JUNI 2015

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

JUNI 2015

Oläst inläggav Milli » 22 okt 2014, 22:30

Hej!

Någon annan som väntar till juni nästa år? Plussade idag och är väl imoron 6+0. Väntar alltså fjärde, hoppas allt går bra...
Bild

Bild

Bild
Milli
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: JUNI 2015

Oläst inläggav nasu1 » 28 okt 2014, 20:47

Jag borde vara runt v6 också. Vi har ett barn från tidigare och har försökt få syskon i 2år. Vi hade gjort ett IVF försök och väntade på andra försöket men plötsligt var jag gravid! Känns overkligt men tyvärr har jag haft spottings och en liten blödning allt sedan jag plussade i v4. har varit på ett VUL där allt såg bra ut men är nu sjukskirven och ska pånytt VUL på fredagen. Såå nervöst och hoppas vi ser ett hjärta då som tickar!

Hur mår du då ?
nasu1

Oläst inläggav Gullet&Jag » 28 okt 2014, 22:35

Kommer också med i denna grupp :nicka: gravid i vecka 5 . Blir vårt första barn om allt går vägen :love: :heart:
Gullet&Jag

Oläst inläggav nasu1 » 01 nov 2014, 22:20

Spännnade! Vi såg hjärtat ticka igår... blev såå glad och lättad!! Var i landet bor ni ? Jag är från Österbotten. Vilka symptom har ni ? Jag har haft illamående.. inte spytt men mått illa stor del av dagen... men nu har det varit bättre 2dar. Och så har jag ömmande bröst.
nasu1

Oläst inläggav Gullet&Jag » 04 nov 2014, 19:50

Bor också i Österbotten. Vi ska på fredag på ultra :love:
Gullet&Jag

Oläst inläggav Milli » 07 nov 2014, 13:14

Hur gick ulrat Gullet&jag? Vad skönt nasu1 att du sett hjärta ticka...de e nog alltid en sådan glädje! :clap:

Själv bor vi i nära Åbo. Det här blir ingen lätt graviditet...det var redan väntat men att det skulle bli såhär kämpigt visste jag inte. Min foglossning är så besvärlig att vid något skede går benen under, och den här gången gick det nu på onsdagen redan. Ramlade huvud före ner för 3 trappor, huvudet före i asfalten..fick hjärnskakning och nu vill de att jag går med kryckor/krycka resten av graviditeten och är först 8+3..

Som om inte det här skulle räcka så har min man flippat ur för ca 5 veckor sedan. då meddelade han plötsligt att han inte vill försöka på ett till barn mera...vi slutade försöka men jag var redan gravid... allt med honom har gått utför sedan han meddelade det där och nu funderar han på att flytta ut i december.. Här står jag arbetslös (då jag varit hemma med barnen i 6 år), gravid och på kryckor, hemma med en 4 årig pojke och två flickor som i januari fyller 6 och 2 år..vet int vad i världen jag ska ta mig till och känns som om jag drunknar...Vi har alltså varit tillsammans i snart 12 år av vilka vi över 7 av dem varit gifta. Gått igenom cancer och alla möjliga svårigheter och glädjor...Jag känner inte den här mannen...han var precis annorlunda för ca 5-6 veckor sedan... :ledsen:
Bild

Bild

Bild
Milli
Silvermedlem

Oläst inläggav Gullet&Jag » 08 nov 2014, 21:23

Ultrat gick bra! fostersäcken och ett hjärta som slog syntes. Längden motsvarade precis vecka 7, 10mm. :heart: :love:
Gullet&Jag

Oläst inläggav Essi » 09 nov 2014, 11:09

Hej, jag tänkte att jag hoppar in på den här tråden. Är ny och vi väntar vårt första barn, har försökt i 1,5 - 2 år och med hjälp av lite extra hormoner lyckades de äntligen. På tisdag går jag in i vecka 12 (11+0) alltså ännu 1,5 vecka kvar till ultra. Jag var på ett extra ultra besök vid 6+2 för att se att allt gått bra och att hjärta slog. Där log en liten larv på 64mm med ett hjärta som slog fint, men oron har funnits med hela tiden och kommer ännu att växa innan nästa ultra. Är livrädd för att något skall ha hänt. Dock har jag mått väldigt dåligt, kastat upp i princip varje dag, ibland 1 gång ibland 3 gånger. Om inte det skulle vara för illamående skulle jag vara ännu mera orolig eftersom det knappt syns på magen något, lite "extra löst" har kanske samlat sig på magen trots att vikten annars inte gått upp, snarare ner under de här första veckorna på grund av illamående och wc besöken. Enligt mina räkningar hittills blir det beräknat 1 juni :)
Essi

Oläst inläggav sandy » 10 nov 2014, 18:22

Milli, det skar i hjärtat att läsa vad du går igenom just nu. Att vara gravid är redan jobbigt i sig med alla krämpor som dyker upp och att du fått foglossning redan så allvarligt måste kännas hemskt då man dessutom har tre små barn hemma. :cry:
Jag väntar också vårt fjärde barn med hen är beräknat i slutet av mars men då den tråden går så trögt när vi bara är två där så brukar jag titta in på de andra trådarna. Jag var ju gravid även ifjol men hon dog i min mage men tillsaken hör att jag då blev oplanerat gravid. Min sambo ville direkt att jag skulle göra abort vilket jag inte kunde. Efter många långa diskussioner kom vi överens att fortsätta förutsatt att babyn var frisk sa han. Så jag fick åka ensam till Åbo på fostervattens prov eller egentligen först kub-ultrat och en månad senare på fostervattens provet. Och där visade det sig att babyns kromosomer inte var okej. Och min sambo krav var då att ta bort det för han ville inte ha ett sjukt barn. Själv var jag helt emot den tanken och ville ta emot barnet oberoende. Men då hamnade jag i ett val.Om jag valde att fortsätta vara gravid så skulle vi separera om jag gjorde abort fick jag bo kvar. Tillsist tog jag det hemska beslutet att göra abort för att inte splittra familjen men innan ingreppet gjordes så dog vår flicka i magen så jag behövde aldrig "döda" henne "själv". Efter detta har vi gått i familjeterapi för att bearbeta alla känslor då min sambo var så kall inför mina önskningar och för vår del slutade det bra och vi valde att försöka få ett fjärde barn i alla fall trots att vi inte från början hade tänkt den tanken men allting förändrades efter Englas död i magen och mycket terapi.

Jag hoppas verkligen att din man tar sitt förnuft till fånga och funderar ordentligt igenom vad det är han säger. Kanske även ni skulle ha nytta av att gå i familjeterapi och reda ut allting. Han kan väl inte bara ta sitt pick och pack och försvinna speciellt inte nu då du hann bli gravid. Han behöver ju åtminstone ge dig en mycket bra förklaring till varför han plötsligt bara har ändrat sig. :shock:

Jag håller tummar och tår och hoppas allting ordnar sig så gott det går i alla fall för dig och barnen!Sänder dig många styrkekramar för att orka gå igenom allt detta och hoppas du har nära vänner och övrig släkt som hjälper dig på vägen!

Sandy
sandy

Oläst inläggav Milli » 14 nov 2014, 23:31

Grattis Essi! Håller tummarna att allt går bra!

Grattis Sandy! Tack för kämpandet...allt har fortsatt i samma takt som senast, dvs snabba ologiska beslut...han har skaffat sig en lägenhet dit han flyttar någongån nästa månad...fattar inget! :cry: Och vi går i familjeterapi men allt som vi kommer till där så glömmer han i nästa stund...det är ett tillfälligt kontrakt på 4 månader då nån e på resa men jag är nog helt färdig och känns fruktansvärt orättvist hans beteende... :ledsen:
Bild

Bild

Bild
Milli
Silvermedlem

Oläst inläggav Essi » 22 nov 2014, 18:44

Hej igen. Mycket har hänt sen senaste gången jag skrev. Förra veckan på onsdag när jag gick på vessan och trokade hade jag pappret fullt med blod. Jag blev så klart livrädd och ringde gynekologiska polikliniknen och jag fick tid samma dag. Där visa sig allt vara bra och en liten baby låg där och sparka med fötterna. Den här veckans torsdag var vi första gången tillsammans på ultra och fick igen se en baby på 65mm som låg och sparka och studsa, gäspade och såg ut att ha det bra. Tyvärr är flytningarna fortfarande bruna och idag tycker jag att det har varit lite extra bruna :( Vid ultra frågade hon om blödningen har fortsatt och jag svarade att det har slutat men att jag fortfarande har lite mörka flytningar men att de har minskat eftersom det kändes så då. Nu är jag så klart nojig över vad det kan vara som gör att det fortsätter komma brunt... jag har haft väldigt sköra slemhinnor så jag kunde tänka mig att jag blev irriterad igen när hon la in staven vid ultran. Hon höll ändå på en god stund och ibland kändes det lite obehagligt. Jag hoppas på att flytningarna skall övergå till sin gamla färg och att magen skall börja växa så kommer det kännas bättre. Jag kan ju inte ringa dit hela tiden för att jag är orolig fast man helst skulle göra så. Känns bara lite äckligt länge till nästa ultra som är i mitten januari, men jag försöker tänka att varför skulle något vara fel nu när hon sa att allt såg så bra ut för två dagar sedan. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa! :heart:
Essi

Oläst inläggav Nikita » 22 nov 2014, 20:21

Förhoppningsvis är allt bra Essi! Jag hade rött färskt blod på wc-pappret varje dag i v.13-16!!!! Jag torkade med närmare tio papper före det blev "rent". Det hände regelbundet minst en gång per dag. Sen slutade det. Har inte haft nåt blod sen dess och 20v-ultrat var bra. Känner tydlig sparkar varje dag och är i v.33 nu, så allt verkar va ok trots blödningarna. Så alltid är inte blod ett dåligt tecken. Jag tror det är större sannolikhet för dig att allt går bra då du kollat på ultrat och allt varit ok. Men förstår din oro, för man vet ju aldrig. De är så sköra de där små liven. Önskar dig lycka till!

Och massor med styrkelramar åt dig Milli. Skitjobbig situation. Hoppas din man fattar att ta sitt ansvar över situationen så snart som möjligt! Kämpa på!
Nikita

Oläst inläggav Essi » 25 jan 2015, 11:05

Hej hur går det för alla blivande Juni mammor? :) Känns skönt att har passerat halva strecket och väntar så på att vintern och våren skall gå snabbt! Jag mår fortfarande illa och stiger jag upp tidigt kastar jag upp under morgonen och förmiddagen. Rakenneultran såg bra ut och vi fick se att vi har en pojke på väg <3 Varken jag eller magen har inte växt så mycket ännu så det går bra att röra sig. Väntar på att illamående och kräkningarna skall gå över så att man kan njuta av den här graviditeten ordentligt :)
Essi

Oläst inläggav Mamma87 » 02 feb 2015, 21:16

Hej alla juni mammor! :)
Jag väntar mitt fjärde barn som är beräknat till 29.5.2015. Eftersom ingen skriver i maj tråden tänkte jag att det kanske är ok ifall jag kommer med i juni tråden? Brukar gå över beräknade tiden så det blir troligen ett juni barn jag får ;)
Jag har alltså tre barn nu, en pojke 2,5 år och två flickor 5,5 år och 8 år. Jag är själv under 30 år och bor nära H:fors. Jag är vårdledig med min son och har varit hemma snart tre år och skött om barnen och hushållet. Vi håller på att bygga egnahemshus och hoppas på att flytta in i slutet på april, vi har nyligen sagt upp vår lägenhet. Jag är gravid nu i vecka 24 och känner av en hel del foglossning i nedre ryggen, inte skönt! Annars har jag mått bra, lite illamående varje dag i början av graviditeten enda tills 16-17 veckan. Jag har redan en stor, fin, rund kula till mage och babyn är såå vild och bökar omkring stup i ett :love: Vi var på andra ultran i vecka 21 och fick veta att vi väntar en till pojke så då kommer vi att ha 2 flickor och 2 pojkar :heart: Lite tungt bara att vara gravid och bygga hus samtidigt.. Min man jobbar mycket plus att han är nästan varje ledig stund på bygget. men men månne det int lättar här tills sommarn... Ha det så bra och skriv gärna! :)
Mamma87

Återgå till Gravid - månadsgrupper