Maj 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Maj 2014

Oläst inläggav timon » 23 okt 2013, 21:04

hej,ville skriva och önska er alla en lycklig fortsatt graviditet :) jag går själv ur gruppen pga missfall i v. 12+2 .

ha det bra!
timon

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav viki » 24 okt 2013, 20:08

Oj nej timon :( Jätte ledsen för din skull, värmande tankar ditåt åt en stor kram :kram:

Med mig är allt bra, var på tolv veckors ultra och allt var fint så vågar nu äntligen på riktigt börja tro på att det faktiskt denna gång skall sluta bra :) Är lite mindre trött och illamåendet har minskat.
viki
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav apan » 25 okt 2013, 07:25

Styrkekramar åt dej Timon, tåkigt att höra o försök orka fast livet kan kännas så orättvist ibland!
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav piggikott » 26 okt 2013, 13:23

Styrkekramar Timon! Hoppas du inte behöver vänta allt för länge innan lyckan står dejvid nästa gång. :kram:
piggikott

Oläst inläggav apan » 01 nov 2013, 10:57

Även jag hoppar av maj tråden :cry:
Var på 12 veckors ultrat idag och läkaren hittade inget foster. Moderkakan, livmodern o fostervatten fanns men ingen bebis :cry:
Känner mej så lurad o ledsen, mår fortfarande illa, spyr, har gått upp i vikt o sovit bort 2 månader, gjort framtidsplaner o nu plötsligt väntar vi ingenting.
Ska till sjukhuset på måndag o på medicinsk väg tömma livmodern eftersom min kropp "tror" att jag e gravid.
Är nog fortfarande i chock o kan inte riktigt förstå vad som hänt.
Önskar er andra god fortsättning på graviditeten!
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav SingingBee » 01 nov 2013, 11:11

Länge sen jag skrivit här nu igen, fast jag är inne och tittar rätt så ofta...

Får börja med att skicka kramar till dig Timon! :( Så ledsamt med mf då man redan kommit såpass långt så man börjar tro att faran är över... Önskar dig lycka till framöver i varje fall! :kram:

OJ NEJ apan, så synd att också du måste lämna!! :ledsen: Va hemskt och ledsamt för dig! Förstår att det känns som om du genomlidit alla symptom som trötthet, illamående och viktuppgång till ingen nytta. Usch vad orättvist när det går så! Och ultraljudet som man såå sett framemot, vilket antiklimax att livmodern var tom!

Önskar dig Timon och dig apan kraft och styrka att orka vidare - hoppas ni har nära och kära som stöttar er! :heart:

Själv har jag varit på ett tidigt ultra sen jag senast var här (just för att jag ville se om det faktiskt är något där, då jag oroat mig rätt mycket för mf...), och då såg jag ett litet hjärta slå i v. 8+0. :heart: Idag är jag i v. 10+4 och väntar med SPÄNNING på nästa veckas fredag, då vi har tid bokad för 12-veckors ultrat! Efter det kanske jag kan börja tro att det är något där "på riktigt". Hittills har jag inte vågat börja planera framtiden, just för att jag är rädd att bli besviken... Illamåendet har släppt litegrann för min del, men då och då får jag något skov då jag känner matlukt och då får jag nog sätta mig och andas kall luft för att klara mig! Och tröttheten, den är kvar...

Kanske vi borde börja göra upp en lista snart, med vem som har bf när? Skulle vara roligt att se och få samlat oss alla! :tumme:

Trevlig allhelgonahelg till er alla!

//SB
SingingBee

Oläst inläggav piggikott » 07 nov 2013, 10:11

Nej va tråkigt apan. Styrkekramar till dej.

För oss går det riktigt bra, förrutom att de drar i benenoch ryggen om jagstår länge.

Var i måndahspå 12 veckors ultra och fick se vår lilla kott ligga och sprattla. :love: :love:

Börjar äntligen förstå att jag/vi skafå en liten kott i maj :heart:
piggikott

Oläst inläggav viki » 07 nov 2013, 20:27

Oj nej Apan, stackars er! Är så ledsen för er skull :( Kom i håg att sörja, läste själv när jag fick missfall att för föräldrarna är sorgen efter ett missfall är lika stark som när en familjemedlem dör, eftersom bebisen redan länge funnits levande inom sig och levande i alla fantasier om framtiden. Sedan blir extra tungt eftersom det finns så många som inte förstår, eller ens vet att man har sorg. Stor kram till er! :kram:
viki
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav piggikott » 22 nov 2013, 18:01

Nu i 15+4 har jag helt tappat aptiten. Kan gå hela dagen utan att allsbli hungrig. Nån annan som upplever samma?
piggikott

Oläst inläggav piggikott » 03 dec 2013, 14:30

Då har man 20 veckors ultrat inbokat på nyårafton :)

Snart halvvägs..
piggikott

Oläst inläggav sandy » 16 dec 2013, 21:24

Länge sen jag skrev men vårt liv har blivit upp o ner o nu lämnar jag också tråden fast jag knappt skrivit förut. På 12veckors ultrat såg de massa svullnad runt babyn omena att jag snart får missfall men inget hände innan nästa besök då ett fostervattensprov skulle tas. Svullnaden lika stor o utspridd o testet visa att flickan har tunders syndrom men me tanke på den stora svullnaden så kommer hon förmodligen inte att leva till leverans datum så nu är det bestämt att graviditeten skall avslutas då min sambo inte vill ha ett barn med kromosomfel o förmodligen även andra fel pga den stora svullnaden. POvem vet hon kanske redan är död då jag inte haft några känningar i magen sen fostervatten. Detta är nog det värsta jag varit med om t.o.m värre än alla tre missfall jag haft. Jag mår oerhört dåligt o gråter dagligen men önskar er andra lycka till
sandy

Oläst inläggav piggikott » 16 dec 2013, 22:03

Nej så tråkigt. Styrke kramar till er!!
piggikott

Oläst inläggav SingingBee » 18 dec 2013, 14:17

Länge sen jag också skrivit här, det har på något vis inte hunnits med.

Kramar till dig Sandy! Så vidrigt det måste kännas, och vilket svårt beslut att behöva fatta! :( Ett sånt beslut är man nog aldrig förberedd på. Styrkekramar till dig och din familj!! :heart:

För mig går det bara bra i min graviditet just nu, jag är nu i vecka 18+0. Jag har faktiskt också mitt 20-veckors ultra inbokat på Nyårsafton! Hoppas att det ger anledning att fira extra på kvällen - med alkoholfri champagne! :tummenupp:

I övrigt mår jag riktigt bra just nu, är pigg igen och har fått aptiten tillbaka. Kilona har inte gått upp så mycket som jag befarade i början, utan känns helt överkomliga. Ännu ryms jag in i vanliga jeansen (som jag köpte i en storlek större i v.7...), men det är nog på gränsen. I julhelgen får jag nog byta till mammabyxorna! :nicka: Lite rörelser tror jag också att jag har börjat känna av, fladdrande känsla nere i magen då jag sitter på jobbet. Tror inte att den lilla/lille gillar att sitta hoptyngd framför datorn... :nepp:

Har ni andra känt av några rörelser?

//SB
SingingBee

Oläst inläggav piggikott » 20 dec 2013, 14:11

Vi har också 20 veckors ultrat på nyårsafton, ska bli spännande.

Rörelser har jag inte kännt av ännu och är nu 19+5. På måndag halvvägs :)

Var igår på sockerbelastning, hoppas på bra resultat. :)
piggikott

Oläst inläggav viki » 10 jan 2014, 16:36

Vad många det inte slutat bra för i denna tråd :( Stackars dig Sandy, du är knappast längre här inne och läser, men sänder en kram i alla fall!

Med mig är allt bra, hade 20-veckors ultra just innan jul och allt var lyckligtvis bra, nu i vecka 23+2 och känner rörelser varje dag, och de både syns och käns på utsidan också :) Storebror är fascinerad av dem :) Har även själv nu äntligen på riktigt vågat ta till mig detta barn och går inte längre och är rädd för att det också skall tas ifrån mig, vilket känns underbart, så mår nu just på alla plan bara bra och njuter så mycket jag kan för att samla energi för den sista tunga tiden.
viki
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper