Decemberbaby 2014

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Decemberbaby 2014

Oläst inläggav Lavteee » 31 maj 2014, 10:50

Hittade ingen tråd om December så jag tänkte att jag skapar en.. Har jag missat den någonstans så får någon gärna länka mig dit :)
Själv är jag beräknad 3.12, första bebisen för mig, sambon har en dotter som snart är 10år, så det ska bli riktigt spännande...
Lavteee

Re: Decemberbaby 2014

Oläst inläggav lammi » 01 jun 2014, 20:44

Heissan! Jag hae också beräknat i december, just vid nyåret! :w00t: och det är tredje barnet (överraskningsbaby) :blink: tänkte skriva mera imorgon för nu skriver jag med telefonen så det går inte så hemskt bra :unsure:
lammi

Oläst inläggav lammi » 03 jun 2014, 07:18

Har alltså 2 barn, en flicka 4år och en pojke som är 1 år och 4 månader snart.....är nu vårdledig till hösten och sen skall barnen börja på dagis och jag skall på jobb....Jag slapp redan på ultrajlud (i rådgivningen) för när jag inte kommihåg när sista mensen var så gjord dom ultran på mej.....enligt ultran blev beräknat just vid nyåret.....skall ju nog på vanliga ultran om någån vecka.....
lammi

Oläst inläggav Verro80 » 04 jun 2014, 13:49

Här är en till med beräknat datum i december, närmare bestämt 14.12.
Även för mig barn nr 3 och en överraskningsbaby. :lipa: Vår äldsta är 5,5 år och den yngsta 1 år och 8 månader. Vi har nog tänkt oss ett barn till, men tyckt att det var en riktigt bra åldersskillnad mellan ettan och tvåan. Så tanken har varit att vänta i knappa två år till. Men ibland så händer det bara...
Ska på första ultraljudet imorgon, kanske det börjar kännas mer verkligt efter det.
Hade helt missat att en mens uteblivit och trodde att mitt konstiga mående hörde ihop med min kostomläggning. Men bara för att vara på den säkra sidan gjorde jag ett graviditetstest, som direkt visade positivt. :0 Så kan det gå...
Verro80

Oläst inläggav lammi » 13 jun 2014, 07:10

Hihhi va roligt! så kan det faktiskt gå joo :tumme: var allt bra på ultrat? har du lavtee varit på första ultrat ren? ja skall på måndagen efter midsommarn på "riktiga ultra" :tummenupp:
lammi

Oläst inläggav Sophies » 14 jun 2014, 08:17

Hejsan! Vi har också beräknad tid i december, den 16.12. Det är vår första bebis och allt är nytt och spännande! Har redan hunnit se skrutten tre gånger på ultra eftersom vår rådgivning har eget ultraljud. Känner någon av er bebisen redan? Jag kan ibland känna små små darrningar, en kittlande känsla. Det syns inte på mig att jag är gravid annat än att nedre magen kan kännas lite svälld.
Sophies

Oläst inläggav Verro80 » 16 jun 2014, 12:33

Ultrat gick riktigt bra, även om läkaren inte riktigt fick mätt allt på "mini". Denna gång skippade jag helt nackveck och blodprov. Som de flesta andra läkare saknar vår läkare socialkompetens överhuvudtaget. Tur att vi inte är förstagångs föräldrar... Han kom inte ens på tanken att låta oss lyssna på hjärtljuden, vilket vi fått göra under ultran med de två första. Nåja, nästa vecka ska jag till rådgivningen igen och där får jag för första gången höra minis hjärtljud. :heart:
Verro80

Oläst inläggav lammi » 18 jun 2014, 10:04

Så rolit att ni har på rådgivningen ultraljud.....vi har bara alltså på preventivrådgivningssidan och dit slipper man ju nog int utan orsak....jag har känt någå "vibrationer" imellan men vet inte om det är bebben eller någåt annat :lipa: var nånstans bor ni alla? Jag bor i Södra Finland...mera avslöjar jag inte ennu :unsure:
lammi

Oläst inläggav julibruden » 18 jun 2014, 20:21

Hej på er!
Vi har också beräknat i december, slutet :) Vi var på första ultrat igår och allt såg bra ut, så roligt för både mig och fästmannen att se att någon lever där :heart: Vi har en dotter som är 1år och 4 månader. Vi bor i Österbotten.
julibruden

Oläst inläggav Sophies » 20 jun 2014, 09:12

Ja vi har faktiskt haft tur med rådgivningen. Det har kännts extra skönt att få gå på ultraljud eftersom jag knapp haft några symptom alls hittills. Mellan varje ultra har jag funderat om där alls är någon bebis kvar. Nu hoppas jag ändå att det ska bli lite mera verkligt när magen förhoppningsvis börjar växa och man börjar känna sparkar. Det har varit en lång tid av ovisshet. Tänk att så stor del av graviditeten är "osynlig".

Jag bor också i södra Finland :) undrar vilka andra som är gravida samtidigt här i stan. När börjar man gå på föräldraträffar?
Sophies

Oläst inläggav lammi » 23 jun 2014, 13:07

Heissan! Var idag på ultra och beräknade tiden är 31.12.....så får se om det blir en 2014 baby eller 2015 baby :heart: allt var bra på ultrat, hamnade att ligga där jätte länge för beebisen ville inte vända sej så att barnmorskan skulle ha fått snabbt mäta nacken :lipa:
Angående föräldraträffar så kan man no väl gå på såna når som helst tror jag
lammi

Oläst inläggav Anof » 27 jun 2014, 07:08

Heeeij!=) Beräknat 25.12, blir andra barnet. Har en liten fröken på 7 månader så det blir rolit :lipa:
Anof

Oläst inläggav lammi » 30 jun 2014, 13:40

Så du kommer att ha fullt åpp me 2 småa :nicka: Fick förra veckan brevet hem från fosterscreeningen å allt var normalt å bra :heart:
lammi

Oläst inläggav Sophies » 08 jul 2014, 20:08

Hej! Gick idag in i vecka 17 och för några dagar sedan sade det bara plopp och där var magen! Det var väldigt konstigt att ena dagen inte alls känna sig gravid och ett par dagar senare känna sig tjock som en mindre ko :D hade inte berättat för många ännu men plötsligt blev det aktuellt när det ändå inte går att dölja mer. Hur är det för er, syns det ännu?
Sophies

Oläst inläggav mammamarzipan » 13 jul 2014, 19:13

Hej!

Här väntar vi också nummer två. Beräknad födelsedatum är 6.12. Så självständighetsdagen.
Vår dotter kom ca två veckor tidigt dock så om denna bebis är lika blir det november. Går jag två veckor över blir det julafton! Hoppas att det inte blir så! Räcker bra med julklappsyra, behöver inte ett födelsedagsbarn samtidigt. :)

Men roligt är det att vara gravid, speciellt nu när det värsta illamåendet och den sjuka tröttheten lugnat ner sig.
Magen är riktigt stor tycker jag, fast mest på kvällarna när man ätit under dagens lopp. :) tror nog att jag är större än vad jag var med dottern i dethär skedet. Hon är 2 år och 3 mån nu.

Skönt att det äntligen kommit en december-tråd! Jag var inne och kollade jätteofta kring V.12 när det blivit officiellt. Men ingen hade startat en tråd då, och jag kände mig inte redo att själv starta en. :) nu efter några veckors paus ser jag att det hänt massor! :) kul!
mammamarzipan

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper