November 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: November 2013

Oläst inläggav Klösamaja » 07 nov 2013, 12:55

Vad tyst det är på tråden. Månne Mumintrollet fått sin bebis redan?

Själv var jag på ultra o läkarundersökning till tyks idag igen. På tre veckor har bebisen växt till sig ordentligt. Nu 3700 g, för tre veckor sen ett kilo mindre... Livmoderhalsen var 1cm och mjuk men stängd. Så lite har det hänt men inte så mycket som jag hoppats på. Fick ny tid till v 39 och antagligen igångsättning men jag hoppas såå att det händer nåt före det. Mina två tidigare pojkar har varit 3100 och 3500 g i v 37 och v 36 så jag fasar för hur stor denna klimp blir då i v 39 om han redan nu väger 3700. Å andra sidan kanske detta innebär att bebisen hinner bli mer mogen innan han föds och då kanske tiden på barnsängsavdelningen blir kortare denna gång. Nåt positivt där också förstås.
L 01/10 R 03/12 E 11/13
Klösamaja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Mumintrollet » 07 nov 2013, 15:36

Nix, fortfarande hemma med bebis inne i magen... H*n verkar inte ha bråttom ut :nepp:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Mumintrollet » 13 nov 2013, 09:14

Lillebror föddes inatt, allt gick bra :love:

Skriver mera senare!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 13 nov 2013, 09:31

Grattis Mumintrollet :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav SMM » 13 nov 2013, 09:40

Grattis Mumintrollet! :kram: :tumme:
Det var en punktlig liten pojke :nicka: Kom han riktigt på BF-dagen?

Blir så glad av den här nyheten. Ger mig hopp för är sååå trött på att vänta nu!!! (som om den nu int sku komma, förr eller senare :huh: )
Användarvisningsbild
SMM
Silvermedlem

Oläst inläggav Hoppaspåenliten » 13 nov 2013, 16:20

Stort grattis Mumintrollet!! Själv har jag tre dagar till beräknade, 39+4, och har inga som helst känningar på att något skulle vara på gång.. Eller ja ont i nedreryggen och höften men det har jag haft en tid redan vid ansträngning.. Egentligen skulle det inte störa så mycket om hon hålls inne ännu tills nästa torsdag, då har vi min mormors begravning som somna bort förra fredagen och den skulle jag helst gå på.. Men om flickan vill komma före det är det förstås fritt fram! Mår alltså "jättebra" ännu, mycket bättre än jag tänkt mig att jag skulle må såhär på slutet'! Lycka till alla, nu börjar det bli näsra för de flesta!
Hoppaspåenliten

Oläst inläggav MoMi13 » 14 nov 2013, 21:00

GRATTIS mumintrollet :heart: :clap:
MoMi13
Silvermedlem

Oläst inläggav Klösamaja » 14 nov 2013, 22:51

Grattis till mumintrollet!! Kul att det börjar ploppa ut bebisar nu :clap: :clap:

Själv e jag inlagd på tyks avdelning för mammor som inte fött. Pga toxemisymptom. Får se i morgon om det blir igångsättning eller om jag får fara hem och vänta till nästa vecka. Beror på labbresultaten. V 38+0 idag. Såhär länge har jag aldrig varit gravid förr, känns lite konstigt. Var 1cm öppen vid undersökningen och blodtrycket har lugnat sig så tror starkt på hemfärd i ett stycke i morgon.
L 01/10 R 03/12 E 11/13
Klösamaja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Blossom » 16 nov 2013, 20:25

Grattis Mumintrollet! Här föddes vår ljuvliga minisyster i onsdags. Förlossningen blev en ganska dramatisk historia och slutade i ett akut snitt. Vi mår iallafall bra nu båda två och det är ju det viktigaste! Helt underbart söt och gosig är hon och BB- tiden känns så harmonisk denna gång. Hur går det för er andra? Några nya bebisar till tråden ännu?
Blossom

Oläst inläggav mamma eva » 16 nov 2013, 20:36

Grattis Blossom :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav SMM » 17 nov 2013, 18:11

Grattis Blossom :kram:
Låter som om allt är frid och fröjd trots dramatiken.

Från mig inga bebisnyheter än. Men det är ju bara 40+2 idag. Efter en jobbig förra vecka (alltså då jag var i 39+ dagarna) då ALLA ringde och hörde sej för och började föreslå fönstertvätt och annat som påstås sätta igång förlossningen har jag bestämt att se saken som att bebis kommer ut då h*n är redo. Och hej hallå; det är ju ändå +- 2 veckor från BF som anses helt normalt. Vilket hysteriskt fokus på att "komma i tid" folk i min omgivning tycks ha. Ibland är det skönast då folk int noterar det så mycket och kan prata om annat också. (Jo, medges att jag sku önska att det sätter igång närsomhelst. Är redo.)

Beklagar sorgen Hoppaspåenliten och jag hoppas du har möjlighet att delta i begravningen.
Användarvisningsbild
SMM
Silvermedlem

Oläst inläggav fjings » 17 nov 2013, 18:42

grattis till er som fått er lilla!
Här känns dagarna lååånga och jag bara längtar till beräknat datum.
Idag har i alla fall varit lite bättre, men fasar lite för veckan då mannen ska i arbete igen och jag va hemma med 2åringen. Att man ska orka hela dagen. Speciellt då det ofta ropas "var e paaapppaa? Jag vill till paaapppaaa!!" man känner sig SÅ otillräcklig. Och humöret och tålamodet åker i botten så fort.
Nåja. I torsdags/fredags hade jag gärna åkt till bb, men nu är jag nöjd med att orka lite till igen. Måste ju försöka förbereda sig på att gå över tiden....
Men tänkte detsamma som SMM idag; börjar bli trött på att det enda folk frågar är nääär ska du åka in, börjar det inte va dags osv.

lite till.
Kämpa på och lycka till alla som ännu väntar.
fjings

Oläst inläggav Mumintrollet » 17 nov 2013, 19:08

Grattis Blossom! Skönt att allt e bra trots dramatiken!
Månne vi har varit på bb samtidigt? :hm: Jag födde på vcs

Här har lillebror lite magknip men är annars en rätt så nöjd bebis. Storasyster är vääldigt bekymrad då han gråter och vaknar tyvärr varje gång han vaknar natte tid... Sen somnar ju hon inte om lika lätt :evil:

återkommer med förlossningsberättelse i ett senare skede!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Klösamaja » 21 nov 2013, 10:28

Inatt föddes lillebror kl 04:47. 3890g och 51cm. Så viktuppskattningen stämde ganska bra :-) Det blev en bra förlossning, skriver mer senare för det är så krångligt med telefonen. Tyvärr e han nu på keskolan för han knarrar när han andas så antingen är det infektion eller omogna lungor. Men läkaren menade att vi inte behöver oroa oss. Får veta mera senare idag. Hade streptokocker men jag hann inte få antibiotikadropp så länge som skulle ha behövts för han kom med fart. Säkert fler som fått sina små nu ren också! :love:
L 01/10 R 03/12 E 11/13
Klösamaja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav fjings » 25 nov 2013, 08:37

God måndagmorgon!!
Är det flera bebisar som tittat ut?
Här väntar och väntar och väntar vi ännu.
5 dagar över, idag blir det rådgivning och nästa besök bokas väl vidare till mödrapoli - ifall inget hänt.
Ändå har dagarna efter beräknat gått mycket bättre än jag trott. Fast noog börjar jag ändå bli trött på att va gravid, jag har ju så räknat med att redan ha en liten en.
Och inga känningar whatsoever.
Lite sammandragningar på natten, som inte gör ont, bara besvärar - och som snabbt tar slut efter wc besök.
Får sova mycket bättre om nätterna, bebisen är väl så stor att den inte ryms att röra på sej så mycket mer.
Nå - får se vad som sägs på rådgivningen. Hade ju verkligen hoppats att förra veckans besök var det sista...
fjings

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper