JUNIBEBISAR 2010

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: JUNIBEBISAR 2010

Oläst inläggav lilja84 » 29 okt 2010, 12:56

Hejsan alla juni-mammor!

Har länge tänkt skriva men har haft problem med inloggningen... Här går vardagen sin gilla gång. Lilltjejen har fått starka dygnsrutiner och något mycket ska man inte gå och ändra på dem före allt är upp och ner :) På 4-månads kontrollen var hon 63 cm och 7,3 kg så växer gör hon definitivt... Här började vi med fast föda då hon var 3 mån och 2 veckor... Hon hade så stor aptit så det gick så mycket ersättning. Vi har nu börjat med gröt eftersom hon spyr så mycket på morgnarna och jag tänkte att det kanske skulle hållas bättre ner om hon skulle få något fastare än bara mjölk på morgonen... Får se hur det fungerar, vi har bara provat 2 morgnar än så... Lilltjejen har hittat sina händer men inte fötterna ännu. Allt som hon greppar ska ju så klart i munnen och dreglar gör hon så man måste byta body flera gånger per dag... Svänga sig har hon ännu inte gjort från rygg till mage men nog från mage till rygg... kanske mera i misstag men i alla fall... :clap: det kommer då det kommer :)

Sköt om er alla i höstvädret! Snart är det jul! :clap:
Bild
Bild
lilja84

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Tingel » 17 nov 2010, 10:35

Men hej på er! Verkar vara någon som kikar förbi lite nu och då i alla fall. Här är det rätt bra! Har en lång och smal baby som är snäll för det mesta nu för tiden, de tre första månaderna var det mycket skrik på kvällarna men nu bara hon får gå och lägga sig titt som tätt så är hon rätt glad. Hon sover ute två gånger om dagen och det funkar bra för oss. Mammalivet är ganska kul, mysigt att somna med en liten hand i sin ibland (hon sover ännu med oss i sängen... ) men ibland blir det ju lite trist på dagarna att vara hemma... Funderar sluta med amningen nu, det har mest strulat hela tiden och hon äter bra ersättning, puréer och välling. Tänk att det gått fem månader!
Tingel
Silvermedlem

Oläst inläggav Tingel » 17 nov 2010, 10:37

Läste att du Lilja har en dräglig tjej... ett tips om du vill slippa byta kläder så ofta är att skaffa drägellappar, så är det bara de som blir blöta.
Tingel
Silvermedlem

Oläst inläggav lilja84 » 17 nov 2010, 20:55

Hejsan alla!
Här händer det grejer! Vår lilla tös är nu 5 månader och de senaste 2 veckorna har hon tagit enorma steg framåt i utvecklingen... Hon har hittat sina fötter och har dem upp i luften hela tiden... Hon har börjat prata mera och med en helt annan röst. Då vi var på kalas i helgen så underhöll hon alla gäster med sitt pratande. :) På 5-månaders dagen svängde hon sig från rygg till mage för första gången och rör sig runt i ring på golvet... Så stolt över henne så det inte är klokt :clap:
Vi slutade med nattmaten här och började med kvällsgröt och -välling för 1 vecka sedan och bra går det... Sätter bara in tutten i mun då hon vaknar så somnar hon om... Vissa nätter vaknar hon bara 1 gång och vissa nätter flera gånger men somnar om gör hon alltid så kan inte klaga på det... Bättre sömn har man ju själv också fått :) Kött provade vi första gången igår och det verkar gå mycket bra ner så det känns skönt...

Nu ska jag gå och se min lilla sötnos sova en stund! Sköt om er i vintermörkret :heart:
Bild
Bild
lilja84

Oläst inläggav Gosan » 07 dec 2010, 17:58

Om någon är intresserad av att fungera som buzzador så får ni gärna använda min länk, det ger mig bonuspoäng utan att ta av era poäng. Ni har möjlighet att pröva på Bonas batat-höna, det kommer hem 12 burkar som det är meningen att ni ska pröva och sen dela ut åt vänner. Mer info på www.buzzador.com. Det är lite bråttom, senast 10.12 ska ni gå med om ni är intresserade.

https://www.buzzador.com/buzzador/index ... fstr=Su55i
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Gosan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav charlies » 08 dec 2010, 14:46

Hmmm...gick med via din länk igår, men har nog inte fått något erbjudande att prova på barnmaten :ledsen:
Bild
Bild
charlies
Silvermedlem

Oläst inläggav Gosan » 08 dec 2010, 17:18

charlies skrev:Hmmm...gick med via din länk igår, men har nog inte fått något erbjudande att prova på barnmaten :ledsen:

Det tar lite tid, tror det tog en vecka innan jag fick svar. Det kan ju också komma erbjudande om någon annan kampanj men man får själv välja om man vill vara med eller inte. Om du går buzzador-skolan på deras hemsidor har du större chans att komma med. Jag var själv med i buzzador länge, säkert närmare ett år utan att få några erbjudanden om kampanjer med sen när jag gick skolningen så kom det ett erbjudande.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Gosan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Småbarn - månadsgrupper