Januari 2015

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Januari 2015

Oläst inläggav Nikita » 08 maj 2014, 10:20

Jag har plussat på alla tre test jag tagit denna vecka och börjar vara säker på att jag är gravid igen, även om det är så tidigt att inget kan kallas närapå säkert ännu. BF är den 7.1 enligt egna beräkningar. Jag förstår att de flesta som hör till denna grupp i detta skede ännu vill vara anonyma. Men jag hoppas ändå några vill skriva och dela med sig litet tankar redan här i början. Jag trivs med den här månadsgruppsgemenskapen här på mammapappa.com.

I hopp om att snart få höra av er alla mammor 1/15,
Nikita
Nikita

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Januari 2015

Oläst inläggav mamma eva » 08 maj 2014, 20:07

Välkommen med till mammapappa.coms forum och hoppas att du ska trivas hos oss :kaffe:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav anonym » 16 maj 2014, 15:34

Grattis Nikita!

Annu ar det valdigt tidigt har ocksa men positivt resultat har jag fatt bade pa Clearblue och pa blodprov sa nog far man val borja tro att man ar gravid! :tummenupp: Sa jag kommer med i denhar gruppen. Enligt egna utrakningar borde BF vara 19.1.

"en liten plutt"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 22 maj 2014, 11:23

Här är en till som plussat och vår lillasyster/lillebror är beräknad till 8.1 :)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 02 jun 2014, 13:04

Grattis till dig också anonym! Kul att vi blir fler här inne!

Hur mår ni nu? Jag var orolig då jag inte hade några symptom alls ännu för en vecka sedan men sen kom allt på en gång. Dålig hy, illamående, TRÖTTHETEN, you name it! Jag ska på ett tidigt ultra nu på torsdag så förhoppningsvis får vi det bekräftat då att det faktiskt finns en liten plutt i magen. Vi har ännu lite svårt att fatta allt detta nämligen, särskilt sambon förstås! Kämpa på!

"en liten plutt"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 09 jun 2014, 11:32

Jag är väldigt trött och har haft illamående sedan v 6 (dock bara spytt 1 gång hittills.. med dottern spydde jag dagligen till v 20). Har gått ner 2 kg men det gör ingenting för jag har ännu +4kg från förra graviditeten. Om det inte vore för illamåendet och tröttheten mår jag annars riktigt bra tycker jag :)
Vi tänkte inte skaffa fler än två barn så hoppas denna graviditet och förlossning går smidigare än förra och man får njuta lite också :)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav annis12 » 09 jun 2014, 11:44

äntligen fick jag aktiverat ett konto här,jag är <anonym> som skrivit tidigare :)
annis12

Oläst inläggav anonym » 10 jun 2014, 14:29

En till som joinar Januarigruppen! :)
Enligt egna beräkningar borde den lilla hitta ut omkring 15.1,om allt går som det ska.
Skall också på tidigt ultra på torsdag, förhoppningsvis är allt okej.

Måendet är sådär,irriterad,har så svårt med lukter,och dundertrött är jag,kan somna på några sekunder om jag lägger mig ner.
Och huden katastrof. Men annars okej ;)
Hoppas allt är okej med er andra,och hoppas vi blir fler småningom :)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Nikita » 15 jun 2014, 20:19

Grattis annis12 och ni alla andra som plussat!

Jag var på ett tidigt ultra för ett par veckor sedan och fick se ett litet hjärta slå. Men jag har hela tiden litet småvärkar och ett par ggr har det varit en liten blodfläck på wc-pappret så jag känner mig ännu ganska så osäker. Enligt rådgivningens beräkning är jag nu i v. 10+5.

Ultra blir det först i v.16. Sent tycker jag som haft första ultran i v.12 förr.
Men det är bara att vänta och se. Inte kan jag göra annat än att undvika listeria och toxoplasma och hoppas kromosomerna är i skick så att den lilla klarar sig där.

Hoppas allt bra med er alla!
Nikita

Oläst inläggav anonym » 16 jun 2014, 20:32

Hejsan! Hoppas ni alla mår "fint"! Så bra man nu kan må i början av en graviditet....

Jag förstår att du är orolig Nikita men hoppas de små värkarna och de små blodfläckarna snart är ett minne blott. Har du sett ett litet hjärta som slår så går ju missfallsrisken ner även om de tre första månaderna som helhet förstås är riskabla. :kram:

Vi var också på ett tidigt ultra för ett tag sedan och fick också se ett litet hjärta slå! Dessutom fick vi höra det och de små hjärtslagen måste nog vara bland det vackraste man kan höra! :heart: Annars knallar det väl å går här. Mår fortsatt illa men ibland har jag vissa dagar som är lite bättre. Värst mår jag på kvällen. Har inte spytt ännu men ibland har det nog varit nära... På jobbet frågar folk med jämna mellanrum om jag är ok, jag ser som en fjortis i ansiktet, har dragit ner drastiskt på sminket och ser väl inte sådär jättefräsch ut då man mår illa och är trött. Hade inte tänkt säga något på jobbet innan semestern (utom åt närmaste chefen) men vi får se om jag klarar det så långt. Magen putar nämligen ganska ordentligt ibland... Måste snart börja se mig omkring efter mammabyxor....

Kämpa på!

"En liten plutt"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ima » 17 jun 2014, 14:08

Hej, här är en till blivande januarimamma! Beräknat datum är 22.1, men förlossningen blir nog tidigare pga planerat kejsarsnitt. Än så länge mår jag riktigt bra, bara lite illamående och trötthet - bra så eftersom jag är hemma med vår pigga lillfröken på strax ett år. Under den förra graviditeten var nog den första tiden betydligt jobbigare, kunde knappt borsta tänderna pga illamående...så hoppas det fortsätter såhär... På torsdag har vi ett andra ultraljud, jag håller tummarna hårt att allt ska se bra ut!
Det blir kul att följas åt här -sköt om er & må så gott alla!
Ima

Oläst inläggav anonym » 19 jun 2014, 12:59

Jag anonym som skrev att jag hade bf 15/1 och skulle på UL,tänkte meddela att jag nu går ur gruppen då det konstaterades på UL att fostret dött.
Ledsamt och smärtsamt på många sätt. Hoppas ni andra får behålla era små :heart: :an och att allt går bra för er framöver! Önskar er all lycka!
/J
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 22 jun 2014, 19:47

Det var ledsamt att höra J! Stor styrkekram till dig :kram:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Nikita » 30 jun 2014, 20:09

Jätte tråkigt att höra J! Värme och styrkekramar!

Jag hade ju förstås kollat datumet helt tokigt på ultran, hade den nog i v.12 som tidigare. Allt verka ok så här långt, får veta under den här veckan om blodprovet visat risk för kromosomavvikningar. I övrigt händer inget spännande på ett tag så det är bara att vänta och se hur det går. Har fortfarande nåt smått blod typ varannan dag, men inte kunde dom se någon orsak till på ultran utan bad mig ta kontakt om det blev frågan om en större mängd blod. Försöker att inte tänka på saken då jag ändå inte kan påverka. Funderar mera på maten som jag kan påverka. På rådgivningen sa dom att jag inte får äta sill för att det är rå fisk. Men nog tonfisk på burk direkt i sallad, att den inte är rå. Jag har läst på nätet att många skriver att sill är ok, men att skinkpålägg inte är att rekommendera fast det inte sades någonting om det på rådgivningen. Jag tycker det är väldigt svårt att veta vad som jag kan och inte kan äta. Jag vet att gädda innehåller för mycket tungmetaller, men undrar om de löser sig i spadet eller om jag kan äta gäddsoppa i fall jag inte plockar några fiskbitar alls...
Nikita

Oläst inläggav lulu75 » 03 jul 2014, 20:51

Dags att komma ut ur skåpet! :tumme: Det är jag som skrivit under signaturen "en liten plutt". Och vi väntar alltså barn nummer tre!!! Helt otroligt känns det och jag tror inte att jag kommer att tro på det innan jag håller bebisen i famnen. De två första har vi nämligen behövt få hjälp med, med hjälp av IVF, men denna lilla krabat är helt "luomu" =) jättehärlig överraskning! Imorgon får vi reda på om blodprovet visar på hög sannolikhet för kromosomavvikelser. Jag förbereder mig på att behöva ta ytterligare test (måste ta fostervattenprov redan med lillebror och ju är jag ju äldre nu) men nacken var tunn och fin och näsbenet såg också bra ut på ultra så vi hoppas på det bästa!

Hur har ni det annars? Jag mår fortfarande tidvis ordentligt illa men har ännu inte spytt. Jag har märkt att jag mår mer illa om jag sover dåligt och/eller om jag stressar så nu avlastar jag så mycket jag kan på sambon. Jag berättade för chefen på jobbet häromdagen. Han hoppade väl inte direkt jämfota av glädje om man säger så även om han lyckades klämma ur sig ett snabbt grattis innan han började prata om allt som borde göras innan semestern...

Jag tycker som dig Nikita att det är svårt att veta vad man kan och vad man inte kan äta. Jag äter rimliga mängder av det mesta. Jag kan ta lite kallskuret hemma ifall paketet är riktigt nyöppnat och har varit i kylen hela tiden. Några bitar sill har jag nog också ätit, likaså fiskrätter ibland. Jag äter också ordentligt tvättade jordgubbar och körsbärstomater fast man egentligen ska skala alla frukter och grönsaker. I synnerhet nu i början av graviditeten har jag tänkt att det viktigaste är att jag får mat i mig trots illamående. Sen när jag mår bättre kan jag börja äta bättre.

Oj det blev ett långt inlägg!

Ha det så bra alla!
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper