November /December babysar 2008

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: November /December babysar 2008

Oläst inläggav vero » 07 jan 2014, 13:24

Ja, Kattmamma. ett fantastiskt stöd fick man nog härifrån. Roligt att läsa den första tiden. Jättekul då vi var så många förstagången mammor. Nu är det full fart som gäller och jag bara väntar ut denna trotsperiod. För han är nog så en femåring. Brukar ju gå över på en natt så den väntar vi på :lipa: :blink:

God fortsättning...
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav vero » 26 maj 2014, 12:06

Idag har Liam varit till förskolan och bekantat sig. Var lite spänd före, men det släppte då hans dagiskompisar också var där. De bildade en egen trygg trupp. Inte hade han precis bråttom därifrån och förstod nog på honom och förskoleläraren att det hade gått bra. Blev lite förvånad att jag själv kände ett hugg i hjärtat. Ville trycka på stoppknappen. För snart är allvaret här. På hösten kommer han ju inte vara med oss övriga på förmiddagarna :w00t: Mb var också lite vilsen här hemma att ta ledarrollen och vara den som skall underhålla sig själv och lillebror.Nå, nog vänjer vi väl fort och det är nya roller för alla, men undrar nog hur fort dessa år har gått. Hur går det för er andra? Några tankar inför förskolan eller har någon valt att skjuta på starten?
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Vifslan » 28 aug 2014, 21:00

Hej alla!

Oj vad överraskad jag blev av att se denna tråd så här högt upp då jag kikade in här för första gången på flera år, känns det som. Vi var verkligen aktiva skribenter då och våra träffar var också viktiga och givande då. Tyvärr var det ett tidigt missfall denna vecka som fick mig att hamna här, men här hittar man nog svar på alla tänkbara frågor.

Förskolestarten har gått bra, Adam gillar då de arbetar med räkneuppgifter. Det kan han inte ha ärvt av mig åtminstone. :w00t:

Ha det bra!
Vifslan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 02 sep 2014, 22:00

:kram: Vifslan

Förskolestarten gick bra, sedan kom en liten svacka då jag for på job, men nu är det ok igen. Då jag är på jobb blir han kvar till 16-tiden emedan då jag är hemma så får han komma hem då förskolan slutar. En gång cyklade vi hem och oj så nöjd han var. Uppgifter sukcar han lite over (han som tidigare bara gillade sådant :roll: ) men allt går I vågor. yngst är han, de flesta är födda på vårvintern.
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Småbarn - månadsgrupper