Och visst är det sant som alla säger, att tiden går så evinnerligt fort att man ibland inte riktigt vill fatta vart den rinner i väg! På sätt och vis känns det ju som om flickan föddes I går, men å andra sidan har hon ju alltid funnits hos oss liksom…
Inga egentliga steg på egenhand här ännu, men nog med stöd (bl.a. lära-gå-vagnen är högt i kurs just nu) och också här övas stående för fullt. Jag känner precis igen det du, Linas mami skriver om att öva balansen hela tiden genom att släppa loss då hon står och att det går så bra (och t.o.m. ganska länge) till hon själv upptäcker att hon står utan stöd och sätter sig ner

Och värmen den fortsätter. Vår flicka har haft lite svårt med sovandet nu då det varit så varmt (vilket jag inte undrar!), men tack vare vår luftkonditioneringsmaskin i sovrummet (

Vi har varit ute och doppat oss i sjön (23 grader tror jag vattnet var) också nu för första gången och det var nog såså roligt att få plaska!

Det nyaste just nu, förutom stå-och-gå-träningen, är att vi lite börjat med potträning också här hemma, vilket faktiskt tillsvidare i alla fall faktiskt funkat rätt bra. Ja och så är hon inne i en fas (hoppas övergående!) där hon så intensivt ska studera sin omgivning att allt ska dras fram (t.ex. innehållet i mammas väska), lådor ska tömmas runt omkring på golvet (t.ex. mammas underkläder), saker ska slängas omrking (t.ex. alla DVD-skivor), TV:n ska knäppas av och på, tidningar ska rivas, vattenglas fällas osv osv… Tur för den lilla marodören att hon är så söt! Jag har också lite svårt att äta min mat i fred just nu, eftersom hon genast kommer fram och vill smaka (fastän hon skulle ha fått samma mat själv), men jag försöker ta det också som ett positivt tecken att hon är nyfiken och vill smaka på allt osv...men nog är det ganska skönt att vara två vuxna på kvällarna också då mannen kommer hem så att man inte behöver ”höka” själv riktigt precis hela tiden..

Nu ska jag förbereda lite inför baksessionen senare i dag så att vi kan fira lillisen på veckoslutet! Hoppas bara ingen annan har planer på att använda innergården, för den har vi tänkt invadera!

Ha det bra!