Decemberbaby 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Decemberbaby 2013

Oläst inläggav camilla76 » 15 nov 2013, 08:52

Hej på er!

Super länge sen jag varit här...annars också väldigt tyst på tråden.

Det är inte mycket kvar nu hörni :clap: Jag har varit hemma sjukledig redan i flera veckor pga trötthet. Kan få anfall där armar och ben blir helt kraftlösa och hela jag blir matt att jag inte orkar något, inte skoj!! Har blivit bättre nu när jag fått vila hemma och mitt hb har stigit över 100 men kan nog ännu få såna påhopp tex när jag går till butiken el. dyl. Mitt sovande är heller inte det bästa. Vet precis vad du menar Anof! Har försökt sova med två dynor under huvudet för att bättre få luft, en dyna mellan knäna och en dyna för att stöda upp magen...ibland hjälper det! :D

Nåja, kanske jag har klagat färdigt nu! Eller nej, fick diagnosen graviditetsdiabetes också :sneaky: Hade första värdet 5,4 (gränsen 5,3). Är irriterad över det och blir snart knäpp när ALLT snurrar kring socker och mat varje gång jag är till rådgivningen. Inget glukos i urinen och ingen nämnvärd viktuppgång heller. Har mätt värden nu och de har varit bra varje gång. Försöker äta enligt dieten men har faktist svårt med den, kan ju inte äta såå mycket som de säger!!! :scared: På måndag ska jag på ultra för att se hur stor bebis som är på kommande. Kan hända det blir igångsättning lite före ifall h*n är stor. Mina pojkar har ju alla varit stora så jag förväntar mig ingen liten bebis men önskar självklart att den inte skulle gå så mycket över 4 kg...

Bara att kämpa vidare nu, några av er har ju bf riktigt snart!!
Må bra alla :)
Bild

Bild

Bild

Bild
camilla76
Silvermedlem

Oläst inläggav Anof » 21 nov 2013, 09:50

Hehe, ja här är inte mycket action. Jag "hänger" på et norskt forum där vi nu är kring 170 medlemmar och uppdateringar ramlar in varje femte minut:P
Off, camilla76, det hörs tråkigt ut:( Men, ja, nu är det väl inte länge kvar. När är din bf?

Våran prinsessa kom 12.11, 50cm lång och 2995 gram:) nu kan jag äntligen sova igen (ibland:P)
Anof

Oläst inläggav mamma eva » 21 nov 2013, 14:07

Grattis Anof :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Kattmamma » 22 nov 2013, 08:16

Grattis till prinsessan Anof! :heart:

Här är allt ännu lugnt och bra. Knappt 3 veckor kvar till bf och jag har nog en känsla av att lilla tomten hålls inne i magen till mitten av december. Första barnet föddes 40+4 så det känns osannolikt att den här andra sku komma tidigare. Men man vet ju aldrig. I alla fall har h*n legat med huvudet neråt redan många veckor och enligt rådgivningsläkaren är det osannolikt att h*n svänger på sej nu mera. Allt är bra med bådas mående fastän jag nog för det mesta känner mej stor och klumpig vid det här laget. Att få på strumpor och skor är ett projekt. :lol:

Sovandet fungerar relativt bra fortfarande, peppar peppar... Jag har en lång dyna som stöd längs hela kroppen och mellan knäna och det är utan tvekan den bästa investeringen under den här graviditeten. :clap: Gör det riktigt bekvämt att sova på sida. Men nog blir det ju i regel åtminstone en vända till toaletten per natt, och det börjar vara svårt att få tag på sömnen efter det. Ligger och funderar på hur nätterna kommer att se ut bara babyn är född. Har lite ångest över hur jag ska kunna hantera sömnbristen. Sömnlösa nätter har blivit överst i minnet av babytiden med första barnet, och då sov hon inte ens katastrofalt dåligt utan många har det mycket värre. Men borde inte ta ut några sorger i förskott. Det kan ju hända att babyn sover helt ok.

Må så bra ni andra!
Kattmamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav camilla76 » 25 nov 2013, 12:57

Nämen GRATTIS Anof!!! Härligt :heart: Så du har redan fått snusa bebis en tid...kom hon mycket i förtid?

Jag har Bf 21.12 men har tid den 9:e för att fundera på en igångsättning pga att bebin redan förra veckan var 3 kg och mina söner alla varit relativt stora... Så det är spännande tider nu :) Har dessutom imorgon tid för att de ska försöka vända bebin som ligger på tvären! Men det förklarar en hel del varför jag bla har haft tungt att andas osv när h*n också ännu ligger väldigt högt. Så sådant här...
Bild

Bild

Bild

Bild
camilla76
Silvermedlem

Oläst inläggav Mela82 » 05 dec 2013, 16:50

Hejsan!

Här har en december babys kommit till värden. 1 december kl 05.13 såg hon världens ljus! Var beräknad till 27.12 så kom i vecka 36 +2. Vägde hela 2495 gram och var 45 cm lång. men hon mår bra. Äter mera än de flesta.

Förlossningen var en enkel sak som jag skulle kunna göra om när som helst. Vattnet gick hemma. PLOFF utan någo som helst förkänningar,. vi ringde och fick åka in till BB. Hade under vår bilfärd på 1,5 timme 4-5 mensliknande känningar som nog blev starkare men inte onda! När vi kom in var jag 6 cm öppen. Blev förflyttad till förlossningssalen och tillfrågad om ev. bedövning. Det var ett svårt val eftersom jag inte hade ont men visste inte vad som skulle komma. så jag valde epidural ändå. sov sedan i ett skönt rus i ca 2 timmar när barnmorskan kom in och meddela att vi skulle börja jobba. 5 krystningar och 7 minuter senare var hon född. Så mest irriterande var kanylen i hande, för dom hatar jag!!! :tummenupp:

Så nu skall vi njuta av självständigheten och en skön lugn julmånad. Ha det bra alla.
Mela82

Oläst inläggav mamma eva » 05 dec 2013, 17:29

Grattis Mela82 :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav camilla76 » 07 dec 2013, 16:40

Nämen ååh så härligt Mela82!!! Stort grattis =)

Det lät ju verkligen som en superförlossning som alla vill ha!! Önskar samma år mej :blink:
Bild

Bild

Bild

Bild
camilla76
Silvermedlem

Oläst inläggav Kattmamma » 15 dec 2013, 18:31

Stort grattis Mela82! :heart:

Vår lilla tomteflicka föddes i tisdags 10.12. Strategiska mått var 3500g och 49cm. Nästan exakt samma som storasyster för 5 år sen. :love:

Hade också en snabb och lätt förlossning, värkarna började så smått strax efter midnatt men klarade mej bra hemma hela natten, tyckte det var onödigt att riva upp familjen mitt i natten och åka iväg. :lol: Skrevs in på sjukhuset 9.44 på förmiddagen och 10.41 är hon född. Både jag och tösen mådde bra från första början. Nu gäller det "bara" att komma in i livet som tvåbarnsmamma. Inte så lätt då hormonerna rusar i kroppen och man känner sej helt otillräcklig för äldre dottern som varit mammas ögonsten i 5 års tid. Men det lättar säkert med tiden, och babyn är ju inte så här beroende av mamma så värst länge egentligen.
Kattmamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 15 dec 2013, 21:55

Grattis Kattmamma :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Blossom » 19 dec 2013, 10:26

Hej! Startade en tråd för vinterbebisar 2013-2014, kika in där mellan amningar och blöjbyten! :)
Blossom

Oläst inläggav camilla76 » 27 dec 2013, 13:35

God fortsättning på tråden!

Grattis kattmamma!!!

Här har vi firat jul med en underbar nyfödd i huset :love: Vår prinsessa föddes 17.12 kl. 18.33. Stor var hon, som beräknat, men ändå så liten :) 4.300 kg och 52 cm

Förlossningen gick väldigt snabbt och lätt (när den väl kom igång) och båda mår bra. Är så lycklig att jag spricker :heart: :heart:
Bröderna är också helt tagna av lillasyster...tills hon blir gammalmodig :blink:

Bara flickor hittils på decembertråden...
Bild

Bild

Bild

Bild
camilla76
Silvermedlem

Oläst inläggav mamma eva » 27 dec 2013, 16:38

Grattis camille76 :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Kattmamma » 28 dec 2013, 16:02

Grattis camilla76! :heart:
Kattmamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Återgå till Gravid - månadsgrupper