idé mera. Ska försöka hålla mig rejält sysselsatt fram till dess och inte fundera alltför mycket. :oops:
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav anonym » 13 mar 2013, 14:55

Oj vad skönt det måste vara Blåklinten att du, i mina ögon sett, redan är så långt att du får göra 12-veckors ultrat på fredag :)
För mig är det ännu drygt tre veckor dit!
Var på tidigt ultra för en vecka sedan, i vecka sju. Och visst såg vi en liten "böna" med ett hjärta som slog :) Efter det har jag
faktiskt varit lite mindre hispig och orolig vilket är skönt!
Var SÅ orolig under förra graviditeten, den slutade sedan med havandeskapförgiftning och sjuksrivning efter vecka 25 och
födde för tidigt pga det. Så det mal ju nog visserligen på i tankarna nu också, men samtidigt
har jag inte samma tid att fundera så mycket med jobb och en liten hemma!
Nu har jag dessutom berättat åt två väninnor, kunde bara inte låta bli... Men ska absolut försöka hålla mej från att berätta för flera innan
följande ultrat!

Hoppas det går bra för alla!

Orostanten
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Blåklinten » 16 mar 2013, 14:52

Tack Orostanten. Hoppas du får må bättre den här gången!

:clap: Allt gick bra på ultrat igår. Bf flyttade lite bakåt till 28.9 så idag 12+0. Så skönt att kunna slappna av lite och planera nästa höst med en liten :heart: :love:. Overkligt känns det ju nog fast magen lite börjar synnas. Under påsken kommer vi att träffa min och min mans respektive familjer och det skall bli spännande att berätta att en liten är på kommande. Undrar om de anat något? :angel: Har ingen aning faktiskt.

På jobbet tänker jag nog ännu hålla hemligheten ett tag för jag har på känn att det nog kan hindra en befordran som jag ännu går och hoppas på innan hösten. Får se hur länge det går att hålla hemligt. Närmaste kollegan ska nog få veta snart i alla fall men inte chefen. Är studieledig och gör praktik på annan ort efter påsken så det borde vara möjligt att gömma magen lite längre än annars. :bla:

Hoppas alla blivande oktobermammor har det bra och får njuta av en skön helg!
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav granen » 20 mar 2013, 14:59

Hej!

Har under några veckors tid velat skriva in mig här, men inte riktigt vågat. Nu har vi varit på ett första ultraljud (eller egentligen andra, kollade redan i 5+5 att graviditeten satt på rätt ställe) och allt såg bra ut hittills! Vi såg en liten räka med ett tickande hjärta. Navelsträngen syntes också väldigt bra. :heart:

Det är 8+4 i dag, så det är långt kvar till bf 26.10. Det är första barnet och det kom till efter en del kämpande. Vi har gjort behandlingar som inte har lyckats, men helt plötsligt satt vi där med ett plus på stickan. Helt otroligt! Det här lilla pyret har alltså kommit till på naturlig väg i alla fall. Förhoppningsvis fortsätter h*n att utvecklas som h*n ska.

Jag längtar tills dagen då vi kan berätta för våra familjer, borde väl vara någon gång i mitten av april. Jag vill vänta tills vi varit på UL i v12-13 innan vi säger något.

Jag hoppas att det går bra för oss alla och att det blir många oktoberbebisar! :clap:
Bild
granen

Oläst inläggav liljekonvalj » 20 mar 2013, 20:33

Här är en till som väntar en oktoberbebis. :heart: Beräknad födelse är 14.10. Har redan hunnit med två ultran pga av blödning. Men på senaste ultra såg allt bra ut så kanske det skall gå vägen. Har en dotter som är 1.5 år, så detta blir vårt andra barn. Både två är resultat av år av kämpande med Ivf/icsi behandlingar.
liljekonvalj

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper