Decemberbaby 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Decemberbaby 2013

Oläst inläggav anonym » 04 apr 2013, 21:49

:heart: Lista över decemberbabysarna :heart:

12.12 Kattmamma (andra barnet)
27.12 Mela82 (första barnet)

Finns här redan andra som väntar tillökning i december?

Plussade igår, relativt oväntat, även om vi var medvetna om att det fanns en liten, liten chans/risk. Bf bör vara nånstans kring lucia-dagen. Blir andra barnet och är sådär halvplanerat. Vi har pratat en del om syskon men kommit överens om att vänta till sommaren med att börja försöka för att det vore bättre timing att bli gravid då av olika orsaker. Men tji fick vi, det går inte alltid som planerat och såhär efter att värsta överraskningen lagt sig så är barnet såklart 100% välkommet, om vi kommer så långt. Känns som att det nästan är för mycket att hoppas på att allting ska gå bra en andra gång. :roll:

Håller mig anonym tillsvidare.

-Fru Filifjonk
Senast redigerad av anonym 24 jun 2013, 12:46, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Decemberbaby 2013

Oläst inläggav silvermarion » 10 apr 2013, 14:47

Jahas, antar att vi väntar tillökning i december också men annars måste jag väl byta grupp :P Plussade med veckoangivelsen 3+ i förra veckan så..
Inte planerat alls, hade tänkt vänta och se om man skulle få upprätt ekonomiska problem etc först och just börjatett nytt arbete -hoppas bara de inte ger mig sparken nu då jag fortfarande är på prövotiden.

Och om graviditeten, jag är livrädd eftersom det blev komplikationer med min första son så han hamnade på sjukhuset i 2 veckor till först, men andra barnet ska väl gå bättre brukar man väl säga? :P
Ha en bra dag allihopa!
Hälsar jag åt er.
marionliv.blogspot.com
BildBild Bild
silvermarion

Oläst inläggav anonym » 10 apr 2013, 19:13

Här var det ingen större rusning. :nepp: Trevligt att få lite sällskap åtminstone. :)

Inga värre symptom här förutom trötthet med stort T, träningen funkar inte alls, och lite svagt illamående då och då. Mådde knappt illa alls förra gången så hoppas slippa det nu också.

Känner som Silvermarion, rädsla för hur det kommer att gå. Hade också lite komplikationer förra gången, tösen vår låg sina 5 första dygn på barnavdelningen, och sen drabbades jag av en jobbig förlossningsdepression. Är mest rädd för att bli deprimerad igen, vet inte hur det ska gå i såfall. Men hoppas på att man är så pass mycket säkrare som mamma andra gången att man inte stressar så lätt över alla små grejer.

Hoppas ännu fler hittar hit så småningom!

Fru Filifjonk
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Anof » 14 apr 2013, 11:15

Hej på er!:D

Bf 6.12. 6+5 i dag:) Bor i Norje, men planerar flytt til Hesa under sommaren:)
Anof

Oläst inläggav anonym » 16 apr 2013, 09:51

Hej och välkommen hit Anof! Och grattis till graviditeten till er andra såklart!

Hur mår ni andra? Här var det inga större problem ännu, tröttheten fortsätter och jag är hungrig som en varg mest hela tiden men annars mår jag bra. Mår illa bara om jag hinner bli alltför hungrig.

Jag sitter och funderar på för och emot privat, tidigt ultra. Förra gången gick vi inte, och berättade om graviditeten först efter ultrat i vecka 12 nångång. Men nu borde vi snart "komma ut" med nyheten åt de närmaste p.g.a. att vissa planerade saker nu inte kommer att bli av när graviditeten kom lite överraskande. Och före vi berättar så skulle jag nog vilja se att det finns nån som lever där i magen. Såklart kan vad som helst ändå hända. Men då det troligtvis genast också läcker ut åt blivande storasyskonet när vi informerar föräldrarna, så skulle jag vilja ha så stora garantier som möjligt att allt är bra.

Fru Filifjonk
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 19 apr 2013, 12:36

Hej på er!
Och grattis till plusset:) Själv plussade jag häromdagen och det blev minst sagt en chock. Den här graviditeten är inte planerad och barnen är 1 och 3 år så tanken på en till känns minst sagt utmanande. Har tidigare haft svårt att bli gravid men den här gången var det tydligen inte så. Så plusset vände upp och ner på hela tillvaron, mannen tog det mera med ro än jag men så är det förstås mammans liv som ställs mest och upp och ner också. Men nog blir det väl bra bara jag får landa på fötterna först och barnet kommer att vara välkommet och älskat. Bf 6.12.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav silvermarion » 22 apr 2013, 13:52

Värst vad många som har bf på självständighetsdagen :)

Jag vet vad du menar fru filifjonk (om det var så det stod ;)) Vår kille så var 12 dagar på intensivavdelningen efter förlossningen och jag fick också förlossningsdepression. Lite är det också det faktum att de sa själva att jag skulle inte ha kunnat få nå större barn än min son var (3070gram, 49cm) så har dethär med kejsarsnitt överhängande också...

Jag skall nästa måndag på ultraljud för att fastställa när mitt BF är egentligen, men troligen någon gång under mitten av december :D Återkommer då.
Ha en bra dag allihopa!
Hälsar jag åt er.
marionliv.blogspot.com
BildBild Bild
silvermarion

Oläst inläggav anonym » 22 apr 2013, 18:53

Hej på er!
Här är en till med Bf 22.12, kanske en julbebis :) Plussade förra veckan helt oväntat och det kom minst sagt som en chock!! Vi har tre söner från förut och var båda av den åsikten att vi var färdiga med att få barn! Men livet blir ju inte alltid som man tänkt sig... Hoppas ändå att detta går vägen och är väldigt lycklig över att vänta en liten till :heart:
Vill vara anonym ännu...

Grattis till er andra och hoppas ni mår bra!!

-Mamma Mu
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 23 apr 2013, 12:07

Hej på er och grattis till alla nya!

Värst vad många "hoppsan"-bebisar som tydligen är på väg i december. :D Hoppas ni alla mår bra.

Jag är trött, gråtmild och hungrig. :roll: Annars ganska lite symptom. Funderar mycket mer på framtiden än förra gången, nu vet man ju konkret vad det innebär med en liten bebis. Funderar på hur tiden och orken ska räcka till för två barn och ett ganska krävande jobb. Säkert klassiska tankar då man ska gå från ett barn till två.

På fredag har jag reserverat tid för tidigt ultra. Om allt ser bra ut då så kommer vi att berätta för närmaste familjen och blivande storasyskonet. Känner mej ena stunden lugn och säker på att allting är ok i magen, och andra stunden är jag säker på att det inte kommer att gå vägen den här gången. Men enda alternativet är ju att vänta och se. Tiden lär visa hur det går.

Ha det bra alla!

Fru Filifjonk
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 29 apr 2013, 08:48

Hej på tråden
Plussade igårkväll, men har misstänkt nog i nästan 1,5v att jag är gravid. Blir andra barnet för oss :) Lite oväntat här också, fast egentligen inte. Men lite chockad är jag nog ändå...omtumlad kanske är det rätta ordet. Så nu håller jag tummarna att allt är OK där inne - fick tid för ultra nästa vecka.
Skriver under anonym tills jag vet mera om läget :)

Here we go again, då :tummenupp:

*Skutan*
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Kattmamma » 02 maj 2013, 09:02

Nå nu har vi berättat om nykomlingen för de vänner och släktingar som eventuellt rör sej på forumet och känner till mitt nick, så nu är det fritt fram att skriva under eget namn. :) Jag kallade mej tidigare Fru Filifjonk.

Var på tidigt ultra förra fredagen och såg ett litet hjärta. Inskrivning på rådgivningen på vappuaftons morgon. Sedvanlig diskussion (eller föreläsning :roll: ) om hälsa, kost, motion, diabetes etc. Fick en läkartid, väntar på att få tid till kommunala ultrat osv.

Har nu två gånger drömt att bebisen är född och båda gångerna har det varit en flicka. Få se om det är föraningar eller om det undermedvetna bara kan föreställa sej flickbabysar när vi har en dotter från tidigare. :lol:
Kattmamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 02 maj 2013, 10:02

Stort grattis Kattmamma :tumme: :kram:
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Sweetwillow » 02 maj 2013, 10:26

Grattis Kattmamman! :clap:
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav silvermarion » 07 maj 2013, 16:14

Var för att fastställa bf nudå och det visade att enligt storleken skulle det bli 26.11 -så egentligen skulle jag väl borda byta månadsgrupp men väntar med det efter v.12 ultrat då jag minns från vårt första att bf flyttade 3 gånger -och sen kom han ändå en vecka senare ;)
Ha en bra dag allihopa!
Hälsar jag åt er.
marionliv.blogspot.com
BildBild Bild
silvermarion

Oläst inläggav Flickan » 07 maj 2013, 20:05

Vi väntar vårt första barn i december, bf 7.12. Enligt senaste mens var bf 22.11 men så var vi på ultra igår och flyttades bakåt 16 dagar, vilket var helt väntat för mig eftersom jag testade negativt 5 veckor efter senaste mensen. Det är väldigt spännande och allt är nytt! Är nu i vecka 9+3 enl ultrat igår. Hittills har jag mått bra, men de senaste dagarna har jag fått yrsel och blodtrycks/socker?fall lätt då jag är hungrig eller inte har ätit på en tid. Hur har ni andra mått?
När har ni tänkt berätta för nära och kära eller har ni redan gjort det? Och ni som har barn sedan tidigare, när berättade ni med första och på vilket sätt? :)
Flickan

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper