Moderatorer: IdaLotta, skogsmus
timon skrev:Jassåå,jag är då tydligen inte den enda med nr.2 i magen verkar det somHade först bf 20.8 men på ultrat kom det fram att lillen var mindre än trott så bf ändrades till 4.9.Hur är det med er andra,har ni tänkt skaffa syskonvagn? Jag har funderat in och ut med det och tror att vi inte kommer att skaffa en.Kommer troligen att bära den lilla i bärsele så får J åka i vagnen då han inte vill/orkar gå.Och så tänkte vi skaffa en åkbräda också där han kan stå.
Solglimt skrev:Han testar gärna gränserna oxå, han går gärna i lådor eller försöker nå blommor som vi sagt är ajabaja, så det gäller att ha koll på honom hela tiden. Har varit tvungen att flytta in alla blommor föruotm en i sovrummet, för han var på dom hela tiden. Den enda som fortsättningsvis står kvar i vardagsrummet har vi barrikerat bakom ett par stolar, men det hindrar inte lilleman från att nu o. då försöka nå den iallafall![]()
borgbacken skrev:Hej! Jag har tänkt på den här tråden mellan varven, men aldrig kommit mig för att skriva nåt. Kul att du tg initiativ Venlasmamma!
Här flyter dagarna o på. Vi har flyttat till egnahemshus för en vecka sen och vardagen med två barn är under kontroll (för det mesta)![]()
Storebror har varit en väldigt frisk liten individ som fortfarande är hemma med mig och lillebror om dagarna. Lillebror däremot har haft mycke luftvägsbesvär under sin korta levnadstid, men Inge värre där heller. Kommer att stanna hemma med pojkarna ännu en bra stund framöver, eventuellt kommer jag att jobba lite på sidan om att vara hemma, helger och sånt. Får se.
Tvååringen vår är en rätt vild variant, som har blåmärken här och där stup i kvarten. Men samtidigt är han väldigt känslig och behöver tryggheten från mamma eller pappa mest hela tiden. Han pratar inga meningar än, men ordförrådet börjar vara stort och han härmar alla ord. Ofta förstår man inte vad han säger då vissa bokstäver i ordet lämnar helt bort, och vissa (som k blir till t) ändrar lite form. Men det är på gång![]()
Han är mycket behagligare att umgås med idag, hemfört med hur han var för ett halvår tillbaka. Kan så mycket och förmår så mycket.
Jaga, plötsligt var våra små babyar tvååringar![]()
Återgå till Småbarn - månadsgrupper
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster