SEPTEMBER BABYSAR 2007!!!!!!

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: SEPTEMBER BABYSAR 2007!!!!!!

Oläst inläggav Kikan » 17 okt 2008, 04:31

Kokopelli, jaa det kan säkert handla om separationsångest. Har inte tänkt på det men det sammanföll kanske lite med att jag minskade på amningen... Sedan fick min man ta hand om nätterna ett tag vilket ledde till att hon nu är "pappas flicka". Lustigt. Fast pappa är jättenöjd... :tumme: Nu sover hon dock bra men har lagt sig till med en australiensisk vana att somna tidigt (senast 18:30) och vakna tidigt (5:30) :w00t: Det här passar inte så bra med våra vanor kan jag säga. Men alla barn tycks vakna upp med solen och fågelkvittret (eller -skriket) här så det är bara att anpassa sig. Har aldrig tidigare hållit på med att stiga upp 5:30... Klockan 9 har ju halva dagen gått känns det som :wink:
son 2005, dotter 2007
Kikan

Oläst inläggav fridda » 19 okt 2008, 10:44

Nu har Jeppe börjat ta små stapplande steg.Jösses va guuullliiigt :love: Nu tar det nog inte länge mera innan vi har en kille som går här ist för kryper.Kanske han slutar äta allting från golvet sen.Vi dammsugar ALLA dagar...men visst sjutton hittar han allt möjligt för det att stoppa i munnen.
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav fridda » 07 nov 2008, 11:44

Hur mår era september babysar :love: ? För visst e dom våra bebisar ännu..
Våran prins väger nu 10 kg och är 80cmlång.Duktig kille :clap: Går mycket nu,men kryper oxå en heldel ännu.Pratar o berättar men mamma förstår int så mycket av det ännu :D :love:
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Pyyri » 15 nov 2008, 17:40

Hallå alla!

Måst bara kom in o berätta att vi fått enterovirus. Troligtvis från dagis där snart alla haft det nu... Usch så hemskt me blåsor, hela munnen och pruppan full. Eddie e ledsen och sjuk, stackarn :ledsen: . Hoppas ni slipper detta.

Annars så pratar han några ord nu Klocka- kocka, mamma o pappa, knäcke-käcki, mjölk-öökk, bada-baa!

På måndag ska vi på 1år 3mån. kontroll :nepp:

Ha ett skönt veckoslut!
Blivande storebror!

Bild

Vi väntar på dig!

Bild
Pyyri
Silvermedlem

Oläst inläggav Piippis » 17 nov 2008, 11:58

Hej
OJ NEJ!!! Hoppas lillen blir bra fort fort fort!!!
Det e hemskt redan när barnen har bara snuva o hosta men att de också har riktigt ont e något fruktansvärt :ledsen: :ledsen: :ledsen:
Miljoner kramar till lilla Eddie.
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Brummelisa » 26 nov 2008, 07:53

Hej septembermammor!

Kramar till lilla Eddie! usch vad hemskt när små blir sjuka!

Grattis Fridda till dom första stegen!!

Här går allt bra förutom att lillen hade feber på veckoslutet och har en envis hosta som inte vill ge sig!!
Bild
Brummelisa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav september_emil » 22 dec 2008, 02:03

Grattis Brummelisa läste i en annan tråd att du är gravid :clap:
Har helt glömt bort att skriva hit på ett tag :oops: Wendy går med stöd ännu och är en liten klätter apa, pratar några få ord som: där,mamma,pappa,ka=titta, da=hejdå och applåderar alltid då nån sjungit på tv eller då musiken tar slut :love: Hon älskar musik och dansar oftast med. Klockan är mycket så jag ska i säng :yawn: men
Vi önskar er en riktigt varm och fridfull jul till er alla :kram:
Bild
Användarvisningsbild
september_emil
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Brummelisa » 22 dec 2008, 06:56

^Tack, igår pajade lillen min mage-kanske han känner på sig vad som är på gång...

Vi klädde granen igår och lillen var mycket nyfiken på julgransbollarna, få se om han alls låter granen vara ifred.
Men visst är det roligt, han tittade länge på granen igår innan jag satte honom i sängen!

Vi önskar också en fin och fridfull jul till er alla! :kram:
Bild
Brummelisa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav wazzaroo » 26 dec 2008, 11:04

Tack för alla preggogratulationer och grattis, Brummelisa! Börjar vara på slutrakan med fem veckor kvar till BF.. och Leo föddes ju två veckor före det, så vem vet :) Är dödstrött på att vara gravid och invalid och väntar såååå på att ungen ska vara här, även om det inte blir "semester" efter det heller :blink:

Annars allt bra med min lille Leo. Han är så duktig och så otroligt snäll och kommer att bli en underbar storebror! Det som hållit mig mest sysselsatt är hans helt extrema tycke för att klättra. Överallt. Vänder jag mig om för att röra om i grötkastrullen är han uppe på matbordet på fyra sekunder :blink:

Hans passiva ordförråd är stort och hans några aktiva ord används flitigt. Han får ju både norska och svenska hemifrån och det är kanske inte så lätt alla gånger att förstå varför mamma och pappa använder exakt samma ord för helt olika saker. När mamma säger tiss så menar hon bröst och när pappa pratar om tissen så är det snoppen det syftas på.. :blink:

Ha det bra, alla!
Bild
Bild
wazzaroo

Oläst inläggav fridda » 26 dec 2008, 20:40

Grattis till er som är gravida och go fortsättning på julen.
Här är det full fart,han halv springer och babblar på med sitt språk.Kommer nog ord oxå.
han e så go o snäll.Nu just har jag min syster dotter här och bonus tösen har sin kompis här.Så ni kan gissa att han njuter av all uppmärksamhet han får :love: Fast det saknar han nog inte annars heller. :)
Önskar nu er alla ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR...
Och här en bild på våran guldklimp... :love: (som är en liten pepparkaks gubbe och även just mumsat i sej en pepparkaka här på bilden )

Bild
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav kokopelli » 30 dec 2008, 21:04

Grattis Brummelisa till syskon på G, när är det beräknat? Vår flicka ska också få syskon, i juli. Det är jättespännande. :nicka:

Hos oss såbörjade dottern gå vid 1 år 2 mån, hon är en riktig babbelkajsa, nya ord kommer varje dag. Hon har just fått 4 st kindtänder så det har varit lite oroliga nätter ibland, men nu hoppas vi på lite bättre nätter. Vi har varit på inskolning på dagis, hon börjar efter trettondagen. Det känns nog ruskigt att hon ska dit, nå hon ska ändå inte vara mer än 5 timmar per dag, jag kommer att jobba kortare dagar. Sen tror jag att hon nog får fortätta när syskonet kommer, jag tror att hon kommer att må bra av det och så får jag lite tid med bebisen (och kanske, kanske till att sova då bebisen sover, drömma kan man ju alltid).

Gott nytt år på er alla!
* Döttrar födda 10/2007 och 07/2009 *

* I would drape myself in velvet if it were socially acceptable. *
Användarvisningsbild
kokopelli
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Brummelisa » 31 dec 2008, 07:21

Tack för gratulationerna! Och GRATTIS till dig också kokopelli!

Här har lillebror också fått kindtänder, han hade feber då de kom fram.
Annars är han nöjd och glad och upptäcker nya ställen i hemmet att undersöka. Då han inte får som han vill lägger han sig på mage och gråter..

Jag vill önska alla septembermammor ett GOTT NYTT ÅR!
Bild
Brummelisa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav fridda » 31 dec 2008, 14:35

:heart: gOtT nYTt åR 2009 AlLa SePtEmBer FamILjEr :heart:
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav fridda » 31 dec 2008, 14:37

kokopelli skrev:Grattis Brummelisa till syskon på G, när är det beräknat? Vår flicka ska också få syskon, i juli. Det är jättespännande. :nicka:
:heart: GRATTIS :heart:
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav september_emil » 02 jan 2009, 23:03

Grattis kokopelli :love:
Bild
Användarvisningsbild
september_emil
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs