Januari 2016

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Januari 2016

Oläst inläggav Pomposa » 19 jun 2015, 10:50

Någon annan med BF i Januari 2016 som vill fölas åt? Själv i v. 11+5 idag och har beräknat till 3 Januari, första barnet. Bor i Österbotten.
Pomposa

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Januari 2016

Oläst inläggav anonym » 21 jun 2015, 18:12

Här är en till från nyland. Bf 23.1 så idag är det vecka 9+1. Andra barnet. Första föddes i okt -13, så det blir 2 år och 4 mån emellan. Mycket är annorlunda denna gång. På många sätt lättare, men det ändras väl. Är ännu vårdledig fram till augusti.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav ingrid87 » 25 jun 2015, 12:07

Skrev ett inlägg under anonym profilen, men det verkar inte ha kommit fram. Men de närmsta vet om det nu så kan lika bra skriva under egen profil. Jag har också bf i januari. 23.1, så det kan ju gå in i februari också. Är i vecka 9+5. Andra barnet och mår mycket bättre denna gång. Det blir 2 år och 4 månader mellan syskonen om allt går som det ska. Spännande är det även om man inte hinner lägga samma fokus på graviditeten denna gång. Men magen har i alla fall börjat puta lite nu så lillen börjar göra sig påmind!
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav Pomposa » 26 jun 2015, 09:28

Vad roligt med någon annan :) båda dina inlägg syns nog för mig. Hoppas flera hittar hit så vi blir en liten grupp :)
Pomposa

Oläst inläggav Ulrica » 28 jun 2015, 12:15

Hej!

Här är en till med bf i januari, närmare bestämt 1.1. Tredje barnet för vår del och jag har mått betydligt bättre denna gång än de två övriga. Har alltså två söner på 5 och 2,5 år sen tidigare. Vi var på första ultrat senaste tisdag och allt såg bra ut med den lilla filuren där inne. Förhoppningsvis fortsätter det så också!
Bild
Ulrica
Silvermedlem

Oläst inläggav ingrid87 » 22 jul 2015, 11:35

Här var det lugnt :)

Grattis Ulrica! Spännande med bf 1.1!

Vi har nu varit på ultra för ett par veckor sedan och då var allt bara bra! Sen började jag blöda nån vecka senare och man konstaterade att jag har lågt och aningen föreliggande moderkaka. Blödde inte alls under förra graviditeten så det här var ju inte så kul. Har blött lite till sedan dess men fick en koagulerande medicin som jag ska om/då det händer igen. Ska börja jobba igen om ett par veckor så jag hoppas att det går bra. Jobbar på dagis så det är ju lite svårt att helt undvika tunga lyft och sånt. Nog för att läkaren ska att jag kan leva helt normalt, men lite orolig är man ju förstås. Vecka 13+5 nu, så snart går jag in i vecka 15! Det går ganska fort det här, och jag tror att jag redan har känt lite rörelser. Det är ju lite svårt att veta så här tidigt, men med andra barnet och moderkakan i bakvägg borde det ju vara fullt möjligt! Hoppas att allt är bra med er andra!
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav Blåklinten » 12 sep 2015, 20:53

Hej,

Har två gånger försökt skriva (via mobilen) men båda gångerna har min text förvunnit :swoon: Och nu börjar ju graviditeten vara ganska långt.

Precis som Ulrica har vi bf 1.1. Blir andra barnet. Har en dotter som fyller två i början av oktober. Roligt att hitt dig Ingrid87 här igen :tummenupp: Vi väntade ju ganska samtidigt hösten 13.

Hur är det med er andra? För mig var det inget illamående att tala om den här gången. Men trött ganska länge. Nu är det mesta bra. Lite svindel till och från och börjar kännas att magen är stor.
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav ingrid87 » 30 sep 2015, 20:20

Har försökt skriva många gånger, men det har inte fungerat här. På fredag går jag redan in i vecka 25! Det går fort det här! Fick mammalådan idag och har börjat leta efter ett bra stödbälte för min foglossning. Börjar bli lite jobbigt på jobbet (dagis) med mina sjuka höfter.

Och grattis Blåklinten! Roligt med gamla "bekanta"!
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav Blåklinten » 01 jan 2016, 23:51

Beräknat datum idag men vår lillprins låter vänta på sig.. Hur är det med er andra? Här är det mesta bra. Svårt att sova och lite tungt med JÄTTEmagen men försöker få till kvalitetstid med dottern så länge det går.
Bild
Blåklinten

Oläst inläggav Ulrica » 06 jan 2016, 14:05

Hej,

Vår tredje son tittade ut på morgonen dagen före julafton, så det blev en decemberbaby :heart: . (Alla våra tre söner är födda på en onsdag vilket är lite lustigt.) Förlossningen gick bra men lite väl snabbt, 1h och 58 minuter från första värken till det att moderkakan var ute så jag hann inte riktigt med mentalt. Jag hade svårt att andas genom och flyta med i värkarna, istället spjärnade jag emot och ville inte alls vara med :). Jag var betydligt mera fokuserad med tvåan som det tog 3h med.

Nå killen var välmående trots grönt fostervatten (tydligen blir de små liven också stressade av snabba förlossningar). Han vägde 3740g och var 50 cm lång. Vi stannade kvar på BB i tre dygn, dels pga att han måste genomgå infektionskontroller under två dygn pga grönt fostervatten och dels pga att han var väldigt slö vid läkarkontrollen (detta berodde på att han fått för lite mat så lite tillägg åtgärdade det problemet).

Idag är killen två veckor gammal och allt har gått bra hittills. Trots att magen börjat krångla nu och vi inte sover så mycket om nätterna känns allt bara bra. Betydligt lättare att ställa om sig till tre barn än det var att anpassa sig till att ha två barn tycker jag. Bröderna pussar och kramar honom och visar inga tecken på svartsjuka, vilket jag är väldigt glad över. Nu väntar vi på lite varmare väder så att vi kan börja gå ut på vagnspromenader med lillisen. Och så borde vi besluta oss för ett namn, stackarn kan ju inte kallas lillebror och lillis hur länge som helst.

Hur är det med er andra? Blåklinten, kanske du har fått din baby nu?
Bild
Ulrica
Silvermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper