Februaribebisar '07

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: Februaribebisar '07

Oläst inläggav Muminmage » 25 sep 2010, 18:04

Hemskt vad drabbade ni varit Linzi :( Hoppas verkligen ni får vara friska nu!

Min förlossninsgberättelse finns att läsa i september-tråden i gravid, månadsgrupper-forumet.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Muminmage
Stamgäst
Stamgäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Linzi » 26 sep 2010, 10:11

Tack, Muminmage! Och tack för förlossningsberättelsen, det låter som en idealisk förlossning! Grattis ännu en gång!
2 vattumän födda 2004 och 2007
Användarvisningsbild
Linzi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Woodstock » 26 sep 2010, 11:34

Oj så ni varit sjuka Linzi, verkligt skrämmande med resistenta bakterier... ush! Vila nu upp er ordentligt!

Å grattis en gång till till Muminmage och deras tredje flicka! Läste just förlossningsberättelsen, den var fin:)!

Å så har Tindes familj även fått tillökning :D , kissekatter e nog så härliga!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Woodstock
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tinde » 26 sep 2010, 20:59

Ja, det är helt hemskt så länge ni varit sjuka Linzi. Skrämmande med bakterier som inte vill ge med sig.
Vi har tillbringat eftermiddagen på jouren idag. 6-åringen hade fjärde dagen 39 grader idag. Han har mononukleos, så få se hur länge vi måste stanna hemma. Han kan ha feber och halsont i några veckor, och då det är virus-sjukdom så finns det inget att göra.

Woodstock - hur har det gått med er katt? Är den 1 år redan?
"Carpe diem"
Användarvisningsbild
Tinde
Resande hemmamamma
Resande hemmamamma

Oläst inläggav Linzi » 27 sep 2010, 17:32

^ oj då, Tinde, hoppas han blir snabbt frisk och att mononukleosen inte smittar av sej på er andra! Jag har själv haft det en gång och det är inte skoj :(
Användarvisningsbild
Linzi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Tinde » 27 sep 2010, 21:53

Minns du Linzi hur länge du var sjuk? Kan förstå att det var hemskt.
"Carpe diem"
Användarvisningsbild
Tinde
Resande hemmamamma
Resande hemmamamma

Oläst inläggav Woodstock » 28 sep 2010, 13:31

Jo mononukleos e inte att rekomendera! Sköt om er!

Tinde: Vi skaffade aldrig sen katt fast vi nog tänkte på allvar göra det.
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Woodstock
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Linzi » 28 sep 2010, 20:12

Tinde skrev:Minns du Linzi hur länge du var sjuk? Kan förstå att det var hemskt.
Tyvärr Tinde, det var nångång i högstadieåldern, så kommer inte längre ihåg. Men en kompis tonåringa dotter hade det för några år sen och hon var sjuk i 1,5-2 veckor, om jag inte minns helt fel.
Användarvisningsbild
Linzi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Tinde » 29 okt 2010, 13:19

Det här är ju helt hemskt - att vi blivit så slöa att skriva här. :wink: Måste alltså lyfta upp tråden.

Jag var och skrinnade med minstingen idag till en ishall. Hon provade smått förra året, men då kunde hon inte stå själv på isen. Först behövde hon stöd också idag, men bara ett tiotal minuter senare kunde hon komma framåt utan stöd. Hon tyckte det var så roligt!

Jaså, Woodstock ni tog aldrig en katt. :lol: Det är nog härligt att ha den. Barnen tycker så mycket om den, och de har överraskat mig med at sköta om den så bra. Det är huvudsakligen de som ger mat åt den, och sandlådan vill de också städa.
"Carpe diem"
Användarvisningsbild
Tinde
Resande hemmamamma
Resande hemmamamma

Oläst inläggav Woodstock » 08 nov 2010, 19:55

*LYFT^* Hej på er, har ni alla gått i vinteride :yawn: ?

Jag har haft ledigt i 4 dagar, det har varit jätteskönt mitt i höstmörknet! Rekomenderas varmt, detta skall jag göra till en tradition! Vi har inte gjort så mycket, egentligen gått enligt barnens önskemål, lite mommo&mofa å Brunberg (som nog var fint med sina smakprov...:)) så lite middag hos vänner å så bara vara å ute-ute-ute (det var ett så härligt solsken idag!).

Vår "lilla" -07:a håller nog på att bli ett större barn (även om hon nog kan bli en liten babys då det passar henne::) Vi har skrivit långa listor till julgubben tillsammans å hennes fantasivärld e så härlig å levande.

Sköt om er!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Woodstock
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Linzi » 11 nov 2010, 18:30

Woodstock skrev:*LYFT^* Hej på er, har ni alla gått i vinteride :yawn: ?
Nä, vi hänger på FB istället :nicka:

Här har det inte hänt något nytt, efter en sjukdomsfylld höst. Det gick ju inte bättre än att jag fick lunginflammation på nytt, så var sjuk också hela oktober :curse: Men nu börjar vi igen vara inne i normala vardagsrutiner - skönt!

Också vår '07a har blivit en stor pojke. Han har för tillfället igen någon slags trotsperiod, då allting skall göras tvärtom än vad man ber honom om. Det tar en eeevighet att äta mat, att klä på sej osv., men ingenting får man hjälpa honom med.

Har era '07or redan börjat spela dator- eller andra elektroniska spel? Vår lillebror har nog några gånger testat Playstation, men det tycks inte riktigt vara hans grej och intresset försvinner ganska snabbt. Däremot är han jätteduktig på ett Kalle Kunskap-datorspel för 3-5åringar som han fick för en tid sen. Det går ut på att lära sej räkna, känna igen saker och leta efter saker och han älskar det.

Ha det bra i höstmörkret!
Användarvisningsbild
Linzi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Mymlan80 » 18 nov 2010, 12:44

Hej på er!

Länge sen jag skrivit något nu, på nåt sätt flyger tiden bara iväg med två barn. Men kan inte klaga, dottern är, åtminstone ännu, väldigt lättskött och "snäll", sover mest hela dagarna och nätterna sover hon utan att vakna alls kl 22-06, kort amning och sen sover hon till 9. Då hon är vaken är hon glad och nöjd och skrattar mycket, skriker egentligen bara om hon blir övertrött. Tinde, dottern är tydligen som era barn som har bra sov-gener :nicka: . Helt annan kaliber än sonen som grät mycket speciellt om kvällarna tills han var 4 månader och sov väldigt hackigt på nätterna. Så jag vet att vara tacksam.

Och det är så roligt att vara hemma nu, så kul att kunna hålla sonen hemma från dagis då jag eller han vill, såsom idag. Njuter verkligen av livet nu.

Linzi, håller med om att 07an dvs sonen känns stor nu! Han ska också själv göra mycket vilket ju är bra, men man får nog hjälpa till också och ibland kräver han det också, t.ex. med ytterkläderna. Men han känns så stor annars också, han är knappt 110 cm så han är väldigt lång och längre än vissa av våra bekantas barn som är fem år! :shock: Hoppas tillväxten lugnar ner sig i något skede.

Nu kom då vintern till H:fors, sonen blev alldeles överlycklig då han såg att det snöat i morse (även om det nu främst är slask men iallafall).

Hoppas ni andra har det bra också!
Mymlan80
Guldmedlem

Oläst inläggav Muminmage » 18 nov 2010, 15:24

också här flyyyger tiden nu med 3 barn! Helt annat än att vara höggravid och lida och bara vänta - då segade sig tiden fram! Vår treåring är också stor nu, hon är ju storasyster! :wink: Bebisen har precis som systrarna bra sovgener, kanske t.om. bäst av dem alla tre. Hon sover ibland 2x4h dagtid plus en bra natt. Ibland bara en 4h dagssömn + en kortare sömn på eftermiddagen. Inatt sov hon från 23 till 5 i ett svep! Inte illa.

Idag blev det pulkabacken för oss - ungarna vaknade överlyckliga över nattens överraskande snöfall :tumme: Vi kan åka pulka hemma nerför backen så behöver inte gå så långt.

Datorspel spelas nog ibland - lilla07:an är mest "bisittare" och stora05:an sköter om att spela och ha sig. men ibland får lilla också spela ensam. Bl.a. Buu-klubben- och disney-spel, dora utforskaren och liknande spelas. Tv-dspel eller playstation och sånt har vi inte, bara dator. Aj jo, de där spelen som Peetra tipsade om här på mp spelar de också.

Mymlan har verkligen en lång pojke - jag tror vår 5½-åring är ca 110 cm! Vår 07:a är uppskattningsvis 100 cm.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Muminmage
Stamgäst
Stamgäst

Föregående

Återgå till Småbarn - månadsgrupper