Juni 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Juni 2014

Oläst inläggav anonym » 11 dec 2013, 20:44

Hej allihopa!
Jag tyckte det såg lite tomt ut utan Junimånad i listan så nu är vi med!!
Hoppas det dyker upp flera hit också.

Kommer in under eget nick senare...

Välkomna med!

BF-lista:
2.6 FunderandeLinda, första barnet
9.6 Stava, andra barnet (tredje i familjen). Kiuru, Karleby
13.6 Ugglemor, första barnet. Borgå
26.6 Midsommarmamma, första barnet. VCS, Vasa
28.6 Sneddan, tredje barnet
28.6 Blå, andra barnet. VCS, Vasa
Senast redigerad av anonym 19 feb 2014, 09:18, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Juni 2014

Oläst inläggav anonym » 12 dec 2013, 16:22

Här är en till som väntar! 28.6 har vi beräknat och det blir andra barnet om allting går vägen :)
Återkommer också med eget nick då vi berättat för alla, vilket vi har tänkt göra efter ultra som är nästa vecka.
Hjärtljuden fick jag dock höra för några dagar sedan :love: så då blev det hela lite verkligare! Har haft svårt att ta till mig det hittills..
Har känts så overkligt! Hade läkarkoll och rådgivning då i veckan, läkaren hittade aldrig hjärtljuden, utan vi "skulle hoppas på det bästa".
Men gick tillbaka till rådgivningsdamen och hon hittade dem snabbt, så skönt att få höra! :heart:

Nu vaknade blivande storebror, återkommer!

-Blivande tvåbarnsmor
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav sneddan » 18 dec 2013, 12:01

Ts här. Vad roligt att det finns någon till som dessutom har samma bf 28.6 :tummenupp:

Har nu gått in i v13 och det känns bra. Illamåendet börjar ge med sig. Bara tröttheten kvar men jag tror det blir bättre då vi får jullov.

Detta blir vårt tredje barn... :heart:
sneddan

Oläst inläggav Blå » 23 dec 2013, 13:48

Jag är då "blivande tvåbarnsmor" :)
Vad roligt sneddan att vi har samma bf! :clap:
Enligt ultrat var babyn mindre än de dagar jag var i då men inom gränserna så bf flyttades inte.
Härligt att äntligen få se att det faktiskt finns någon där inne :)

Detta blir då alltså andra barnet, är hemma med våran pojke som är 11 mån.
Ålderskillnad blir 1 år och 5 månader.

Här börjar också det värsta illamåendet och hungern vara borta, fastän jag inte mått SÅ dåligt.
Värst vid vecka 7-8. Trött har jag varit men det börjar gå mot det bättre nu.
Har hittills mått ungefär som då jag väntade första, så ska bli intresant att se om det blir en till pojke! :)

Hoppas att det dyker upp flera blivande junimammor här i tråden! :tummenupp:
Bild
Bild
Blå
Silvermedlem

Oläst inläggav midsommarmamma » 29 dec 2013, 16:38

Hej!

Jag väntar mitt första barn och beräknat datum från början var 26.6 men enligt ultraljudet 23.6. Så om jag på riktigt blir en midsommarmamma eller inte återstår att se ;)

Är nu i v. 14+3 och har den senaste veckan mått prima. Har tidigare mått både illa och varit ofantligt trött men nu känner jag knappt av några gravidkrämpor alls. Fick höra hjärtljud i fredas så nog är det någon som lever och verkar må gott i magen trots allt :)
midsommarmamma

Oläst inläggav Blå » 01 jan 2014, 18:00

Vad roligt att vi blir fler, välkommen med midsommarmamma! :)
Blir intressant att se vem som kommer att föda först av oss tre nu då vi har bf så nära allihopa.

Här tycker jag att tröttheten kommit tillbaka mitt i allt, och tålamodet blir ju inte det bästa då heller...
Mat har jag svårt att äta, endera får jag kväljningar lätt eller så smakar det helt enkelt inte :/
Kommer nog ihåg något liknande med första men kanske inte riktigt så här svårt hade jag det.
Nedre ryggen har också börjat bråka, då man dammsuger, håller på o bakar o diskar för länge i köket osv.
Får hoppas att det inte blir mycket värre, åtminstone inte så fort.
Med första blev jag sjukskriven 2 veckor före mammaledigheten, hade så sjukt att röra mig och det gör jag hela tiden i mitt jobb.

Gott nytt år förresten! Nu är det "vårt år", konstigt nog känns det mycket närmare förlossningen bara för att det bytte år ;)

Nu längtar jag efter att få höra hjärtljuden igen, ska på rådginvning om 2 veckor.
Och förståss att för börja känna rörelser och sparkar :love:
Hur hade du det sneddan med andra barnet, kände du rörelser tidigare än med första?

Ska vi laga en bf lista som vi lägger in i första inlägget, så hänger man lättare med? :)

- Blå 14+4
Bild
Bild
Blå
Silvermedlem

Oläst inläggav ugglemor » 04 jan 2014, 13:33

Hej,
Jag hör också till denna grupp, beräknat datum 13.6. Det är mitt och min mans första barn och våra föräldrars första barnbarn. Är nu i vecka 17+1 och har mått relativt ok under de veckor som gått, har nu börjat använda mammabyxorna jag hittade på rea. Dom e så sköna när dom int klämmer. Ja lämgtar efter att magen skall växa ännu mera och på att få träffa vår till uggla som växer i mig.
från Borgå bor nu i Raseborg.
Första barnet 6/14
ugglemor

Oläst inläggav sneddan » 04 jan 2014, 14:48

Vad roligt att vi blir fler :clap:

Blir faktiskt spännande att se hur nära varandra vi blir i slutändan. Ettan gick 12 dagar över och tvåan en dag före bf.

Här håller tröttheten också i sig och med den kommer illamåendet till kvällarna. Men det har varit väldigt bra med jullov och då har jag sovit 10-11 timmars nätter :roll:

Jag hade ordentliga sammandragningar från v20 när jag väntade tvåan och det verkar bli samma nu. Hade en tid före jul flera dagar med stress och direkt börja sammandragningarna komma. Så det blir nog att ta det lungt.

Ja jag kände nog rörelserna tidigare med andra barnet. Jag känner redan nu hur någon busar omkring därinne :heart: Och på rådgivningen sparkades det villt när vi lyssnade på hjärtljuden :heart:

Gott nytt år härifrån också! Känns riktigt bra att ha nytt år å får vi nu bara lite vitt på marken så piggnar väl vi också i!
sneddan

Oläst inläggav mamma eva » 04 jan 2014, 15:40

Välkommen med till mammapappa.coms forum ugglemor och hoppas du ska trivas bra här :kaffe:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav ugglemor » 13 jan 2014, 13:42

Hejsan,
hoppas alla haft en bra jul och trevligt nyår. Det hade i allafall jag, vi berättade för våra föräldrar och syskon på julafton och alla blev jätte glada. Dom ha ju vänta en tid när vi gifte oss 2012, så dom viste att de va påväg.
Hur har ni andra mått? Jag har mått bra, lite sammandragningar hade jag förra veckan då jag var ute och gå med hunden och gick för raskt. Men dom sluta direkt som jag saktade ner på farten. Magen min har vuxit och syns lite redan. Jag hade rådgivning förra fredagen och har gått upp 400g sedan början. Så de låter bra, fast jag har ju extra vikt från förut så de ska väll int komma så mycke till.
Den 28.1 har vi andra ultran var de ser om allt är ok med lilla ugglan. Och förhoppningsvis ser dom vad vi väntar oss. Jag har inte kunnat låta bli att köpa några bodyn som jag hittat på rea men dom är alla väldigt unisex färgade så att de skall passa både en flicka eller pojke.
Har ni andra handlat något åt ert lilla redan?
Vi har också beställt vagnen, det blev en emma ljunga super viking. Dyr men hållbar och kan ändras till syskonvagn om det behövs om ett år.
Första barnet 6/14
ugglemor

Oläst inläggav Blå » 14 jan 2014, 21:47

Välkommen med ugglemor! :)

Hade rådgivningsbesök idag, allt bra!
Hb var bättre än sist, ligger nu på 125, vikten har ökat 2 kg exakt sedaninskrivningen för 2 månader sedan. Känns helt okej.
Bebisen var vild när vi skulle lyssna på hjärtljuden och sparkade flera gånger mot dopplern. Lika härligt varenda gång att få höra :love:
Rådgivningarna går nog mycket fortare nu med andra barnet än med första. Dessutom är det längre mellanrum.
6 veckor till nästa rådgivning, ultra en vecka före det. Sedan hoppar det från vecka 22-30 innan jag ska igen. Men det är nog okej så länge allt är bra och då känner man rörelserna så mycket bättre också :)
Har förresten smått börjat känna rörelser nu, härligt! :clap:

Mår helt okej för tillfället, ja förutom idag. Hade äntligen sluppit kräk känslan efter att jag ätit. Men igårkväll spydde jag upp lite av middagen och allt jag ätit idag har känts som att det ska komma upp tillbaka :/ Nedre ryggen säger ifrån ibland men är bättre för tillfället än för ett par veckor sedan.
Vissa dagar känns det nog som om jag sprungit maraton lopp bara av att stiga upp ur sängen och klä på sig. Huhh va tungt emellanåt! Kommer nog ihåg att jag ibland flåsade som en idiot på jobbet då jag väntade första, men inte riktigt så här mycket ändå.

Har inte ännu köpt något, endel kläder har vi från förr, men det mesta lånade vi av min syster som både har pojke och flicka. Så det fanns att välja på för båda könen :)
Funderade dock på att köpa egna kläder nu, flera barn efter den här hoppas vi ju nog på ;)
Tror nog jag ska köpa så småningom något till babyn, dock i neutrala färger :)
Babyn får storebrors gamla säng och han får en ny större. En tvillingvagn har vi nog tänkt köpa också. Annars borde det mesta finnas färdigt åt babyn. Blir väl storebror istället som behöver massa nytt :)
Har nog tänkt ta reda på vid andra ultra om det är flicka eller pojke om det syns. Magkänsla säger pojke men man vet ju aldrig :)

Det var allt för mig, lägger in en lista på oss som väntar i första inlägget om det är ok för alla?

-Blå 16+3
Bild
Bild
Blå
Silvermedlem

Oläst inläggav ugglemor » 14 jan 2014, 23:13

Gör gärna en lista, vad skall finnas med på den? BF, måntte barnet m.m det finns mycket man kan sätta med på listan.

Jag väntar i allafall första barnet och beräknad förlossning är den 13.6.
Första barnet 6/14
ugglemor

Oläst inläggav Blå » 15 jan 2014, 13:51

Gjorde nu en liten BF lista i första inlägget, vill ni lägga till något mera så säg till! (t.ex ålder,ort, kön om ni tar reda på m.m) :)
Bild
Bild
Blå
Silvermedlem

Oläst inläggav Stava » 17 jan 2014, 09:36

Hej hopp!

Här kommer en till med bf i juni 2014, närmare bestämt 9.6! Hakar gärna på er grupp om det är okej? :) Det blir familjens tredje barn, men det andra som jag bär o väntar. Har känt rörelser ett bra tag redan - nu väntar jag bara på att magen ska bli en tydlig babykula o int bara se ut som "för mycket choklad under julen"... :)
Ha det gott!
Stava

Oläst inläggav ugglemor » 17 jan 2014, 19:58

Klart att du e välkommen med i juni gänget. Roligt att vi blir flera.
Idag är jag i vecka 19, de går snabbt framåt här, de känns som nyligen jag fick veta att jag är gravid.
Magen växer och jag väntar med iver på att börja känna sparkar, ännu har jag inte känt något alls. Fast de beror väl på att det är första barnet och jag vet inte hur det skall kännas. När ha ni känt ert barn i magen första gångerna?
Första barnet 6/14
ugglemor

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper