Juli 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Juli 2014

Oläst inläggav hoppon » 13 nov 2013, 09:15

Hej

öppnar här en ny tråd för de som har beräknat i juli 2014 :tummenupp:

enligt egna uträkningar skulle mitt beräknade datum vara 11.7.2014
ja ska på tidigt ultra den 26.11 och till rådgivningen den 29.11 på första besöket så fårman se hur allt verkar :tummenupp:

hoppas de dyker opp fler här under tråden

ha de bra :clap:
Bild
Bild
Bild
hoppon

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Juli 2014

Oläst inläggav MiaPia2 » 21 nov 2013, 22:43

Här är en till. Har tidigt ultra i morgon och vågar inte ta ut någon glädje i förväg. Hade ett tuulimuna i februari (upptäcktes på tidiga ultrat i v.8 ) och ett riktigt tidigt missfall i augusti. Men som sagt gravid nu igen. Och jag trotsar statistiken med råge. Är 39 och genomgick flera fertilitetsbehandlingar i sex år, fick första barnet då jag var 36, på tredje provrörsförsöket. Och nu har jag alltså blivit gravid för tredje gången på ett år på naturlig väg. Får se hur det går i morgon.
MiaPia2
Guldmedlem

Oläst inläggav Ludde85 » 22 nov 2013, 19:51

Hejsan!

Jag har nu fått hoppa från BIM november till juli 2014 listan :clap: :clap:

Vänta mitt tredje barn och beräknad tid borde vara runt 29.7.

Vad roligt MiaPia2!! Ett bevis på att man aldrig sak tro på statistiken (och att inte sluta ligga med varandra :blink: ) Hoppas allt går vägen denna gång

Tror nog jag också ska göra ett tidigt ultra, har gjort det med de två första så ibland kan jag bli lite vidskeplig och tror att det ska skita sig om jag inte gör samma procedur som jag gjort förr...

Men nu ska jag njuta av helgen i mitt nya tillstånd =)

Ludde85
Bild

Bild

Bild
Ludde85
Guldmedlem

Oläst inläggav anonym » 22 nov 2013, 20:36

Hoppar också in här men lite anonym ännu ett tag, men tveksamt om nån kan lista ut vem jag är. Testade positivt idag, beräknat borde bli runt 25.7. Är lite chockad då det denna gång nappa direkt, har fått kämpa en tid med de andra, detta blir nr.3. Är i knepiga situationen att jag väntas bli klar med vuxenutbildning i maj14, så hoppas man uteblir sjukskriven o går på mammaledighet utan examen. Men måste försöka att inte stressa upp mej. Har hittills inga besvär men fasar för den förlamande tröttheten som troligen slår till snart, :osaker: men nu håller vi tummarna. H. Rosen :tummenupp:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ludde85 » 22 nov 2013, 22:14

Då är vi i samma situation Rosen. Borde bli klar mina vuxenstudier i juni 2014. Mest fasar jag för vår slutpraktik som jag gör på traktens sjukhus mellan mars och maj och tidigare har jag blivit sjukskriven p.g.a. foglossningar och eftersom jag känner av dem redan nu så antar jag att de snart börjar ställa till problem. Men jag bara måste kämpa mej igenom praktiken som förhoppningsvis inte är lika fysiskt ansträngande som mitt ordinarie jobb på en bäddavdelning, att vara på praktik är ju mest tungt för psyket =)
Bild

Bild

Bild
Ludde85
Guldmedlem

Oläst inläggav hoppon » 22 nov 2013, 22:32

Hejsan

Va roligt att de dyker opp flera på denna tråd :tummenupp:

Håller tummarna för dig MiaPia2 att denna gång går fint :clap:

Va trevligt Ludde85 att du fick hoppa med här på tråden!! :clap:

Rosen välkommen med! :tumme:

Här väntas de också 3 dje barnet har två töser från tidigare 3,5år o 2,5år :love: Själv har jag lidit denna vecka av en otrolig trötthet och illamående. int villa komma igång alls först på sena eftermiddagen. ömma bröst och tydlig gravid mage ha ja fått också, går ej länge mera att dölja magen :heart: Fått börja använda mina mamma kläder redan för inga byxor går fast på mig mera. så får si hu stor man kommer att bli denna gång har varit ganska stor me de andra.

Blev ti ändra rådgivnings besöket så ska dit nu på måndagen på första besöket o tidiga ultra har ja på tisdagen, väntar så o hoppas att allt skall vara väl :love:

Sköt om er alla och ha ett trevligt veckoslut :tumme:
Bild
Bild
Bild
hoppon

Oläst inläggav hoppon » 22 nov 2013, 22:36

Hej

nu måst ja ännu kolla me er att hu lagar man så som Ludde85 har under sina inlägg om sina barn när de e födda o i vilken vecka du är gravid. Hur skall jag gå ti väga för att få det lagat åt mig? :hm: Tack för hjälpen
Bild
Bild
Bild
hoppon

Oläst inläggav Fisktärnan » 22 nov 2013, 23:20

Hej hoppon!

För att få en sån där "ticker" går du till http://lilypie.com/ och fyller i det du vill och väljer det du vill. Sen ska du kopiera den rätta webbadressen du får till detta forums Kontrollpanel, det ställe där du skriver signatur. Där finns också info om vilken variant av webkod du ska använda.

Hoppas du lyckas!

Fisktärnan från april-tråden
Bild

Bild
Fisktärnan
Guldmedlem

Oläst inläggav Ludde85 » 23 nov 2013, 00:01

Hoppon: när du kommit så långt som till den färdiga Lilypie så ska du välja koden som finns "under" PseudoHTML, UBBCode and BB Code. Den koden kopierar du och klistrar in under "user Control panel" och "profile" och "edit signature"

Jag hann svära många gånger innan jag fick det att lyckas första gången =)
Bild

Bild

Bild
Ludde85
Guldmedlem

Oläst inläggav anonym » 23 nov 2013, 09:19

Skönt att höra att nån annan än jag är i samma situation, Ludde. Det är ju lite annan situation att bli sjukskriven som studerande, man får ju helt enkelt skjuta upp det då :hm: Jag har också slutpraktiken mars till slutet av maj, funderar på om man kunde få förkortad praktik och göra yrkesprovet tidigare :hm: Jag tror vi båda är i vården :blink: Hej alla andra, ska bli kul att följas åt. :clap: 'Rosen'
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Molli » 23 nov 2013, 16:49

Hej!

Jag hoppar också in här. Gravid för tredje gången i år, haft ett Ma, ett Mf och gjort 3 Ivf. Ska på tidigt ultra nu i veckan och är enormt rädd att det ska vara Ma igen. ( inget tyder på det, men det gjorde det inte förra gången heller) Vad har ni för symptom?
Molli

Oläst inläggav Ludde85 » 25 nov 2013, 21:56

Jag håller tummarna Molli!!

Konstigt nog har mina symptom försvunnit, förutom känningarna av foglossningen (foglossningarna...vad som nu är ändelsen...) Men förra graviditeten kände jag inga symptom förrän i vecka 6-7 nångång och då slog illamåendet till rejält. Förra veckan kände jag av illamående och verkligen led och funderade vad det är jag gett mej in i, men nu när jag inte känner något så blir jag orolig. Ska på VUL 11.12 men funderar nog på att ta ett till graviditets test, bara för att se om strecken blivit tydligare eftersom de var ganska svaga när jag testade. Dessutom har jag ingen som helst känsla av att mensen skulle vara på väg så nog är jag ganska säker på att jag är gravid, trots min symtomlöshet. Har ni varit på första rdg-besöket??

Ha de bra!!
Ludde85
Bild

Bild

Bild
Ludde85
Guldmedlem

Oläst inläggav anonym » 28 nov 2013, 22:04

Nå nu slog illamåendet till, spydde nästan av tandborstningen i morse :osaker:
köpte seaband idag, hoppas de hjälper, men blir ju svårt attdölja på armarna, nåja har berättat åt två kompisar redan eftersom jag inte drack spetsade glöggen...hoho inte lätt i dessa jultider direkt. Nån annan som blivit avslöjad redan?
Ska till rådgivningen 10.12.
"Rosen"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ludde85 » 29 nov 2013, 22:47

Avslöjad och avslöjad, skulle på julfest i onsdags och det var kaos när maken inte hann hem innan jag for utan kvickt fick ringa in svärmor som barnvakt, huset såg ut som ett bombnedslag. Och det var efter att jag kommit hem från julfesten som jag insåg att mina gravidtidningar legat framme vid soffan. Och om det är någon på denna jord som kan spekulera så är det min svärmor. Så jag tror nog hon har sina misstankar men hon har inte sagt nåt...än :)

Tänk vad jag är konstig, går och väntar och längtar att jag ska må illa :w00t: Det känns bara så icke befintligt att må bra... Hur ska jag orka vänta till 11.12 innan jag ska på VUL.

Hur mår ni andra??
Bild

Bild

Bild
Ludde85
Guldmedlem

Oläst inläggav mmml » 02 dec 2013, 11:49

Jag hoppar med här. Eller jag gjorde det egentligen för en vecka sen men den texten försvann så får hitta på nåt nytt.

Jag lär då ska vara gravid. Har ytterst svårt att ta in det, men borde nu vara i vecka 8+4 och har inte haft mens eller blödning eller nåt så då är jag det säkert. Har nog gjort två test men det första var svagt fast det var efter mensen och det andra hade ett hack i sig men blev ju nog ändå färgat så då fanns det ju nåt slags hormon. Sen har jag inte gjort mera test utan väntar nu bara vad som händer. Har ju nog kännt mig gravid och mådde några dagar riktigt, riktigt illa men nu har det lugnat sig (hoppas att det är för att jag nu äter med 2-2½ timmars mellanrum). Sen känns det ju i brösten och sen är jag också jättetrött. Var till rådgivningen första gången förra veckan och har första ultrat den 27.12 så det är inte så länge dit mera och då ser man ju sen om det finns nåt. Det enda som är jobbigt för mig är att jag har ett hemoglobin på 91 och jag är helt slut och orkar bara gå lugnt och tål ingen ansträngning. Började med järntabletter men magen blev helt tokig så tog en paus. Borde vila men det går ju inte så bra då det finns 2 barn som behöver mig hemma. Min beräknade dag lär ska vara 11.7 (har bestämt att inte tänka närmare på tanken om baby och när och hur före där faktiskt är nåt). Vi har ren fått två friska barn på första försöket så har svårt att tro att det sku gå en tredje gång på samma sätt.

Och ja. Har blivit avslöjad. Var på en fest och hade nog med egen alkoholfriskumpa (vilket ju var lite suspekt) så min bästa kompis gissa genast. Men ingen annan fick nåt bekräftat men kan ha haft misstankar. Sen så fick min mamma också veta efter att jag förklara varför jag är så slut. Hon måste ju få veta varför hemoglobinet är så lågt...

Blir lite synd att inte äta rom och gravad lax till jul men som tur finns det annat gott.
mmml
Silvermedlem

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper