SEPTEMBER BABYSAR 2007!!!!!!

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: SEPTEMBER BABYSAR 2007!!!!!!

Oläst inläggav kokopelli » 13 feb 2009, 09:23

GRATTIS wazzaroo! :clap: Du får sedan berätta hur det går med storebror och hur han regarera i fortsättningen på bebisen. Jag läste just i Vauva en artikel om hur avundsjukt första barnet kan bli och man blev lite att huj, vad har vi att vänta i juli... :o

Med oss så är det bra, dottern är på dagis nu och trivs jättebra. Det är nog häftigt vad de allt lär sej där. Sånger som jag nog sjungit hemma också, som Blinka lilla stjärna och Imse vimse spindel och gjort handrörelserna till kan hon nu vifta på händerna till, det är säkert mer intressant att apa efter de andra barnen än mamma. :)

Hon befinner sej i en fas då det kommer nya ord varje dag. Massor med ord kan hon, vi är säkert snart uppe i 100 ord. :swoon: Jag har själv varit tidig med talet så hon kanske tar efter mej. Det är nog härligt nu när hon är så stor (men samtidigt ändå liten) och kan så mycket redan, och nu med talet så får man en liten inblick in i hennes värld och vad som är viktigt. I flera dagar så har jag undrat varför hon säjer hund och voff när vi gått ut genom porten på dagis, för inte har där varit någon hund! Nå, jag min dabbe märkte först i går att där finns ju en hund förbjudet- skylt på staketet! Så i går vinkade vi sen hej länge, länge åt hunden på bilden :D

Att klättra är jättepop nu och hon klättrar i soffan och står och balanserar och sen är det härligt och hon skriker av skratt ju fortare mamma kommer springande och ju större ögonen är uppspärrade...

Magen börjar vara stor och jag är nu halvvägs i graviditeten. Har känt sparkar i flera veckor och nu har pappan också fått känna på en spark på utsidan av magen. Med dottern var jag jätteorolig hela tiden under graviditeten, men nu är jag mera lugn och avslappnad, det är skönt och på ett sätt kan jag mera njuta av graviditet och sparkar denna gång, men samtidigt så tänker jag nog inte så mycket på graviditeten ändå, man hinner ju inte! Skönt att vi har tid tills bf ännu så man hinner ställa om sej... :)
* Döttrar födda 10/2007 och 07/2009 *

* I would drape myself in velvet if it were socially acceptable. *
Användarvisningsbild
kokopelli
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Brummelisa » 08 apr 2009, 12:31

Lyfter upp tråden..

Vi ska på 1 ½ års granskning idag..måste börja laga mig färdig!

Ha det bra och glad påsk!
Bild
Brummelisa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Pyyri » 16 jun 2009, 19:33

Hej!

Inte mycket aktivitet på vår tråd... :huh: Hu har ni andra det? Ni som väntar smått då eller redan fått? Här jobbar jag o Eddies dagis har stängt så iom att jag jobbar i samma by som vi bor i o han går i dagis i så dejourerar mitt dagis o därmed e vi på samma ställe och samma småbarnsavdelning... Så det har varit ganska annorlunda både för mig och honom. Han tror ju såklart att det fungerar likadant som hemma... Så det blir lite svårt för honom att vänta vid maten och påklädningen. Men tillika är det skönt att få vara tillsammans varje dag hela dagarna när jag ändå jobbat 100% i vinter.

Fredagen den 3 juli far vi på semester i 4 veckor :clap: inga planer ännu men oj så skönt det skall bli!!!

trevlig sommar önskar vi er alla! 8)
Blivande storebror!

Bild

Vi väntar på dig!

Bild
Pyyri
Silvermedlem

Oläst inläggav fridda » 14 aug 2009, 10:29

Snart blir våra babysar 2 år :swoon: Hur har ni det??

Jag skall skriva lite mera när jag får tid....Ha det bra allihopa .kramen!!
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav längtan » 22 aug 2009, 21:21

Länge sen sist.
Vår Venla blir snart två år. Hon är väldigt livlig. Sitter inte stilla en minut. Hon tycker om att studsa på studsmattan med kompisar och syskon. Hon e inte ett dugg rädd. :? Hon är helt olik våra två äldre barn, som de var i samma ålder. Ja, hon har inte börjat prata. Hon säger enstaka ord som: mamma, pappa, ei, tack.
Jag är hemmamamma för det mesta. I vintras "hoppade jag in" på sjukhuset men nu i sommar har jag jobbat 50%. Våra mommor, eller pappa, har tagit hand om barnen så vi har inte behövt söka dagvård.
Ha det bra.
längtan
Silvermedlem

Oläst inläggav Piippis » 13 sep 2009, 22:54

Hej på er kompisar!!

(vet int hur länge jag trivs här för jag fick grymm hicka..) fanken också..

Nåh..
Flickorna fyllde 2 år den 9 september o Olle fyllde 5år den 10 september men allt baila- bailande är fortfarande framför oss. Ännu har vi inte varit på rådgivning (hej, min hicka sluta) men så småningom torde vi få nya mått..

Stella stackarn har atopisk hy o har nu för andra gången "märkärupi" (=impetigo) som vi nu igen börjat med antibiotika.

Båda flickorna har SJUUUUKT stark egen vilja som vi fightas med varje dag..
men de e så söta o roliga också. Mimiken, verbala kommunikationen osv.. otroligt..

I love my life :lipa:
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav kokopelli » 15 sep 2009, 12:24

Helt ofattbart att man snart kommer att ha en tös som är TVÅ HELA ÅR! Jag fattar inte, under första året räknar man ju månaderna och veckorna hela tiden, hur gamla de är, men nu att hon ska fylla två har helt tagit mej på sängen. Men härlig är hon, vår lilla nästantvååring. Pratar och babblar och funderar. Det kommer långa meningar ur den lilla söta rosenmunnen redan. Och hon kan sjunga hela blinka lilla stjärna där (sorry om jag skryter men det är så roligt att följa med allt de lär sej). Med ett barn som börjat tala tidigare märker man verkligen att det är så mycket de förstår. Hon är livlig och glad men ganska försiktig när man jämför med andra jämnåriga i parken, i alla fall motoriskt så ser man andra som springer och hoppar och klättrar hejvilt medan vår fröken mera tycker om stillsammare lekar. i dag klättrade hon upp i en rutschkana, åkte några ggr med andra barn men ville sedan stå uppe i rutschkanan i ett hörn och "läsa boken" dvs hörnet var som en uppslagen bok. Håhhå vilka funderingar.

Favoritlekarna inne är nog att kuska runt på dockvagnen, läsa böcker (Molly är pop!), bygga med Duplo, rita och laga mat i "köket" (en liten hylla).

Hon är en jätteduktig storasyster och allt går mycket bättre än jag vågat hoppas om ens. Läggandet och speciellt innan dagssömnen var en pärs här ett tag men nu när hon, jag och lillasyster är hemma tillsammans och vi har rutin på så har det börjat gå bättre. I ett skede kunde hon ligga 1½ timme och prata i sin säng eller kom tassandes x antal gånger.
* Döttrar födda 10/2007 och 07/2009 *

* I would drape myself in velvet if it were socially acceptable. *
Användarvisningsbild
kokopelli
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav september_emil » 15 dec 2009, 10:30

God jul och ett riktigt gott nytt år till er alla :xx) :kram:
Bild
Användarvisningsbild
september_emil
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Piippis » 07 jan 2010, 04:49

Hej

Berätta lite om era 2 åringar.
Stella är SUPER orolig o rastlös hela tiden o orkar inte koncentrera sig på ngt för mer än 5min... Lotta är helt annorlunda (här går jag o jämför mina döttrar för det e ju ofattbart att tvillingar sku vara så olika..). Det e klart att de e olika men argh.. Sitter nu på jobb o tycker det e så skönt att få lite komma bort.

Barnen har varit hemma från dagiset 3½ vecka nu. Olle mår tydligt bättre av att få vara hemma hela tiden. Stella behöver aktiv stimulans konstant, Lotta nöjer sig med mindre.

Största problemet för tillfället är att få flickorna att kisa o bajsa i pottan. De kan sitta 45min på pottan och 2-5min efter att de fått blöjan på sig så har de bajsat i blöjan.. :curse: :curse: :curse:
Hur borde jag göra? Det var så mycket lättare med ett barn åt gången ( med Olle) men kommer int exakt ihåg hur vi då bärde oss åt..

Nu för tillfället går det alltså ut på att jag hotar med allt mellan himmel o jord, o ÄNDÅ går det int som jag vill (naiv? JAG?? Ingalunda...)

Andra problemet är att de är båda otroligt "fräcka", uppkäftiga o olydiga.. Vad skall jag göra med det då?

Kram till er alla!
Och ett hjärtligt gott nytt år 2010
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Pyyri » 30 okt 2010, 17:48

Hej allihopa!
Längesen nån skrivit här... Julen närmar sig och tänkte fråga er vad ni kommer att ge åt era små i julklapp? Själva brukar vi inte ge så värst mycket eftersom vi tycker Eddie får en hel del av släktet. Funderar lite på skidor men om vi köper nya så då blir det nog bara nå småsaker till för skidorna är ju så dyra!

Hur har ni det med era 3-åringar? Livet leker eller hur? :wink: Här har vi en som vill vara väldigt stor och duktig nu just samtidigt som han vill vara vår lilla Bebi däremellan... Å han vill bestämma. "Jag stämber"! En hel del trotsas det om nu :mrgreen:
Blivande storebror!

Bild

Vi väntar på dig!

Bild
Pyyri
Silvermedlem

Föregående

Återgå till Småbarn - månadsgrupper