Januari 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Januari 2014

Oläst inläggav anonym » 06 maj 2013, 09:54

Plussade på lördan med det var ett väldigt svagt plus så idag testade jag igen digitalt och nu stod det klart och tydligt "Gravid 2-3veckor".
Graviditeten var inte planerad och just nu är jag lite skakad men oxo lycklig!
Det kommer att bli en tung graviditet med en dotter som är i trotsåldern och en annan som är väldigt liten men ett barn är alltid ett mirakel.

Skriver anonymt då vi inte berättat för någon ännu.
Hoppas att det finns andra blivande januarimammor så att jag får lite sällskap!

-Lilla Ru

BF-lista:
Lilla Ru, 8.1,Helsingfors, tredje barnet
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Januari 2014

Oläst inläggav anonym » 14 maj 2013, 07:20

Vara jag som väntar en liten i januari?
Ringde igår till rådgivningen och fick tid 3.6.
Mår ännu bra men med 2:an kom illamående typ i vecks 6...

-Lilla Ru
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Frida86 » 16 maj 2013, 19:05

Äntligen kan jag meddela att vi skall få barn, det tog 2 år innan vi lyckades.
Om jag har räknat rätt är jag imorgon i vecka 7, och därmed har vi BF 3.1? I och med våra svårigheter att få barn och min PCOS så vill läkarna att vi går på ett tidigt ultra, vilket blir om en vecka. Första rådgivningsbesöket blir sen följande vecka. Det är så spännande. Jag har inte haft några graviditetssympom ännu, lite öm i brösten, men det är så lite att jag knappt känner det. Jag har svårt att förstå att jag är gravid, hoppas att allt är bra där inne..

Frida

BF-lista:
Frida86, 3.1?, första barnet
Frida86

Oläst inläggav anonym » 17 maj 2013, 21:15

Välkommen Frida86!!!
Jag mår fortfarande bra (för bra?). Känner mej väldigt trött och så känns BH:n obekväm båda tidiga symtom som brukar drabba mej.
Nojar lite för vad andra kommer att säga då di för veta då människor ofta har åsikter om hur många barn man ska ha och hurdan åldersskillnad man har mellan barnen och anser sig måsta säga den oxo. :osaker: Vill inte bry mej om vad andra tycker men det gör jag.

-Lilla Ru
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Frida86 » 18 maj 2013, 20:36

Det är väldigt länge sedan jag satte och drömde om hur den perfekta familjen skulle se ut och med vilken ålderskillnad det skall vara syskonen emellan. Då jag var ung och blåögd kanske. För mig spelar inte sådant stor roll mer, huvudsaken att vi får barn någon gång. Tänk hur det måste kännas för dem som har svårigheter att få barn då folk sitter och kritiserar andra för att de skaffat barn med stor ålderskillnad till exempel.. Huvudsaken är väl ändå att familjen är lycklig och att alla får vara friska. Eller vad tänker du om saken!?

Mina bröst känns också mer ömma nu.. o dessutom har jag väldigt mycke luft i magen.. men just nu känns det bara lite roligt med graviditetstecken, så fattar jag att jag verkligen är gravid..

Frida
Frida86

Oläst inläggav anonym » 19 maj 2013, 14:45

Allmänt om ålderskillnader tycker jag att var och en gör som di gör och att det inte angår hela världen. Bara en själv vet vad som är bäst för just egen familj.Tyvärr så anser vissa människor att di måste dela med sig av sin ärliga åsikt om allt...

Jag har tex fått höra av en väninna som inte har barn att jag är lat som inte använder tygblöjor på mina barn...

Dessutom så sa en nära släcktin då jag fått mitt första barn "Låva nu att du väntar några år fören du skaffar nästa barn". Jag blev helt sjukt arg och sårad, visst hade vi bestämt just samma sak min man och jag men det angick inte henne! :curse:

Sedan om vår egen situation så är jag lite överväldigad av att vara gravid igen så snart efter att jag fött men mäts är jag glad. Det kommer att vara tungt med 1år mellan barnen men jag har min man så jag kommer inte vara ensam . Det är mycket jobb med barn men det är det bästa som finns.
Vi får lösa alla problem sedan då dom kommer.

-Lilla Ru
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 21 maj 2013, 10:25

Just så.. Jag mår illa. Det började igår och just nu känns det som att all mat i världen är helt sjukt obehaglig.
Nå för att se nånting positivt så kom det 2dagar senare än i förra graviditeten så kanske jag mår bättre denna gång... (önsketänkande)

-Lilla Ru
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Frida86 » 21 maj 2013, 19:44

Det är så besvärligt då folk kommenterar dumheter. Man borde väl lära sig att säga ifrån, jag har svårt med det. Jag reagerar lite som du också blir bara arg och sårad. Kanske man bara borde säga nästa gång "angår inte dig", eller " det är vår sak". Det känns som om endel inte alls tänker efter vad de säger.

Tråkigt att du börjat må illa, hoppas det går över!

Frida
Frida86

Oläst inläggav anonym » 26 maj 2013, 08:48

Jag mår super illa nu... :( Förra graviditeten blev det bättre i vecka 14.

Tröttheten ändå värst då jag inte orkar allt som jag vill. Morgon ska jag till rådgivningen med min minsting så då får ja se vad min "tant" säger om den nya graviditeten.

Min man är helt fantastisk som låter mej sova så mycket jag vill men imorgon är det måndag igen. Han har 4veckor tills semestern så det är väll bara att börja räkna dagar.

-Lilla Ru
Senast redigerad av anonym 26 maj 2013, 12:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Frida86 » 26 maj 2013, 12:44

Oj nej, inte kul att du mår så illa! :ledsen:

Vi var på tidigt ultra för några dagar sedan, det var helt fantastiskt. Nu känns det mera konkret, nu vet jag att jag verkligen är gravid. Vi kunde se en liten, och tydligt se något vitt dunka, alltså hjärtat :) Läkaren räknade BF till 4.1, så det skillde bara en dag med vad jag hade räknat med..

Nu väntar vi bara på att få berätta till våra närmaste, vi har kommit överens om att låta några veckor gå ännu för att vara på den säkra sidan..

BF-lista:
Frida86, 4.1, första barnet
Frida86

Oläst inläggav anonym » 29 maj 2013, 10:05

Grattis till lyckat ultra!

Nu har jag mått illa i lite på 1vecka. Märker att allt känns mycke jobbigare när man mår illa. Är såå stressad för hur allt ska gå, hur ska jag orka??? Men de löser sej nog sen. Men uchh vad mat i all form obehagar. Men stora flickan har varit hemma rrån dagis 3dagar nu och lilla har jst börja äta fastföda så de e bara att bita ihop och laga mat.

Nå, man ökar ju nte precis i vikt att att må illa om man ska se någonting positivt...

Konstigt att ingen annan kommit med i vår tråd, man sku ju tro att fler har plussat nu...

-Lilla Ru
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav ifflan » 29 maj 2013, 19:55

Hej alla båda!

Jag plussade idag, beräknad födsel borde vara 3.2, men kanske jag får hänga här med er ändå?
ifflan

Oläst inläggav Frida86 » 30 maj 2013, 13:11

Hej Ifflan! kul att du hänger på.

Tyvärr är jag rädd att jag måste avgå från gruppen. Jag har nämligen börjat blöda, har en typisk mens. Det är antagligen missfall :ledsen: Får det bekräftat på måndag...

Känns bara så himla tråkigt, vi trodde att det skulle gå vägen. Speciellt efter ultran..
Just nu känns allt meningslöst, allt som man planerat har cirklat kring graviditeten. :cry:

Frida
Frida86

Oläst inläggav anonym » 30 maj 2013, 13:22

Oj nej Frida! :ledsen:

Stor kram till dej och din partner!

-Lilla Ru
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav ifflan » 04 jun 2013, 21:03

Hur gick det Frida? Var det missfall?

Hoppas på det bästa, trots allt! Många styrkekramar!
ifflan

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper