Januaribaby 2011

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: Januaribaby 2011

Oläst inläggav Favola » 05 jan 2012, 11:47

GRATTIS till demoniqas lilla Casper som blir 1 år idag!!!

Tänk vad tiden gått fort! Vår tös blir 1 år på lördag :love: Hon har så smått börjat gå nu. Är alltid glad, äter och sover jättebra, så det löper riktigt bra på nu. Storebror är nog busig mellan varven, men det hör väl till. Så roligt att se hur de tycker om varann och leker tillsammans :love:

Ha det bra alla mammor och alla snart 1 åringar!!! :kram:
Bild
Favola
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav demoniqa » 07 jan 2012, 20:22

Casper tackar så mycket för gratulationerna! Och grattis till Favolas lilla tjej som fyller 1 idag!

Nu har vi 1 års kalasande över och det känns skönt. Jag har stressat massor för att hinna baka och städa och fixa allt. Den där extra tiden blev väldigt mycket mindre sen jag började jobba. 1 års dagen firade vi hemma med ballonger och presenter. På dagis blev han också firad med sång, mumin kex (premiär på sötsaksfronten) och present. Bestämde att ha det riktiga 1 års kalaset först dagen efter eftersom det då var ledig dag. Casper är så trött efter dagis på kvällarna så tänkte att det blir nog lite för mycket att ha kalas på kvällen. Så igår hade vi kalas för släkten nästan hela dagen. Casper var så slut efter kalaset att han sov medan han åt kvällsgröten. Trodde han skulle sova som en stock i natt men tji fick jag. Han blev istället redigt förkyld och vaknade flera gånger i timmen hela natten så min nattsömn blev väldigt lite. Hann kanske somna några minuter nån gång mellan uppvaken. Ikväll har han haft feber och varit hängig. Hostar och rosslar förskräckligt.

Han har inte varit helt frisk många dagar sedan han började i dagis. Jag hann vara 3 dagar i jobb så fick han feber och sen dess har han varit mera eller mindre snuvig. Runt julen fick han öroninflamation och vi fick åka in och andas spira mellan varven för att han skulle ha lättare med slemmet. Igår tog han sista dosen pencillin för öronen och idag har vi världens förkylning igen. Och jag som trodde han äntligen höll på att bli bra eftersom han inte varit snuvig alls denna vecka och endast hostat lite grann... Få se om det blir en sväng till läkaren imorgon...

Nästa vecka blir det 1 års kontroll. Ska bli intressant att se hur mycket han har vuxit. Har på känn att åtminstone viktkurvan planat ut lite grann. Hann rör på sig massor nu. Går riktigt bra t.o.m utomhus med skorna på. Även om han äter som en häst så ser man i ansiktet att det där allra rundaste babykinderna börjar försvinna och magen är inte heller lika rund längre.

Man märker att han förstår allt mera när man pratar med honom. Han säger inte många ord själv ännu men "mamma" och "pappa" kommer det nu som då och "där", "titta" och "tack-tack". Så sött!

Ha det gott och grattis till alla andra blivande 1 åringar!
Användarvisningsbild
demoniqa
Silvermedlem

Oläst inläggav Prinsessan » 01 feb 2012, 22:30

Hej på er alla!
Länge sedan sist!!!
Nu har alla våra gullegryn fyllt 1 år. Grattis till alla! :heart:
Helt otroligt hur snabbt tiden går. Det är roligt att ibland sitta ner och fundera på detta första år och allt som hänt. Kul att se på foton från den första tiden och märka hur små de var då och jämföra med nu. Men nog glömmer jag också snabbt när olika utvecklingsskeden varit under året; när lärde vår dotter svänga sig, krypa osv.

Här har vi firat vår dotter för två veckor sedan med stort kalas. Det är nog något speciellt med den första födelsedagen!

Annars så har vår flicka börjat gå, det gjorde hon just innan hon fyllde 1 år. Hon går redan ganska bra, men ute behöver hon nog lite hjälp ännu, då hon speciellt nu då det är kallt måste ha så mycket kläder på sig.

Hon sover ca 1,5-2 timmar på dagen och det oftast i vår säng bredvid mig. Jag är alltså fortfarande hemma och vårdledig. Det är nog härligt att få vara hemmamamma, tycker jag. Jag trivs med det.

Tösen går och lägger sig kring 21-21.30-tiden och vaknar 7.30-8-tiden nu då hon äntligen blivit avvänjd från nattmat... Ännu för en vecka sedan ammade jag henne vid 5-tiden... Men hon var bara mer och mer orolig för varje natt som gick och låg vaken ibland över en timme, så en natt bestämde jag mig bara för att sluta och de två första nätterna var jobbiga, men nu sover hon riktigt bra och dessutom så gnyr hon till mycket färre gånger även under natten. Så det är nog så skönt att det blivit bättre, för jag höll på att bli väldigt trött, då jag sov i så korta etapper hela nätterna. Men i natt t.ex. så fick jag sova ca 5 timmar i ett streck!!! Det är lyx!!!
Så nu ammar jag bara på kvällen efter kvällsgröten innan hon ska somna. Ammar någon annan av er?
Äter gör hon med god aptit, men det sätter sig inte på fröken, hon är ganska liten till växten.

Vi går på babysim, mammabarnjumppa, rytmik och mammabarn-träffar. Så vi har ganska mycket program per vecka, men det är roligt att se hur vår flicka tycker det är roligt att se andra barn. Hon är nog inte alls blyg, utan är med där det händer!
Hon är nog en glad och härlig tjej! Hon är det bästa som hänt mig i hela mitt liv!!! :love:

Nu ska jag fortsätta här med lite hemsysslor; de tar ju inte slut...

Ni ska alla ha det så bra! Det skulle vara roligt att höra lite från er andra också, om ni bara orkar skriva några rader. :nicka:
Prinsessan

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Småbarn - månadsgrupper