Moderatorer: IdaLotta, skogsmus
Oj, låter inte trevligt, men skönt att han e frisk igen och ni får börja njuta av vardagen!Pamsan skrev:Lillkillen fick en förlossningsinfektion så vi har varit några dygn på barnavdelningen och fått medicin, så nu får vi hoppas att vi får vara hemma och njuta.
Nenna1 skrev:Har inte själv råkat amma på sånt ställe att jag fått "problem" med att hålla SS i styr, men tror jag skulle försöka med t.ex. en russinask, vindruvor eller sånt. Eller kanske ett tarraark, en bok eller något annat som skulle hålla henne sysselsatt en stund. Min mobiltelefon är också så pass intressant att hon sitter och undersöker den en god stund. Då får man ju förstås se efter att det inte blir några busringningar Nu minns jag inte hur gammal er lilla stora syster är, Wilmina, om något av dessa kunde funka på henne?
lottalisa skrev:Problemet hos oss är nattningen av storebror då pappa jobbar kväll. SB är van att somna med någon av oss i rummet och då jag ska natta honom är ju lillebror alltid med och det stör SB som då börjar hitta på allt möjligt. I värsta fall gråter vi alla tre innan SB slutligen somnar. Hur gör ni andra som har större syskon?
Pamsan skrev:Han har fått en förkylning samma som storebror så vi var för säkerhets skull och kolla öronen och visst hade han öroninflammation i båda öronen, så nu fick han medicin, stackars liten.
Återgå till Småbarn - månadsgrupper
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster