Mars 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Mars 2014

Oläst inläggav ThereseH » 10 jul 2013, 09:52

Några fler som har BF i mars? Själv har jag bf 18 mars
ThereseH

Re: Mars 2014

Oläst inläggav Turbo » 11 jul 2013, 11:16

Hej, enligt vad jag själv räknat ut borde jag ha beräknat datum till den 1.3.14 :D
Har första ultrat nästa tisdag så då får jag veta bättre. Är jätte nervös för om där faktiskt kommer att vara ett fungerande litet hjärta, men skönt att få veta det redan nu och inte behöva vänta till vecka 11-13..

Symptomer jag har är illamående, sjuka och förstorade bröst och ibland när jag reser mej upp från liggande ställning hugger det till i magen. Illamåendet skulle jag kunna klara mej utan :blink: men är så överlycklig över att efter över 2år äntligen vara gravid så tänker försöka att inte klaga.

-Turbo
Turbo
Silvermedlem

Oläst inläggav Turbo » 16 jul 2013, 13:22

Ultra avklarat och ett litet litet hjärta pumpade på =) =)

Är helt överlycklig just nu, fast fortfarande känns det lite nervöst för det är fortfarande en lång tid kvar tills 13veckor är fulla. Men så här långt är allt perfekt :)

-Turbo vecka 7+1
Turbo
Silvermedlem

Oläst inläggav Tossan » 19 aug 2013, 20:08

Hejpshej, jag joinar nu denna tråd! Har inte berättat åt folk ännu, förutom familjen och närmaste vännerna, men när jag nu är i v 12 så hoppar jag på här och struntar ifall "hemligheten" kommer fram :) Tickern ids jag inte fixa riktigt ännu, det blir lite för obvious, men bf borde vara mitten av mars. Fast känner jag mina barn rätt hålls också denna krabat i magen tills den får häätö av högre instans, dvs 41+5 eller 41+6 som de två tidigare.
Bild

Bild

Bild

Blogg: http://snigelnharald.blogspot.com/ - lämna gärna ett litet spår efter er om ni besöker den!
Tossan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Turbo » 24 aug 2013, 11:00

Rolit att få en till till den här gruppen, har inte idats skriva när jag tydligen varit ensam. Hade ultra på torsdagen och allt var som det skulle :) Fick väldigt fina bilder på bebisen och den höll fullt liv under hela ultran. Känner att nu kan jag äntligen börja planera för att vi verkligen kommer att få en till liten bebis.

Mitt illamående har gått över, samma tröttheten som höll på att suga minsta lilla energi från mej. Men nu har jag plågats av hemsk huvudvärk i 10dagar. Var på fredagen till en massör men det hjälpte inte alls och den mängd värkmedicin jag får ta räcker inte heller till så det blir att fara till läkaren på måndagen. Värsta värken kommer när jag känner att ögonen börjar bli trötta, då kommer det en hemsk värk över ögonen.

Turbo vecka 13+0
Turbo
Silvermedlem

Oläst inläggav laku » 25 aug 2013, 20:21

Hejsan,

Jag börjar så småningom förstår att jag är också gravid :) Fick vår första barn för två år sen och då var jag helt från början absolut säker att allt var bra i magen. Nu har jag sen igen varit lite osäker hela tiden. Vi ska ha ultran fast om två veckor. Vår beräknade tid är 28.3. Första barn föddes 41+6 så troligtvis borde jag vara i april gruppen :blink:
laku

Oläst inläggav Pisun » 26 aug 2013, 12:39

Hej!
Jag har bf 11.3 :) är i vecka 12 (11+6)
Var på ultra idag på morgonen och vi fick se det lilla pyret. :heart: Fina bilder blev det, fast lillusen ville inte riktigt röra på sig, ville bara sova :D
Vi ska nog berätta det åt familjen nu, härtills har bara nära vänner fått veta.
Har fortsättningsvis varit schack matt efter jobbet, har inte mått så jätte illa, bara när man är hungrig och ätit för mycket, men inte så mycket att man skulle ha spytt.
Har märkt att man börjar få springa oftare på WC nu och så har man fått en massa finnar i ansiktet och på bröstet/ryggen. :mjae:
Men fy så härligt det var att se lillknodden! Längtar!
Pisun

Oläst inläggav Tossan » 26 aug 2013, 12:53

Jag väntar fortfarande på kallelse till ultrat, undrar just var det dröjer... Går in i v 13 nu, så det borde ju vara dags, höh.Har inte haft så mycket symptom, bara lite illamående emellanåt, nattliga toa-besök, lite huvudvärk och så den där tröttheten förstås. Nu längtar jag bara till att magen skulle börja synas ordentligt - det här skedet när man bara ser ut som att grillmaten smakat under sommaren är inte särskilt kul. :roll:
Bild

Bild

Bild

Blogg: http://snigelnharald.blogspot.com/ - lämna gärna ett litet spår efter er om ni besöker den!
Tossan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav kalw » 26 aug 2013, 19:32

Vad roligt att höra, Tossan! Grattis :)
Bild

Bild

Bild
kalw
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Joxis » 27 aug 2013, 08:51

Hej,

Jag väntar min tredje lilla älskling och vi har BF 6.3.2014 :) Var precis igår på första ultran och är nu superorolig, för vi blev skickade vidare till fostervattensundersökning :osaker: Det har vi inte behövt gå på med de två tidigare och det känns inte helt bra, hade så klart hoppats på att allt är ok. Men det kanske det ändå är, man måste väl bara tro på det. Hon som gjorde undersökningen sa att hon skulle tro att orsaken till detta är min ålder, är nu 37 år, så jag hoppas att det är lite som en rutinkontroll. Men likväl innebär det ju extra risker för fostret. Förutom detta, så har jag i sista natt börjat få pikusmå blödningar (är nu 12+5), vilket jag heller inte haft med de två andra, så det känns som en hel del extra tjafs här nu. Jag försöker intala mig själv att det är en följd av ultran igår, att hon kanske på något sätt tryckte på nå'nting som resulterar i dessa små blödningarna och att de tar slut snart.

Men det var underbart att se den lilla där inne! Det är alltid lika fascinerande då man ser att skruttet där ser ut som en bebis och rör på sig utan att jag har en aning om vad den gör =)
Bild
Bild
Bild
Joxis

Oläst inläggav mamma eva » 27 aug 2013, 10:00

Välkommen med till mammapappa.coms forum Joxis och hoppas du ska trivas hos oss :kaffe:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Joxis » 03 sep 2013, 09:42

Titta, titta, vi har fint sällskap :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17399035.ab

Grattis även till de blivande föräldrarna!
Bild
Bild
Bild
Joxis

Oläst inläggav Tossan » 04 sep 2013, 17:48

Tack kalw! :)

Men hörni, vitsit jag är sur nu - det visade sig att antingen hälsostationen eller sjukhuset klåpat med mina papper, och skulle jag inte ha ringt till sjukhuset själv idag och frågat så skulle jag kanske ha blivit utan detta ultra. Jag fick aldrig nån kallelse, eftersom de inte hade mina uppgifter där överhuvudtaget, höh! Nå men nu fick jag en express-tid till imorgon bitti - lite i sista minuten, men ok. Är 13+2 idag, och det ska väl göras före slutet av v14. Ska bli skoj att se vad som händer där inne, vem som vinkar åt oss!
Bild

Bild

Bild

Tossan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Joxis » 05 sep 2013, 15:00

Åå, det är alltid lika roligt att få se den lilla som bor i magen!

Vi hade faktiskt lite samma situation, men vi bodde på en annan ort då och skulle precis flytta, så jag trodde pappren försvunnit på posten eller nå't. Jag började småningom undra var pappren höll hus och så ringde jag själv till VCS och frågade och fick fixat en tid åt mig. Det var inte superpanik eller så, men om jag inte skött saken själv hade vi blivit utan första ultran och blodproven. Dessutom blev vi ju skickade vidare till fostervattensundersökning, som vi inte ännu varit på, så jag vet ju inte vad resultatet blir och hoppas naturligtvis på det bästa, men OM allt inte är ok och vi missat den här ultran, ja då hade jag kunnat bli riktigt upprörd :curse:

Hoppas allt gick bra för er idag och att ni kom ihåg att vinka tillbaka :)
Bild
Bild
Bild
Joxis

Oläst inläggav EmMia » 05 sep 2013, 16:12

Grattis Tossan! Vad roliga nyheter :tumme:

-mia
Emmi 21.4.2006 <3 Elina 7.6.2010 <3 Alexander 24.6.2013
Änglason 9.6.2012 <3
Användarvisningsbild
EmMia