April 2016

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

April 2016

Oläst inläggav anonym » 23 aug 2015, 18:12

Hej,
Öppnar här tråden för hoppeligen många blivande april mammor och pappor!

Jag är idag 6+6 med bf 11.4.
Illamående från och till och orolig då förra graviditeten slutade i missfall.

/Tvåan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: April 2016

Oläst inläggav anonym » 27 aug 2015, 20:00

Hej!

Här kommer en till aprilmamma. Plussade idag och tog emot resultatet med mycket blandade känslor. Detta var definitvt inte planerat och rubbar många planer framöver, men den största chocken har nu lagt sig och jag börjar se ljuset i tunneln så att säga. Låter hemskt att säga så men, det var nu min ärliga första reaktion. Konstig reaktion då man gemför med de tidigare gångerna då man jublat högt :roll: Har två barn på 4 och 5 år och det beräknade för trean blir kring 26.4. Hoppas på en aktiv tråd och många som hänger på! Grattis åt er tvåan!

/ överraskningen
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 02 sep 2015, 16:55

Hej överraskningen! Och välkommen med, hoppas det är ok att gratta?

Även övverraskning här, då vi försökt få till tvåan i måånga år, men gav upp försöken 3 år sedan efter missfallet.

Var på tidigt ultra i vecka (gpa operation i livmodern ca 1 år sedan) och fick nytt bf 15.4. Blir dock tidigare då jag inte får föda normalt utan blir kejsarsnitt. Härligt att se hjärtat slå! :love:

/Tvåan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 11 sep 2015, 20:00

Tack! Jo, i detta skede är det ok :nicka: det tog någon dag innan det började kännas bra att vara gravid igen och att allt blev som det blev, men nu känns det bara helt självklart! Däremotär det tur att det är en bra biten kvar till april, behövs verkligenverkligen! Nästa vecka blir det inskrivning på rådgivningen. Kanske börjar allt detta kännas mer värkligt då? Längtar tills man får bekräftelse på att allt är som det ska. Skönt att höra att ni fick se att allt var ok med er lilla tvåan! Med vår tvåa var jag på tidigt ultraljud och det kändes bra, lättade på nerverna betydligt! Med ettan var jag inte och minns att jag började störttjuta när vi fick se vår lilla på skärmen, jag var helt bombsäker på att det inte fanns nåt i magen som växte :roll: kanske jag borde hålla mig denna gång. Får se... :love:

/ överraskningen
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 18 sep 2015, 13:55

Kunde inte hålla mig i alla fall, gick på tidigt ul idag. Och visst fanns där ett stycke babybörjan i min mage :love: Så skönt att se att allt so far är ok! Huvud-stjärt måttet mätte hela 17,8 mm och lillen beräknades motsvara 8+2 dagar. Det vill säga att bf skulle ligga på 27.4.
Inskrivning på rådgivningen blev det i onsdags. Om några veckor lite blodprov och sen följande tjuvtitt in i magen. :angel:

Nu blev detta verkligt! Vi ska få en bebis :heart: all tvivel och osäkerhet är nu borta och jag lever i ett lyckorus :love:

Trevlig helg!
/ överraskningen
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 20 sep 2015, 09:44

Skönt att höra att allt är bra överraskningen! Härligt att se hjärtat slå!

Var och tog alla blodprov i veckan och på måndagen väntar inskrivningen. Väntar så till vecka 12 och ultran så att man sedan kan börja berätta åt alla, speciellt blivande storasyster :love:

Illamåendet börjar änligen avta, men tyvärr har jag redan gått upp 2,5 kg.. :scared: (ända som hållit illamåendet borta har varit att konstant småäta)

/Tvåan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav borgbacken » 18 okt 2015, 13:17

Dags att börja kliva ur skåpet då för min del. Det är alltså jag som skrivit under namnet överraskningen :nicka:

I frdags var jag på nacksvullnadsultrat och allt såg precis ut som det ska. Idag är jag i v 12+5 och jag tycker veckorna bara springer iväg! fascinerades av 4D ultrat och åter igen av hur fantastiskt och otroligt det är att det faktiskt bor ett litet männsikobörjan i min mage, och hur alla delar redan är på plats! Fick med mig fina bilder hem att visa åt mannen som var på jobbresa. Den beräknade dagens tår fast på 26.4.

Hoppas allt är bra med dig tvåan!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav anonym » 09 nov 2015, 21:18

Välkommen ur skåpet borgbacken! :D

Idag 17+5 dvs nya bf 13.4. Allt bra på nackspaltsultra, väntar redan på nästa ultra. Väntar med spänning på vi beslutat ta reda på könet. Magen växer och det bubblar värrigare, men inga sparkar ännu.

/Tvåan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav borgbacken » 28 feb 2016, 14:09

Tänkte uppdatera lite hur det går här hos oss med graviditeten o så, även om forumet tystnat från det det nångång var när jag väntade pojkarna 4-6 år sedan.

Idag e vi 31+5 veckor gångna och vi börjar längta mer och mer efter den lilla krabaten. Storebröderna är väldigt engagerade i väntan, och det är så roligt att se :love: Allt bra med graviditeten och babynhittills, inga onormaliteter förutom en oidentifierad blödning i v 25 som slutade efternågra dagar. Dock trivs jag inte alls med gravidkroppen denna gång, vilket jag nog gjort de tidigare gångerna. Reflux, foglossning, sömnsvårigheter och en inre oro över allt känns det som. Allt verkar dock väl med babyn som verkar vara en lillasyster, rörlig och amper typ verkar det som, hon känns lite mindre än pojkarna även om viktuppskattningen i v 25 visade att hon var större än veckorna...? Det mesta är inhandlat och jag har två veckor kvar att jobba innan jag tar mammaledigt. Boar för fullt, tvättar babykläder och drömmer förlossningen och om att få lära könna den lilla :love: .

Så glad över att allt blev som det blev, och över att pojkarna får nöjet av ännu ett syskon och att vi överraskades med en liten tös :love:
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav borgbacken » 18 jun 2016, 18:55

Vår dotter föddes den 6.5 kl 05.36 efter en lång och tung graviditet, med foglossning och förvärkar från helvetet den sista månaden. Som tur var förlossningen sedan en rätt snabb upplevelse då den väl kom igång :wink: Hade omvartannat svaga och starka värkar då vi kom in på kristihimmelfärdskvällen kl 22 tiden, oregelbundna emellanåt men regelbundna då för stunden. Öppen 4 cm och gick ut på promenad. Skulle ha haft överburenhetskontroll följande morgon. Promenaden eller andra åtgärder gjorde ingen effekt på värkarbetet och beslut att ta hål på hinnorna gjordes, 01.30 gjordes det med ett enkelt ingrepp. Inte heller detta gjorde att värkarna blev tätare så kl 03 var jag inge mer öppen ännu heller och värkar med 10 min mellanrum.. Inre undersökning visade att livmoderhalskanterna var stenhårda och bm tyckte att jag skulle ta pcb för att få dem att mjukna. Förra barnet födde jag utan smärtlindring och hade egentligen velat göra det denna gång också, men bm fick mig övertalad. Genast öppnades jag till 5 cm. Nu började istället värkarna bli sakta mak tätare och jag spydde som en gris. Pcb:n hade absolut noll effekt på smärtan. Jag duschade mot smärtan. Klockan 05 hade inget mer hänt men värkarna var täta, babyn lågt nere men fortfarande stenhårda kanter :curse: Beslut om att lägga spinal gjordes och anestesiläkaren kom fort. Smärtfritt ingrepp som gjorde att all smärta var som bortblåst. Skönt efter många aömnlösa nätter tack vare förvärkarna. Slumrade till ca 5 min och vaknade av att jag tyckte det trycclte lite extra nertill. Bm lyfte på täcket och konstaterade att "oj, här har vi ett huvud!" Vid nästa tryckkänsla krystade jag ut babyn på en minut :tummenupp: Kände absolut ingenting :blink: Inga bristningar och var inte ens öm efter förslossningen. Tjejen vägde 4245 gram och 53,5 cm med en huvudomkrets på 37 cm. En riktigt riktigt bra förlossning till slut :) Vardagen har börjat öite med turbulens, med barnavdelningsbesök pga av luftvägsvirus hos lillan, bröstinfölammation hos mig och riktigt i början hade vi en tur via akuten då hon spydde blod (som tur visade sig vara mitt blod och inte hennes), men nu ska det väl börja reda upp sig snart!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Gravid - månadsgrupper