November 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

November 2014

Oläst inläggav MarinaE » 10 maj 2014, 16:06

Hej!

Nu har jag varit in och tittat många gånger om nån har startat en novembertråd och eftersom ingen annan har gjort det så gör jag det :)
Finns det andra som väntar barn i november?
MarinaE

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: November 2014

Oläst inläggav Zarahh » 26 maj 2014, 08:49

Hej,
Jo här är en till som väntat på en november-tråd.
Har bf 23.11. så nu är jag på vecka 14+1. Har en storasyster hemma som är född 11/2012.

Är det ditt första MarinaE?
Zarahh

Oläst inläggav MarinaE » 26 maj 2014, 14:59

Hej Zarahh!
Vad trevligt att vi åtminstone är två i denna tråd :)
För mig är det första barnet. Idag är jag i v. 16+2 och bekräknat har jag till 8.11.
Hur har du mått under graviditeten? Jag hade en del illamående i början men sen 2-3 veckor tillbaka är det borta. Tröttheten har också försvunnit så nu orkar man göra något igen :)
MarinaE

Oläst inläggav Kristin10 » 13 jun 2014, 07:42

Hej, här är en till som väntar barn i november. BF 17.11 och det är första barnet så allt är nytt och spännande. Speciellt eftersom vi försökt så länge och till slut lyckats med IVF.

Hittills har magen inte växt så mycket, men senaste två veckorna har jag märkt att det börjar hända saker. Har denna vecka berättat på jobbet så nu behöver jag inte försöka dölja det längre heller.
Kristin10

Oläst inläggav MarinaE » 13 jun 2014, 15:28

Grattis Kristin10! Vi har varit på FET för att lyckas bli gravida. Vårt första IVF försök lyckades också för några år sen, men tyvärr visade ultrat i v12 att fostret var allvarligt sjukt och graviditeten avslutades då jag var i v.17. Jag kan säga att jag var väldigt nervös inför ultrat i v12 denna gång! Allt var dock ok, men ännu vågar jag inte tro att vi ska bli tre. Jag har inte berättat i jobbet ännu, funderar att jag skall göra det efter ultrat i v20, om allt är ok då. Jag har alltid pendlat mycket i vikt så det är nog ingen som tror nåt annat än att jag igen blivit tjockare :)
MarinaE

Oläst inläggav Zarahh » 07 jul 2014, 13:00

Hejsan. Ursäkta, vi har haft mycket på gång och har inte hunnit titta in här.

Grattis till babyn Kristin10!

Jag kan bara tänka mig hur det känns att vara gravid efter så lång process. Att få barn har inte varit lätt för oss heller. Då vi försökte få första barnet hade ju just varit på första kontrollerna och efter det visade sig att jag var gravid. Kan bara tänka mig hur fysiskt och psykiskt tungt det måste vara att gå igenom allt. Men hoppas ni får "betalt" för ¨mödan båda två denna gång! :heart:

Lyckans er om ni lyckats hålla allt hemligt på jobbet. Min mage har nog växt så det knakar. Tyckte jag kände mig väldigt gravid redan i vecka 12. Fick redan då gräva fram mammabyxorna... Nå, jag är ju färdigt uttänjd sen senast.

Ska denna vecka på ultra igen. Har ni varit redan på 20v ultrat?
Zarahh

Oläst inläggav Lavteee » 24 okt 2014, 10:46

Här va de inte många som skrivit :) hur går det för er? Jag har bf 29.11 med första bebisen.. Har varit på väldigt myvket kontroller och ultraljud pga epilepsi, viktuppgång, eventuell diabetes men allting har varit bra. Dock ska jag på ultra 17.11 igen och får då veta om de blir igångsättning eller inte före bf.. Senaste ultrat var bebisen nämligen tyngre än den borde och med epilepsin och min vikt så får jag inte få för stor bebis...
Vart finns ni som skrivit här?
Lavteee

Oläst inläggav MarinaE » 26 okt 2014, 21:26

Hej! Här är allt bra, har bara inte varit inne på en tid :)
Har två veckor kvar till beräknat datum, men jag ställer in mej på att jag går över tiden. Har redan varit hemma 4 veckor då jag blev sjukskriven pga att sf måttet inte ökade som det skulle. Var på ett ultra där allt visade sig vara ok. Sf måttet är fortfarande lågt, men jag oroar mig inte över det längre. Så länge jag känner rörelser så är jag lugn :) På rådgivningen fick jag tipset att varje dag sätta mej ner 1h och räkna rörelser. Man borde komma upp till 10st och då är allt ok. Än så länge har detta stämt, även om rörelserna känns annorlunda nu men det beror väl på att den lille har mindre rum :)
Hur har ni andra det?
MarinaE

Återgå till Gravid - månadsgrupper