Maj 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Maj 2014

Oläst inläggav piggikott » 10 sep 2013, 09:28

Fick igår vårt efterlängtade +. Enligt räknare på nätet beräknat 11.5. Kan inte tro att de är verkligt, vi har försökt så länge, va till väestöliitto i februari på koll och inget fel, så vi har bara tagit det lugnt. Och nu har det lyckats. Hade i mitt förra förhållande missfall i 13 veckan så är lite rädd...

Blir imorgon att ringa till rådgivningen och beställa tid.

Finns här flera som just plussat?

Piggikott
piggikott

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Maj 2014

Oläst inläggav piggikott » 11 sep 2013, 08:42

Ingen annan här som har beräknat imaj? Mina symptom är molvärk till och från och ömma bröst.
piggikott

Oläst inläggav piggikott » 11 sep 2013, 12:30

Nu har man beställt tid till rådgivningen, ska dit 25.9 är då ivecka 8.
piggikott

Oläst inläggav apan » 11 sep 2013, 13:48

Jag har oxå plussat :clap:
Är sååå lycklig :love: samtidigt som de känns lite overkligt att vi ska få tillökning i familjen.
Enligt räkningsprogram här på nätet har jag beräknat 12.5.2014.
Är alltså i vecka 5 nu (tror jag). Vi har inte berättat till någon ännu fast jag helst skulle berätta åt alla att jag e gravid :tumme:
Är lite orolig för missfall då man läser hur stor % av alla graviditeter som faktist slutar i missfall. Har aldrig haft missfall o alltid blivit gravid fort så känns otroligt att vi ännu en gång ska ha en sån otrolig tur! Vi har 4 underbara barn och de här blir nu vårt femte (o sista :blink: )
Har lite ömma bröstvårtor, konstig smak i munnen, har haft molvärk från och till men mest kände jag av de när jag väntade att mensen skulle komma. De senaste dagarna har jag även blivit enormt trött på eftermiddagen o får verkligen kämpa för att inte somna på soffan då vår blivande storebror :blink: sover ute i vagnen.
Har inte ringt rådgivningen ännu men får väl göra de för o få en tid till inskrivningen.
När hade du din senaste mens piggikott? O grattis :tumme:
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav piggikott » 11 sep 2013, 22:29

Grattis till dej med! Jag hade sista mensen 5 augusti, senaste räknaren jag kollade och gravid appen jag laddade ner så är jag 5+2, har idag bara gått omkring om lett :) har så sjuka tissar att de e int klokt. Men tyder väl på att allt verkligen växer och mår bra. Jag har också kännt för att berätta för hela världen :) men njuter av vår hemlighet för tillfället :) annars så har jag kommit på varför gravida kvinnor lyser (glow) de är den feta hyn man får :blink:

:love:
piggikott

Oläst inläggav apan » 12 sep 2013, 09:38

WOW, jag har oxå haft min senaste mens 5 augusti :blink:
Jättekul att vi kan följas åt :clap:
Var nånstans bor du? Själv e jag från Vasa.
Idag morse har jag haft molvärk igen och blir smått illamående om jag inte ätit.
I tidigare graviditeterna har illamåendet börjat rejält runt vecka 7 o jag har spytt flera gånger om dan så tror ju knappast att de blir annorlunda den här gången.....tur nog har de alltid slutat i vecka 12.
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav piggikott » 12 sep 2013, 11:53

:clap: så roligt :)

Själv bor jag i kimito. Är så trött idag, jobbade kväll igår. Förstår inte hur jag ska orka ilängen om jagnuredan av en dag blir trött. Jobbar normalt 6-7 dagar sen två ledigt. Men men är sammtidigt så glad så det går väl :)
piggikott

Oläst inläggav piggikott » 14 sep 2013, 16:09

Har idag lite bruna flytningar, men är väl helt normalt...
piggikott

Oläst inläggav piggikott » 16 sep 2013, 21:52

Började blöda på lördagen, int nå enorma mänger men riktigt blodklimppar, ringde dejuoren de ville jag skulle komma in. Vi körde till salo, satt nästan fem timmar i vänterummet och väntade på vår tur, slapp in till en tant ( fundera om d va gårdskarlens fru) som int kund använda sängen eller lamppan i rummet, hon såmyki att hon titta på/i mej och sa de ser nog ut som missfall. Jaha ska du int ta ultra undra ja.. nä sätter en remiss åt dej och fick ett nummer vart jag sku ringa följande dag och boka tid. *panik*

Nå följande dag ringde jag nummret jag fått och sa mitt ärende, toktanten i luren, fråga om ja sku ti röntgen, nä på ultra, jaha, så koppla hon mej vidare, till röntgen! Där fick jag rätt nummer, ringde naistentautipolikiniikka därvisste de genastvem jagvar, vänta nästan att jag sku ringa, fick tid senare samma dag och instruktioner vart jag skulle.

Vi kommer dit i god tid och anmäler oss, går tillrätt ställle, sätter och ner och vänta, är ca en halv timmekvar, hinner barajust sätta oss ner när de kallar in oss. Fin service. Hon kolla lite uppgifter och tar sen ultrat och det visar sej till min stora förvåning att där finns en fin fostersäck, och hon säger allt ser normalt ut, får ny ultra tid om två veckor för att kolla att allt fortsätter som der ska :heart: :heart:
piggikott

Oläst inläggav SingingBee » 17 sep 2013, 10:11

Hej på er!

Här är en till som plussat för några dagar sedan, bf kring 23 maj enligt mina beräkningar... Jag är alltså i vecka 4+3 idag, och det är första graviditeten/barnet för både mig och maken. Inga symptom whatsoever, förutom en eftermiddags- och kvällströtthet som lika gärna kan bero på min förkylning! Väntar med skräckblandad förtjusning på illamåendet - kommer det, eller kommer det inte?! Har en hel del längre och kortare resor inplanderade (både privat och från jobbet) de närmaste månaderna, så jag hoppas verkligen att jag får må relativt bra!!

Jag och maken är också lite nervösa för missfall...eller kanske mest maken. Han tycker det är jäääättelänge att vänta till vecka 12-13 innan den största missfallsrisken är över. Själv är jag ännu så inställd på att det KAN gå fel, att jag inte tror jag skulle reagera så mycket om det blev missfall nu. Men för varje dag som går, planerar man ju mer och mer i sitt inre och bebislängtan blir större... Så vi håller tummarna att allt ska gå bra, och vi får vår lilla försommarbebis!

Oj, piggikott, vilken skrämselhicka du måste ha fått!! Och vilken tur att där ännu fanns en fostersäck... :heart:

//SB
SingingBee

Oläst inläggav apan » 17 sep 2013, 12:02

Fick rysningar då jag läste vad du skrivit, men PUH, allt var bra :clap: skönt o höra!!!!!
Jag hade pyttelite röda "flytningar" i helgen, inte mycket men fick genast hjärtat i halsgropen o tänkte att nu e de kört,
som tur slutade efter 1 timme o på eftermiddagen hade jag lite bruna flytningar, men sen har allt varit "normalt" igen :heart:
Sa dom på ultrat vad blödningen berodde på?
Läste o googlade runt helt i panik på lördan men fick egentligen inget svar på vad små blödningar kan bero på, bara att de är ganska vanligt o behöver inte alls betyda missfall, som tur!!!
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav mamma eva » 17 sep 2013, 12:03

SingingBee välkommen med till mammapappa.coms forum och hoppas du ska trivas hos oss :kaffe:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav apan » 17 sep 2013, 12:17

Grattis SB :clap: va roligt med mera maj bebisar!
Jag e i vecka 6, o nu har nog mitt illamående blivit värre. Har inte spytt (ännu) men förmiddagarna är värst o jag får gå o småäta hela tiden. Sov dåligt natten till söndag o mådde sååå dåligt hela söndan tills jag somnade på soffan runt 14, sen efter 2 timmars sömn va de bättre igen så tror att åtminståne mitt illamående hänger ihop med tröttheten!
Har ju varit gravid förr o illamåendet har tagit i rejält nångång mellan vecka 7-8 o så har jag spytt fram till vecka 12 :osaker:
så vet ju vad jag har att vänta......får väl trösta mej med att de är övergående.
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav piggikott » 17 sep 2013, 21:36

Blödde lite idag med men hoppas på de bästa, vår lilla kott mår nog bra.

Nej int sa dom nå va d kunde bero på, bara att så länge de inte blöder mera än en vanlig mens så är nog allt bra, men hjärtat hoppar nog över ett slagvarjegång man serblod på pappret.

Välkommen med i vår grupp sb!

Jag har int mått speciellt illa lite imorse . Tissarna lite sjuka igen , jej, och molvärk, som skrämmer mej när jag tror de värsta...

Men posstiva tankar
piggikott

Oläst inläggav apan » 18 sep 2013, 15:20

Idag tog jag mej i kragen o ringde rådgivningen o bokade tid till första besöket.
Beräknat datum blev 12.5.2014 precis som jag själv räknat ut :blink:
Känns så konstigt då känslorna svajar från enorm lycka, vi ska få en ny familjemedlem :kram: , o emellanåt glömmer jag nästan bort att jag e gravid. Mitt illamående blir tyvärr värre för varje dag som går, o blir gråtfärdig då jag räknar hur läääänge de är till vecka 12 då detta förhoppningsvis ger med sej. Nå rådgivnings"tanten" tröstade med att de är bra om man mår dåligt o har graviditetssymptom för de betyder att hormonerna ökar o allt borde vara okej.
Hoppas dina blödningar slutar piggikott, ibland kan jag känna nästan hur de "rinner" o blir helt kallsvettig o måste springa på wc, tur nog har de hittills varit helt vanliga flytningar, bara rikliga såna som påminner om ägglossningsflytningar.
apan
Silvermedlem

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper