April 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

April 2014

Oläst inläggav anonym » 20 aug 2013, 21:44

Hej. Startar tråden eftersom här verkar vara brist på en apriltråd ;) Jag hoppas kvalificera in i den här gruppen, har räknat ut att bf torde vara ca 5.4 men vi får se. Gör denna start anonym så kan ni logga in här och skriva in er sen när det känns läge att göra det. Sätter en anonym-signatur på mig själv så länge.

Hälsar Bullen från spyland...

Bf-lista för april (uppdaterad 7.11) :

Fisktärnan - 6.4 - 2:a barnet
Lyckligfru - 17.4 - 3:e barnet
Bella79 - 25.4 - 1:a barnet
mammamuu_84 - 25.4 -2:a barnet
la_dorada - 30.4 - 3:e & 4:e barnet
Senast redigerad av anonym 06 mar 2014, 20:45, redigerad totalt 9 gånger.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: April 2014

Oläst inläggav anonym » 24 aug 2013, 16:42

Här är en till med bf i april, råder lite oklart kring när men ca 16-18/4 något där. 3:e barnet för vår del.

// 87:an

Bf-lista för april:

Bullen ca 5.4
87:an BF 16-18.4
Morran ca. 25.4
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 25 aug 2013, 20:27

Här är en till! Bf runt 25.4 om allt går vägen.. Blir vårt andra barn
/"morran"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 26 aug 2013, 08:05

Jag skrev i tråden igår men det verkar ha blivit bortaget?
prövar på nytt då, har är runt 18 april. 3:e barnet.

Bf-lista för april:

Bullen ca 5.4
87:an bf 18.4
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 26 aug 2013, 18:56

Inlägget var säkert borta en stund eftersom jag la till mig på listan som var i ditt inlägg. Skriver man som anonymt så måste det godkännas innan det syns.. :tummenupp:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 28 aug 2013, 10:41

ah just det jag för nu kom det visst två med :blink:

hur mår ni då? jag är nog så oerhört trött och illamående dagarna igenom, dock inga kräkningar vilket jag hade förra gången så det är ju skönt men det är som att hela tiden gå runt och vara lite sjösjuk på nå vis.

Har inbokat ul den 10 september så det ser man ju fram emot nu, att få det bekräftat att något finns där och att det hittills ser ut som det ska :love:

Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 30 aug 2013, 20:16

Här är det lite lika.. illamående som kommer och går! Inga kräkningar men kväljningar och extrem trötthet! Vilket inte är det lättaste när man har en liten pigg krabat att ta hand om. Kan heller inte komma ihåg att jag skulle känt mig såhär sist?

Ultra :heart: va spännande! Har också tänkt boka ett tidigt ultra, måste lägga påminnelse att beställa en tid. Tycker det är en lång tid att vänta tills 12 veckor..vill ju se redan nu att det är ett litet :heart: som tickar där inne. :love:

-Morran-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 02 sep 2013, 17:23

Jo jag mår också illa och orken räcker liksom inte till alls. Och storasyster klättrar på väggarna. Nå hon är aktiv och i full fart mest hela tiden så det är inte lätt att få den vila man skulle behöva. Kläderna sitter också så illa och inget smakar. Fast ändå sväller man på alla leder utom längde då :curse: Blir så himla uppblåst när jag äter, ingen skillnad vad det är men mera av kolhydrater så det blir en hel del juggis och kött och skinka istället. Frukt går inte alls ner just nu.

Förresten verkar det väldigt lugnt här på forumet just nu. Är det bara en "sommarsvacka" eller har fokl övergivit mammapappa?

När det kommer flera hit, eller om ni har nåt att uppdatera i Bf-listan, gör det gärna i det första meddelandet så finns allt där på ett ställe och är lätt att hitta för både oss och andra. Ni kan gå in och ändra i det meddelandet när ni loggar in som anonyma. När jag uppdaterade förra gången satte jag med datum men det smarta systemet tolkade min 8 för augusti samt "parentes slut" som smilyn 8) :nicka:

Bullen
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 03 sep 2013, 11:08

ja det här arma illamåendet, det är dygnet runt, jag kan vakna mitt i natten och känna att jag mår illa, om jag har tur kan det vara lite lindrigare sent på kvällen men det är sällan jag är uppe så sent nu förtiden.
Det lite lustiga i hela illamående karusellen är att jag är så sugen på mat, hela tiden tänker jag på grytor,potatis,sallad med massa dressing osv :swoon: under mina två tidigare graviditeter så har jag gått ner i vikt i början pga att jag haft svårt att äta men tror dock inte så sker denna gång :nepp: jag försöker äta lite nu som då, jag märker att jag blir riktigt dålig om jag inte håller blodsockret ständigt i schack.
Jag har som plan att äta så nyttigt som bara den och hålla igång motionernandet bättre denna gång men just ligger jag rejält på minus på det kontot också men jag tycker det är hopplöst att röra på sig när man mår illa och bara vill ligga på soffan :blink:

Nå vi ska väl hoppas att vi alla blir av med det här snart, brukar ju kunna ge med sig kring vecka 10-12.

Hoppas också att fler hittar hit, kanske det dyker upp fler där kring vecka 12 när man kanske lite kan andas ut? jag har ultrat om exakt en vecka, hoppas på det bästa.

Tycker inte magen är sådär jätte svullen, nog lite grann förstås, vanliga åtsittande byxor vill man inte ha så jag grävde fram mammajeansen och dom är nog så sköna även fast jag minns att jag med glädje lade dom på hyllan för inte alltför länge sedan. :blink:

Jag kommer att måsta göra en tidig sockerbelastning denna gång eftersom jag på sätt och vis hade graviditetsdiabetes förra gången, jag hade bra värden på blodproven men socker i urinen vid några tillfällen och fick sticka hemma där jag också fick några höga värden, jag hoppas förstås att allt ska vara bra.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav la_dorada » 04 sep 2013, 15:01

Jag har (tills vidare) beräknat datum ca 29.4.2014, räknade ut detta själv på en sida, stämmer bra med rg:s uträkning. Har första besöket till rg den 18.9. För oss är det tredje barnet, vi hade inte alls tänkt skaffa fler barn men trots vår försiktighet är jag ändå gravid. Och vi är glada över det. Tog det som ett tecken, då jag är gravid trots vår försiktighet så är det meningen att vi ska ha en till. Så hoppas allt går bra och inget händer innan dess så vi förlorar bebisen. Vi har två barn från förr, två pojkar, har mått relativt bra med båda de, under denna graviditet har jag redan upplevt halsbränna, väldigt sjuka bröst samt enormt illamående. Så jag gissa att det eventuellt kan komma en liten tös, men det återstår att se, hon eller han spelar ingen roll. Lika älskad kommer bebin ändå att vara. Har inte berättat för någon ännu då det är så tidigt, bara i v. 7 ännu, men ville iallafall skriva här, så får man lite berätta av sig :).

Har blivit snittad med båda pojkarna och blir det nu också, så eftersom BF är i slutet av april så kommer bebin i mitten av april någon gång.

Grattis till er andra blivande föräldrar :). Önskar er alla en underbar graviditet utan större komplicationer.
la_dorada

Oläst inläggav anonym » 07 sep 2013, 09:22

välkommen la_dorada och grattis till graviditeten :tumme: roligt med fler i tråden.

intressant att du ändå mår annorlunda denna gången, det sägs ju också att man mår sämre när man väntar flicka.
Jag har själv två flickor och mått fasligt illa med båda två så även denna gång.

vi har nog inte alls heller berättat för någon ännu, så det är skönt att skriva av sig här, man skulle ju nog gärna villa beklaga sig emellanåt till någon om hur man mår och känner just nu.

Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 07 sep 2013, 20:46

Kul att vi blir fler! :clap:

Nu känns det bara tungt och hopplöst! Har varit kraftigt förkyld nu i en vecka och har till råga på allt tappat rösten helt! :scared: Kom just från läkaren men får ingenting då jag är gravid..bara att härda ut! Men man vill ju heller int riskera något. Och att då även bli illamående mellan varven då blodsockret hinner sjunka för lågt (kommer på en gång..kunde ju ens förvarna liiite) huhhu! :roll: Och storebror har en väldans energi och trots... Vilken kombination hehe. Man bara längtar till läggdags. Försöker bara se fram emot ultrat 16.9 och inskrivningen 19.9, kommer bli en spännande vecka! :love:

Kul med att gissa kön! :) sist var jag helt säker på att jag väntade en pojke och jag hade rätt! Denna gång känns det lite annorlunda och jag tror det är en flicka. Men lika välkommet är det i vilket fall som helst!

-Morran-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 10 sep 2013, 09:21

Nu är läkarundersökning och ultraljud avklarat och fick se ett litet hjärta slå :love: enligt läkare är jag i vecka 9+1 vilket stämmer bra med egna uträkningar eftersom jag hade lång menscykel.
Känns skönt, lite lite kan man i alla fall pusta ut. Nu ska det bokas tid till det riktiga strukturultrat.

jobbigt med förkylningar, det är nog det sista man vill ha så hoppas verkligen du får bli frisk snabbt.

Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Bella79 » 13 sep 2013, 22:21

Hej på er! Hur kommer man med i den här gruppen? Bara att skriva? Jag är nyregistrerad och väntar mitt första. Oj, vad allt känns nytt och spännande och lite skrämmande. Var precis på första rådisbesök och har beräknat datum 20.4, och är nu i vecka 9 (8+5) men mer precis vet vi sen efter första ultran. Mår precis som ni beskriver. Sjösjuk hela tiden, megasvullen och sku kunna sova hela dagen. Fast grejen är ju att man mår faktiskt lite bättre om man rör på sig, men det är svårt att rycka upp sig när man samtidigt mår pyton. Roligt med en sån här grupp, ni som har flera från tidigare kan säkert stöda vid behov :nepp: Fast snart blir det väl bättre!
Bella79

Oläst inläggav anonym » 16 sep 2013, 08:16

Välkommen med Bella79 :clap: kul att vi blir fler.. Det är nog bara att skriva här i gruppen så är man med.

87:an va skönt att ha ultrat färdigt och fått se ett litet :heart:. Själv har jag tid idag och är nervös! Hade glömt att man konstant är orolig för allt och ingenting när man är gravid! Mest just nu för att jag har med denna grav. känt mig helt annorlunda mot vad jag gjorde med ettan. Och det är ju helt ok, ingen graviditet är den andra lik men det som bekymmrar mig är tissarna som varken växt eller ömmar? De gjorde det i början när jag just plussat men sen försvann det bara... :huh:
Inte för att jag saknar det eländet men man oroar ju sig att något ska vara fel..

Har inte ännu heller sluppit min förkylning som diagnosticerades luftrörskatarr. På dag 14 fick jag pencillin eftersom läkaren ansåg att det var ett måste att medicinera då flunssan som inte visade några tecken på att ge med sig. Känns sådär lagom roligt att ta pencillin nu när man är gravid men den sorten jag fick ska vara helt ofarligt för fostret.

Hur har ni det annars med maten? Har ni märkt av några förändringar? Själv har jag fått svårt med bröd! Jag som annars tycker om bröd sitter och pinar i mig.. Socker går knappt ner alls och har något begär efter godis eller sötsaker! Salt, däremot! :wink:

-Morran-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper