Hej!
Här äter E också ganska bra, men hon har blivit lite busigare och spottar ibland ut maten (inte för att hon vill ha, utan gör det o skrattar o äter igen vidare helt nöjd). Dessutom busar hon nog annars också gör olika pruttljud o liknande medan hon äter....

Hon äter 5 mål om dagen; morgongröt, lunch, mellanmål (fruktpuré/frukt/fil/yoghurt) middag och kvällsgröt. Efter varje mål dricker hon fortfarande ersättning(ca 100ml/gång) och en gång om dagen blandar vi i lite lättmjölk i flaskan.
Nätterna går oftast bra, ibland behöver hon hjälp att få tutten tillbaka i mun, men ofta sover hon hela natten från ca 21-08 (11-12timmar). Hon har för ca 1månad sedan gått över till att sova endast en dagsvila och längden på den varierar från 1,5-3timmar beroende på hur natten gått.
E står ganska stadigt utan stöd och har förra veckan även börjat försöka sig på att ta några steg. Väldigt vingliga och få steg ännu, men man märker att hon nog är intresserad att börja gå.
För övrigt är hon en ganska nöjd och beslutsam tös, som inte ger upp i första taget. Även lite mer temperament börjar komma fram och hon visar högt och ljudligt sitt missnöje om hon blir nekad att göra sånt hon inte får (ex dra ur el ledningar och liknande..

)
Nu närmar sig 1-årsdagen med stormsteg och aldrig har ett år gått så fort som detta

. Min sambo skall bli hemma 5veckor på pappamånad fr.o.m nästa vecka o då ska jag jobba under den tiden, men sen fortsätter jag min vårdledighet fram till hösten, då jag skall söka jobb och E troligen börjar hos dagmamma.
E har 4 tänder, två uppe o två nere, men ser ut som det är när som helst kommer fler.
Hoppas alla mår bra och att det blir fina oförglömliga ettårskalas!