Marsbebisar '07

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: Marsbebisar '07

Oläst inläggav Pamsan » 24 mar 2009, 18:29

Var på 2 års kontrollen här en dag, Tösen vägde 11.7 kg och längden var 86 cm...Alla frågor och tester dom gjorde kunde hon förutom att leka själv, det kan hon inte, inga längre stunder åtminstone, hon skall ha någon med sig, men det kommer säkert så småningom.
Pamsan
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Egon » 25 mar 2009, 19:16

Grattis till hazels pojke och lycka till hazel på BB! Väntar på rapport :tumme:
BildBild BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Egon
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Renja » 07 apr 2009, 10:28

2 års måtten!

Emelie: Isabella född 17.2.07, 1½ års koll 7.8.08 8,6 kg 77,3 cm
Renja: Fanny född 23.03.07, 1½ års koll 24.9.08 10,9 kg 82 cm, 2 års koll 10.3.09 12 kg, 86,5 cm
Hazel: killen född 25.3.07, 1½ år 25.9.08 13,5kg 85 cm
Babynummertvå: Elias född 5.3.07, 1½ års koll 11040 gr och 82 cm
Anouk: pojken på 1½ års koll 9 kg och 77,3 cm
Egon: Ivar 1½års koll 11,9 kg och 88,5 cm
Hanna_Sofia : Isa född 10.3.07, 1½ års koll 22.10.08 , 11 kg och 84 cm
Pamsan: Emilia född 19.03.07, 1 år 8 månaders koll 18.11.08 10,6 kg och 83 cm

GRATTIS till alla 2 åringar!
Bild
Bild
Bild
Renja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav hazel » 13 apr 2009, 20:40

tack egon :) .. jag födde flickan (4,1kg, 53cm) den 26.3 med planerat snitt pga att snittärret och livmodern var för uttöjda.. livmodern tänkte ju sen inte dra ihop sej, så det var tyngre förlossning än pojkens (pojken föddes ju också med snitt, men brådskande).. men flickan är söt :love: :clap: och jag saknade pojken något otroligt när jag var på sjukhuset i 5dar :ledsen: och han saknade mamma, vid läggdags för det mesta.. han for alla dagar och sova med sin taikamuki med vatten, en röd spöklampa från ikea och ett foto på mej och honom som baby (som jag lämnat fram åt honom)
är bara så trött!!! att ta ensam hand om 2 små efter snitt är nog inget att rekommendera :roll:

min pojke är nog så snäll och rar och fin pojke (hoppas i framtiden också) att jag tycker så synd om honom då vi tar ihop så ofta :ledsen:
Bild Bild
hazel
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Riina » 14 apr 2009, 18:19

Grattis Hazel och alla andra som fått barn! (Har någon annan fått tillökning?) :hm: Har varit borta härifrån så länge att jag inte orkar läsa igenom alla inlägg. Har haft händerna fulla med en trotsig 2-åring och en strålande liten flicka (blir snart ½ år). Dagarna fylls av barn, hemskötsel och en otalig mängd projekt vi hittar på här hemma. Sku kunna skriva en hel bok om hur det står till just nu, men nöjer mig med att gratulera försenat alla 2-åringar och önska alla mars´07-mammor en fin vår! :tumme:
Riina
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Egon » 20 jul 2009, 14:55

Hej på er alla! Hur har ni det?

Är in lite snabbt här på jobbet före jag ska hem :nicka:

I helgen slutade vi med både blöjor och tutt. Det har gått jättebra! Ivar går själv och kisar på pottan eller utomhus då han behöver. Han har kakkat på mattan inne ett par gånger, tycks inte fatta att han även ska göra det på pottan, men det kommer väl. Han har hållits torr även på nätterna, bara en natt hade han kisat lite.

Tutten trodde jag sku vara jättesvårt att vänja av med, men eftersom han får ha sin trasa så har han inte brytt sig så mycket. Han har nog ett par gånger frågat var tutten är, men jag har bara svarat att vi har inga tuttar mera, och att han är så stor pojke att han int behöver tutt mera. Det har han nöjt sig med :tumme:

Nån annan som slutat med blöjor/tutt? Erfarenheter? Hoppas det håller i sig att det nu har gått bra en vecka...
Användarvisningsbild
Egon
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav hazel » 21 jul 2009, 07:01

hej..
här går det inte med potträning nu som bäst :( .. jag har hoppat med kryckor (foten i paket) nu ren 3vk och hoppar ännu någon vecka åtminstone, sen vet jag inte?? hoppas det blir snabbt bra nu sen.. svårt med en 4månaders och sen pojken att sköta, då vi inte kommer ut så ofta heller :( ... men nu hinner han bli torr :wink: .. hoppas jag iaf :shock: .. då han pottvägrar för det mesta.. dessutom lider han av trög mage så det är inte så roligt :( ..
tutt har vi inte andvänt så har inte behövt avvänja.. bröstet slutade han med samma dag flickan föddes :roll: .. alltså 2år o 1dag var han..
annars så trotsas det massor här :? .. men det hör till :lol: .. fast det är tungt, speciellt då man är trött... han går själv o sätter sej på tambursmattan då han bråkar :lol: ..
Bild Bild
hazel
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Pamsan » 10 sep 2009, 20:09

Hej!
Har varit på 2,5 års granskningen med tjejen. Längden hade ökat till 91 cm och vikten till 12kg så det var lite sparsamt med vikten men hon har växt på längden istället.
Potträningen går det bra med dom dagarna hon väljer att ha på sig underbyxor, men då kommer det vissa dagar då hon skall bara ha på sej blöja. Men inte tar jag så hårt på det. Då vi stiger upp på morgonen så går hon till garderoben sin och väljer ut kläder som hon skall ha på sig och om inte jag är nöjd med dom kläderna är det bråk dagen lång. Dessutom så går hon och byter kläder nu som då under dagens lopp.Trotsar gör hon alldeles för mycket, hon hamnar nog ut på trappan några gånger per dag. Men hon är så duktig med lillebror, sköter, busar och leker med honom. Och nya ord kommer det varenda dag, nog är det en ljuvlig ålder fast den är jobbig.
Pamsan
Silvermedlem

Oläst inläggav Renja » 08 feb 2010, 00:04

Lite synd att denna tråd har "dött"...Våra marsbebisar fyller snart 3 år o ja undrar nog vart den tiden har flugit iväg?! Synd att det aldrig blev någon träff bland vi som bor här i södra Finland, är någon ännu intresserad av att träffas el?
:kram: Många kramar :heart:
Bild
Bild
Bild
Renja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Egon » 25 maj 2010, 12:08

Hej hej!

Måst titta in på vår gamla tråd, man blir så nostalgisk av att läsa hur det var. Ivar har blivit så stor och duktig nu, så det är knappt man kommer ihåg hur det var för ett par år sedan. Vilka funderingar han har, och en riktig pratkvarn är han :love:

Hur är det med er andra marsmammor??
Användarvisningsbild
Egon
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav MissGoldie » 18 okt 2010, 22:35

Nu blev jag också lite nostalgisk då jag tittade in här. Hur har ni det alla marsmammor?
Själv är jag i vecka 31 med nr. 2, så vår dotter blir snart storasyster. Ska bli jättekul och spännande!
MissGoldie

Oläst inläggav Renja » 28 nov 2010, 12:13

Verligen nostalgiskt :heart: Har nu nr 3 påväg o har en sån skötar storasyster här hemma som verkligen väntar på att babyn ska komma :nicka:
Hon tror att det är en lillasyster i magen men det beror säkert på att hon har en lillebror, vi får se vem som gömmer sig här inne sen i April el kanske Mars det vet man ju aldrig :blink:

Kram på er alla :kram:
Bild
Bild
Bild
Renja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Återgå till Småbarn - månadsgrupper