October 2004

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: October 2004

Oläst inläggav Naya » 30 nov 2009, 07:53

Idag har tösen läkare. Jag är lite nervös faktiskt. Tösen har varit jätte ofta sjuk denna höst och för någon vecka sedan svimmade hon. Den kvällen fick hon sedan feber. Vi for och kolla upp att allt ok. Allt bra förutom att allergi värden var för höga. Blir säkert lite klokare idag... får man hoppas.
Tösen 10/2004
Användarvisningsbild
Naya
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Tatta » 01 dec 2009, 15:40

Naya, vad sa läkaren?
Dotter 22.10.2004 Son 12.3.2007
Tatta
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Naya » 02 dec 2009, 08:14

Tösen var på nya blodprov efter läkar besöket och på fredagen ska hon på röntgen. Vet mera först den 15.12 då läkaren ringer till mig. Läkaren menade nog att tösen har någon allergi, men vad är ju sen en annan sak. Läkaren tyckte också jag borde fortsätta med mina egna allergi utredningar. De blev på hälften då vi flyttade tillbaka till hem knutarna.
Läkaren tog klart upp tösens längd också. Sa att hon vuxit jämnt och fint, vanligen på +1, men nu är hon på +2. Man kan inte veta hur längden blir efter detta. Hon började sedan prata att man nog kan stoppa längden i något skede om det visar sig att hon kommer att bli lång. Hallå!!!! Jag sa att jag har ingen skillnad om hon blir kort eller lång. Hon är just perfekt så som hon är. Man vet ju inte om hon längden stannar upp av sig själv?! Jag tex slutade växa på längden vid ca 14 års åldern. Jag var alltid en av de långa flickorna i klassen. Nu är jag 167cm!
Tösen 10/2004
Användarvisningsbild
Naya
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tatta » 02 dec 2009, 18:27

Men va????? Piller för att stoppa att hon blir för lång. Jag sku också ha blivit att hallåååå??? Jag var också en av de långa flickorna nu e jag 170cm har varit det sen 5:an el 6:an i skolan... Hppas ni får reda på vad hon är allergisk för Naya.
Tatta
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Naya » 15 dec 2009, 12:45

Idag fick jag tösens röntgen och blodprovs reslutat.
Lungorna var ok. Något pratade hon om dem, men jag förstod mig inte på det, men hon sa i allfall att allt ok.
Blodprovena var alla som det skulle, förutom då allergi provet. Hon är allergisk mot dammkvalster.
Måste nu då minska på dammet i hennes rum. Katten får inte sova med henne, men det gör han nog annars inte heller. Han sover med mig (och jag är också allergisk mot dammkvalster). Annars så tyckte nog läkaren att katten i huset var en bra grej. Hon är inte allergisk mot katter. Nallar och mjukisar får hon ha, men inte onödigt mycket av dem och de ska kunnas tvättas. Så på den fronten kan vi nog gallra. Det har nog blivit en hel del av dem på dessa 5 år.
Annars är det inte så mycket vi kan göra. Följa med som förut. Håller hostan länge i eller om hon annars blir "värre" så måste vi ta kontakt. Mera tester, bla astma. Mot sina kliande ögon har hon nu fått ögon droppar som vi ska börja använda.
Tösen 10/2004
Användarvisningsbild
Naya
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tatta » 15 dec 2009, 13:13

Naya, vad bra att få svar. Och låter ju inte så farligt.
Tatta
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Naya » 02 nov 2010, 09:39

Igen har det gått ett år. Hur mår alla 6åriga oktober barn?

Här är allt bra, men vi kämpar med en trött barn. Undrar vart hennes energi gått (hon har alltid haft av dem mera än det behövs), men hon vaknar tidigt som förut. Nu ännu tidigare tack vare klockan som skulle ändras.

Temperamentet är som förut och samma gäller envisheten. Till all tur är hon otroligt kärleksfull och hjälpsam.

Hon slutade med musiklekis (böt tant och hon var missnöjd). Går i konstskolan som förut och har även börjat i gymppan "knatte sprattel". Hon skulle vilja börja spela gitarr, men vi väntar lite till tills hon får ta itu med det.

Hon gillar pyssel och att rita/måla. Hon leker egentligen inte så mycket med leksaker, fast hon vill ha mera. Spel gillar hon också.

Igår tappade hon sin 4e tand. Övre framtanden lossade. Den andra är också lös, så snart har hon båda borta.

På 6 års kontrollen gick allt bra. Tösen var 126,5cm och 27,4kg.
Tösen 10/2004
Användarvisningsbild
Naya
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Återgå till Småbarn - månadsgrupper