MARS 2015

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

MARS 2015

Oläst inläggav sandy » 15 okt 2014, 09:29

HEJ!

Jag har väntat så på att någon skall starta en tråd för oss som väntar barn i mars nästa år men det verkar dåligt. Vore så himla roligt att följas åt med såna som är ungefär lika långt. Har nu kollat på februari tråden endel men det är inte samma sak.
Vi väntar alltså barn igen. Har tre levande underbara barn från förut men även en liten ängladotter som dog i magen ifjol ivecka17eller18. Detta blir alltså vårt fjärde levande barn om allting går vägen denna gång. Tillsvidare har alla undersökningar vi varit på sett bra ut men svaret från fostervattensprovet har inte kommit ännu men hoppas på det bästa då ingen i alla fall har ringt ännu. Ifjol ringde dom jätte fort då fostervattensprovet visade att vår dotter hade turners syndrom. Redan på ultraljudet såg dom att något var fel men i år har alla ultraljud tillsvidare (tre stycken) sett fina ut. Jag är nu i vecka 18 och var senast igår på ultra. Beräknat datum efter gårdagens ultra blev 21.3.2015. Det blev flyttat från den 25.e enligt blödningen så rätt nära är ju datumet ändå. Våra två yngsta barn är också födda i mars så vi får många marsbarn om det går vägen denna gång. Börjar tro att jag bara kan få levande barn i mars då jag även haft tre missfall och dessa barn var beräknade i februari, april och oktober men som sagt slutade i missfall. Engla som dog ifjol i vecka17el 18 var beräknad i maj. Fast i och för sig vår äldsta dotter är faktiskt ett oktoberbarn så där håller ju inte måttet. Men jag var ju "ung" då så det var säkert därför och mitt första missfall fick jag först när vi började jobba på barn två. '
Jag hoppas att det finns flera där ute som nu väntar barn i mars och känner för att delta i en diskussion här på forumet så jag inte blir ensam på denna tråd :( det vore tråkigt!
Men jag håller tummarna att någon hakar på nu =) !
Sandy
sandy

Re: MARS 2015

Oläst inläggav Nikita » 15 okt 2014, 10:39

Grattis till graviditeten Sandy!

Fast jag hoppas nog att ditt resonemang inte stämmer. För i såna fall går det dåligt för mig igen denna gång och jag hoppas såååå att det inte gör det. Mitt första barn dog i v.39 i januari, mitt andra barn som föddes i september klarade sig bra och är nu en pigg, frisk 3-åring. Nu är babyn beräknad till den 6 januari och enligt ditt resonemang skulle det gå dåligt igen. Jag vill inte tänka så, men jag är orolig hela tiden. Jag har 28+1 fullt idag och allting har varit bra hittills, men det var det också med den förstfödda ända tills den sista dagen....

Hur som helst, hoppas ni blir flera på mars-tråden snart!
Lycka till med era graviditeter!

/Niki
Nikita

Oläst inläggav sandy » 15 okt 2014, 10:54

Jag mena självklart att det enbart gäller mig och mina graviditeter. Hur det går för andra är en helt annan sak. Önskar dig också lycka till! Det går säkert bra.
Sandy
sandy

Oläst inläggav apan » 20 okt 2014, 15:19

Grattis till graviditetn Sandy :heart:
Jag var oxå gravid o med i maj tråden men vår graviditet slutade i missfall i vecka 12. Gick ju in o kollade nu som då på majtråden hur de gick för alla mammor o majbebisar. Minns dej så bra för när jag satt vid datorn o självklart mådde jättedåligt över vårt missfall o nästan var avundsjuk på alla andra som fortfarande var gravida så fanns det nån som gick igenom något ännu värre o jag beundrar verkligen dej o din familj som tagit er igenom något så svårt o tungt o vågat er på en ny graviditet.
Jag önskar er ett stort lycka till från hela mitt hjärta :kram: det kommer säkert att gå riktigt bra :heart:
Själv är jag gravid igen o hänger med både i januari o februari tråden eftersom jag har beräknat 28.1 men ultraljudet visar 2.2 o jag har alltid gått över 1-2 veckor så tror ju på en februari bebis.
Apan
apan
Silvermedlem

Oläst inläggav sandy » 20 okt 2014, 18:10

Tack apan! Jag minns även dig. Verkar dock som jag blir ensam på denna mars tråd då dom flesta redan har gått över 12veckors strecket och torde våga ge sig till känna. Vi har fortfarande inte fått svar från fostervattens provet så jag vågar inte ta ut någon glädje ännu. Jag önskar dig lycka till och håller tummarna att ni får en söt baby snart :tummenupp: !
Sandy
sandy

Oläst inläggav Kuddan » 05 nov 2014, 14:47

Hej!
Ja har beräknat 2.3. Härtills har allt gått bra, bara halsbränna. :)
En mycket vild baby i magen, vet ej om de e pojke eller flicka, de fråga vi int på ultran.
Har en dotter som nu e 1år10mån. Hon föddes en vecka före beräknat så vi får se va
den här krabaten bestämmer sig för :D ifall de blir februaribaby istället!
Kuddan

Oläst inläggav sandy » 05 nov 2014, 16:55

GRATTIS Kuddan!
Vvad roligt att någon annan kommit med på marstråden. :) Vår son är faktiskt född den 2.3 fast 2012. Han var däremot beräknad att födas 23.2 så han kom senare och skulle säkert ha kommit ännu senare om de inte varit tvungna att sätta igång mig då hans hjärtljud blev dåliga. Med äldsta dottern gick jag också över tiden men med andra dottern gick det andra vägen hon föddes nio dagar före utsatt tid. Så olika kan det vara så det skall bli intressan och set om denna baby väljer att komma i mars eller kanske först i april. Alla våra provsvar har varit bra och alla ultraljud har visat en frisk krabat så nu har vi börjat vänja oss vid tanken att få ett fjärde barn till sist. Vi har valt att inte heller ta reda på könet trots att det är enkelt via fostervattens provet att göra det men vi har aldrig tagit reda på könet med något av våra levande barn så därför var det mycket enkelt att välja samma alternativ nu fast det varit enklare att få ett säkert svar. På ultraljudet i vecka 17 försökte läkaren se efter men tack och lova låg babyn vänd så inte han kunde se det heller. Han kanske skulle ha försagt sig i så fall.
Sandy
sandy

Oläst inläggav sandy » 18 mar 2015, 13:55

Igår kl.12.31 föddes vår efterlängtade dotter. Hon var 50cm lång o 3550gr tung. Hon kom till världen ca 20min efter att jag satt in min fot på bb. Tur att vi bara har 10min körtid t bb annars hade jag fött i bilen med sambon s barnmorska o tre åriga sonen som vittne. Vi mår utmärkt :clap: o trivs i varandras närvaro. O syskonen är överlyckliga. :heart:
sandy

Oläst inläggav mamma eva » 18 mar 2015, 15:28

Grattis Sandy :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper