Höstbabyn 2012

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Re: Höstbabyn 2012

Oläst inläggav vero » 21 apr 2015, 20:42

Snart hem till mina småttingar. 1 dag kvar på jobb. Lite tudelat att komma hem, samma dag svärfars begravning :( . Få se hur det går, barnens första och så kommer tidpunkten vara mitt i E.s sovtid.

Sommartiden gick helt ok, de har fått vara lite längre upp. Svårt har de haft att förstå att klockan är så mycket då ännu ljust ute.

Här har vi nog värsta trotsen pågång. Han kan vara en sådan bässe och säger alltid tvärtemot. Varit plågsamma morgonar då han skall klä på sig så de skall hinna till dagis.men väl på dagis är han den mest charmanta som hälsar glatt åt alla han ser. En riktig solstråle som bara minuterna innan vrålat av ilska :lol: . Han är nog seg med påklädandet också då jag hemma, vill hellst leka i sin pyjamas. Då vi kommer ut så vill han inte in :lol: :lol:

Då jag kommer hem tar det ett par dagar innan jag är pop, före det är det bara pappa. Sedan svänger det och vi har så roligt då han under lugg kikar på pappa bara för pussa och krama mig. Vet hur han skall spela sina kort för att få den andra sotis, fast vi har genomskådat honom och spelar med i leken :lipa:

Mycket ut på bergen och ut och cyklar. Lite tveksam inför sommaren med fästingar och ormar. 4-åringen hade en fästing i huvudet redan. Jag trodde det var en skorv men icke :mjae:
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav LyckligFru » 22 apr 2015, 13:52

vero skrev:Då jag kommer hem tar det ett par dagar innan jag är pop, före det är det bara pappa. Sedan svänger det och vi har så roligt då han under lugg kikar på pappa bara för pussa och krama mig. Vet hur han skall spela sina kort för att få den andra sotis, fast vi har genomskådat honom och spelar med i leken

tur att du jobbar 10 dagar så du får "hinna" vara poppis om det är lite sådär i början :blink: . Jag lär ju aldrig hinna bli pop under min lediga vecka då jag "bara" har en vecka på mig :roll: har börjar fundera mer och mer kring hur barnen kommer att reagera när jag börjar jobba, först ska man tampas med sin egen saknad men att sedan om barnen kommer tycka det är jobbigt kommer att bli tungt :ledsen: . Just nu skiter jag i lotto, skulle helst bara att ett "passligt" heltidsjobb skulle trilla ner från himmelen. Jag ser visserligen fram emot att jobba men inte att vara borta hemifrån. Jag blir dessutom uppriktigt ledsen när omgivningen "lägger skuld" som att jag lämnar familje och att det är så synd om min man som kommer få det så jobbigt osv...hur skall han orka jobba och sen ta hand om hem och barn?? sådana frågor får jag jämt svara på numera...det gör int saken bättre alls. Får du sådana påhopp vero?

vero skrev:Snart hem till mina småttingar. 1 dag kvar på jobb. Lite tudelat att komma hem, samma dag svärfars begravning . Få se hur det går, barnens första och så kommer tidpunkten vara mitt i E.s sovtid.

beklagar sorgen :(

vi har inte så mycket att komma med, husbygget är väl äntligen igång, jag drömmer som sagt om ett annat jobb och över det så far dagarna i så rask takt att jag hinner inte med...
Mamma till tre döttrar ♥ Mathilda 9/3-11 ♥ Felicia 9/9-12 ♥ Filippa 20/4-14. ♥ Fyran BF maj 2016.

blogg Familjelycka ♥ http://www.danielaback.nu instagram @backdaniela https://instagram.com/backdaniela
Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 30 apr 2015, 12:44

LyckligFru skrev:ser visserligen fram emot att jobba men inte att vara borta hemifrån. Jag blir dessutom uppriktigt ledsen när omgivningen "lägger skuld" som att jag lämnar familje och att det är så synd om min man som kommer få det så jobbigt osv...hur skall han orka jobba och sen ta hand om hem och barn?? sådana frågor får jag jämt svara på numera...det gör int saken bättre alls. Får du sådana påhopp vero?
Nå, man vänjer sig. Det svåraste är dagen man skall åka iväg, men väl på jobb så finns där ju inte så mycket som påminner om hemmalivet. Man har uniform på och jobbar på. Fördelen med jobbet är mina hela nätter. Oj, vilken lyx att få sova 7-8h i sträck- det ser jag som en enorm bonus. Sedan som sagt så har man ju fulltalig tid hemma. Så skönt att slippa rumban att föra iväg, jag har nog svårt att få 6åringen till förskolan 8.30 :roll: Hur har du tänkt ha dem i dagis? Har ni möjlighet till skiftesarbetesschema. Vi har barnen 10 dagar i månaden fulldag i dagis. Det betyder 30dagar på 3 månader, sedan kan det bli 8 dagar en månad och 12 en annan, bara det är 30 dagar inom den månadsperioden. Tycker det fungerar bra.
Påhopp tror jag man får oberoende vad man väljer för jobb. Alla har ju alltid en massa åsikter om hur andra agerar. Visst får min man sympatier och han blir nog lite irriterad, för enligt hans åsikt så varför skulle inte han klara av att ha det så här =) Själv väljer jag att sålla bort, men mest får jag kommentarer att jag har ledigt hemma. Hahha, allt annat än ledigt :wink: Men visst kan det vara stundvis jobbigt också, men detta är det liv vi valt!

Edde sover lite längre nu på morgnarna, mest av den orsaken att haft fullt upp och han fått sin dagvila i bilen påväg någonstans och den har blivit kort. Fördelen är att han somnar bra på kvällen och tycks inte nämnvärt påverkas av en kort dagvila. Så klart är att han sovit för mycket på dagen... vilket påminner mig om att väcka den enivsa herremannen i vagnen nu. Huhhu, blir så slö åt hans utryck. Han var hos mommo och gjorde lite sådant han inte fick. Då säger han att mamma sagt att han får göra det. Det är alltid så, nekar vi så har någon annan sagt att han får =)
Glada vappen. Har precis grundmålat ungarnas rum och skall nu väcka den lille och ta en kaffe. Livet ler.
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav LyckligFru » 30 apr 2015, 13:45

vero skrev:Nå, man vänjer sig. Det svåraste är dagen man skall åka iväg, men väl på jobb så finns där ju inte så mycket som påminner om hemmalivet. Man har uniform på och jobbar på. Fördelen med jobbet är mina hela nätter. Oj, vilken lyx att få sova 7-8h i sträck- det ser jag som en enorm bonus. Sedan som sagt så har man ju fulltalig tid hemma.

jo jag hoppas man gör det. Just nu ser det inte ljust ut på jobbfronten och tiden knappar in så snart är det dags att packa väskan, det är tidvis delade känslor men det hör väl till alla som börjar jobba igen efter en tid på hemmaplan.
Att få lite egentid, göra något annat och just det där att sova ut ordentligt ser jag också som något positivt så det är ju förstås bra.
Sen oroar jag väl mig lite onödigt mycket över saker jag inte an påverka osv...önska jag hittade ett sätt att bara släppa det och njuta av den kvarvarande tiden hemma.

vero skrev:Hur har du tänkt ha dem i dagis?

här som vi bor så finns bara halvtid eller heltid, halvtid är 25 tim/vecka så som M går nu och nå andra alternativ har inte dagiset här, vi har diskuterat med barnomsorgen om detta och dom vet ju hur det är men så är upplägget i vår kommun. Det betyder ju att vi måste ha heltidsplatser åt alla tre fast vi inte kommer att nyttja dem som "andra" gör. Den veckan jag är på jobb så måst ju mannen ha dem heltid men sen då jag är hemma har vi ju tänkt att iaf M och FE skulle vara ca halvtids tid kanske mindre så att dom skulle vara hemma mer med mig. Fi som är så liten så vill jag ha hemma mer, hur vi exakt kommer att göra vet vi nog inte riktigt ännu, det beror väl lite på....det känns lite dumt och onödigt att betala för en plats som vi ändå kommer att nyttja som halvtids plats...
vi får se, helst skulle jag ha dagmamma åt Fi men det finns det ju inte nå av här i kommunen och överlag är det dåligt med dagmammor.
Så vi får lite se...
skulle ju vara super att ha samma upplägg som er.
Mamma till tre döttrar ♥ Mathilda 9/3-11 ♥ Felicia 9/9-12 ♥ Filippa 20/4-14. ♥ Fyran BF maj 2016.

blogg Familjelycka ♥ http://www.danielaback.nu instagram @backdaniela https://instagram.com/backdaniela
Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav LyckligFru » 30 apr 2015, 13:45

vero skrev:Nå, man vänjer sig. Det svåraste är dagen man skall åka iväg, men väl på jobb så finns där ju inte så mycket som påminner om hemmalivet. Man har uniform på och jobbar på. Fördelen med jobbet är mina hela nätter. Oj, vilken lyx att få sova 7-8h i sträck- det ser jag som en enorm bonus. Sedan som sagt så har man ju fulltalig tid hemma.

jo jag hoppas man gör det. Just nu ser det inte ljust ut på jobbfronten och tiden knappar in så snart är det dags att packa väskan, det är tidvis delade känslor men det hör väl till alla som börjar jobba igen efter en tid på hemmaplan.
Att få lite egentid, göra något annat och just det där att sova ut ordentligt ser jag också som något positivt så det är ju förstås bra.
Sen oroar jag väl mig lite onödigt mycket över saker jag inte an påverka osv...önska jag hittade ett sätt att bara släppa det och njuta av den kvarvarande tiden hemma.

vero skrev:Hur har du tänkt ha dem i dagis?

här som vi bor så finns bara halvtid eller heltid, halvtid är 25 tim/vecka så som M går nu och nå andra alternativ har inte dagiset här, vi har diskuterat med barnomsorgen om detta och dom vet ju hur det är men så är upplägget i vår kommun. Det betyder ju att vi måste ha heltidsplatser åt alla tre fast vi inte kommer att nyttja dem som "andra" gör. Den veckan jag är på jobb så måst ju mannen ha dem heltid men sen då jag är hemma har vi ju tänkt att iaf M och FE skulle vara ca halvtids tid kanske mindre så att dom skulle vara hemma mer med mig. Fi som är så liten så vill jag ha hemma mer, hur vi exakt kommer att göra vet vi nog inte riktigt ännu, det beror väl lite på....det känns lite dumt och onödigt att betala för en plats som vi ändå kommer att nyttja som halvtids plats...
vi får se, helst skulle jag ha dagmamma åt Fi men det finns det ju inte nå av här i kommunen och överlag är det dåligt med dagmammor.
Så vi får lite se...
skulle ju vara super att ha samma upplägg som er.

Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 20 maj 2015, 14:26

Tänk att det kan skilja kommuner emellan så mycket. Hoppas ni hittar en lösning och jobb som jobb, smakar nog alltid lite beskt att börja jobba efter att ha varit hemma med barn.
Här rusar tiden iväg. Inne på min första 20dagars ledighet och det var som proppen gick ur. gjort en massa vårvintern och nu tänkte ja passa på att vila lite och orkar ingenting!!! Nå ibland måste man få ta det lugnare. Var till tandläkare igår och har någon infektion i munnen som måste opereras. Precis vad jag vill börja min ledighet i juni med :roll:

Edde är så envis och det är synnerligen kläder som han kan störa sig på. Antingen att klä på sig på morgnarna kan vara en kamp utan dess like. Eller så är det pyjamasen på kvällen. Klär av sig den men inte bra vara utan heller. Trötthet är nog en delorsak och så har det nog att göra med att han där kan visa sin vilja. Ha något att säga till om.

Lite hostig igen men tydligen vinterns trend :roll: , hosta i repriser.
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav LyckligFru » 21 maj 2015, 10:17

vero skrev:Tänk att det kan skilja kommuner emellan så mycket. Hoppas ni hittar en lösning och jobb som jobb, smakar nog alltid lite beskt att börja jobba efter att ha varit hemma med barn.
Här rusar tiden iväg.

jo det är synd för ekonomiskt så blir det ju inte den bästa lösningen alls. Skulle helst se att vi nyttjade halvtid. Varje dag grubblar jag på hur man kunde göra det annorlunda och varje dag kollar jag arbetsförmedlingen om jobb men ingen lösningen än på både de frågorna.
Min man försöker "muta" mig med att det finns stora chanser till att gå ner i tid när vi lämnar bort kostnaderna för vårt nuvarande boende efter flytten till huset och visst skulle det ju vara bättre men ändå, jag är färdig med sjön så det känns just mest som en kortsiktig lösning.
Kan tänka mig att det kommer kännas surt även om det finns dagar och stunder när jag kan känna att det kommer bli skönt så finns det stunder (som just nu) när jag är beredd att kedja mig fast i hemmet så inget kan ta mig tillbaka till jobbet. Vill INTE.

Igår var vi på info möte till dagis om inskolning o dagisstart. Kan int hjälpas att det skär en aning i hjärtat att lämna Filippa bort långa dagar på dagis, de äldre M och FE känns bara bra, dom kommer allt älskad det eller M gör det ju redan men även FE.
Fi däremot...när hon kommer tomtande och lägger sig i famnen så börjar man tänka att det blir så annorlunda för henne, så liten ännu och även om det är fler barn i samma ålder så hjälps det inte...det dåliga samvetet.

vero skrev:Inne på min första 20dagars ledighet och det var som proppen gick ur. gjort en massa vårvintern och nu tänkte ja passa på att vila lite och orkar ingenting!!! Nå ibland måste man få ta det lugnare. Var till tandläkare igår och har någon infektion i munnen som måste opereras. Precis vad jag vill börja min ledighet i juni med

vad skönt med så länge ledigt. Hoppas du får vila.
Jag var också till tandkirurg igår och drog ut 4 visdomständer. Idag är allt svullet och äter bara burana och har lite svårt att äta :swoon: men skönt att ha det gjort.

Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Vikke » 26 maj 2015, 16:18

Det är länge sen jag senast var in och skrev men är nog in nu som då och läser era inlägg.

Här går livet sin gilla gång. LS är trotsig som bara den och gör absolut inte som man säger. Har hjärtat i halsgropen varje gång vi går utanför dörren för hon kan slita sig loss och springa mitt ut på vägen t.ex.... Att gå till parken är ett stort äventyr för i denna stad har de nog aldrig hört om stängsel, ingen park här i stan har en endaste bit staket. Inte ens den största som ligger mellan tre gator... Behöver jag ens tillägga den går vi inte till?
Sax och tusch är också beslagtaget och dem får hon när hon flyttar hemifrån. :blink:
Men sen mellan varven är hon så god och kramgo.

Hon är nu inne i en mammafas där pappa endast duger om jag inte är tillgänglig. Speciellt när hon är trött eller hungrig kan hon bli arg på pappa om han ens pratar med mig (=hon får inte min uppmärksamhet) och hon går till anfall mot honom.

Båda töserna går på dagis (just nu 16 dagar per månad) men från och med september blir det hel månad igen. Men innan det skall vi hinna med ett långt sommarlov. Hoppas bara värsta trotset lägger sig för annars är jag nog utbränd innan sommaren är slut. 10 veckor mer eller mindre ensam på heltid med dessa filurer sätter nog tålamodet på prov. Men å andra sidan så uppskattar jag att få umgås och lära känna mina barn, man ser helt andra sidor av dem när man är längre hemma än när de är på dagis. Då är det tvära barn som skall föras och trötta och hungriga barn som hämtas hem. Sen när man fått mat i dem är det ju typ läggdags igen.

Båda fortsätter på samma dagis men byter grupper. SS börjar i största gruppen (5åringar + förskola) och LS i mellersta gruppen (3-4/5 åringar). Båda trivs riktigt bra men man märker nog att de nu börjar längta efter sommarlov. Idag har vi haft en hemmadag och det har varit så lugnt och skönt. Inga större gräl. Båda har velat se på dvd idag och se har snällt suttit i soffan och sett. LS brukar normalt ha tålamod att se på tv max 5 minuter men idag har hon sett längre (till den grad att hon somnade). Normalt är det endast Emil i Lönneberga som hon orkar se på längre stunder. Antar att igenkänningsfaktorn är hög. :) Senast vi var och hälsade på mommo och moffa hittade hon en träbit, sen stegade hon iväg till köket för att hämta en kniv för hon skulle tälja en trägubbe...

LS är väldigt spjuvrig och våghalsig av sig - förutom när det kommer till att cykla. SS har lär sig cykla med riktig cykel så nu har LS ärvt springcykeln/balanscykeln. Men den vägrar hon befatta sig med. "jag vågar inte" konstaterar hon och lämnar den. Hellre promenerar hon. Nåja, det kommer väl i något skede. Men det är så otypiskt henne som annars klättrar högt och lågt och hittar på allt möjligt våghalsigt. Systrarna är även väldigt olika i klädstil/-smak. SS kör prinsesstilen med tights och tunika/klänning där allt skall vara i olika nyanser av rosa (eller gult) och helst glittra så mycket som möjligt vill LS ha säckiga jeans och en tröja i grönt, blått eller rött. Hon avskyr rosa och glitter. Tycker lite synd om henne när hon måste ärva största delen av sina kläder.

Den största ändringen från och med hösten kommer att bli att pappa har fått jobb på annan ort så han kommer att vara borta i veckorna så jag kommer att sköta hela rumban. Men antar att det går helt ok sen bara när man får ordning på tillvaron. Det är i dessa situationer man skulle vilja att mor- och farföräldrarna skulle bo lite närmare. Kommer att vara helt utan stödtrupp på denna ort men nog skall det fixa sig. Barnen kommer ju trots allt att vara 5 och 3 år.

Jag skall också dra ut en visdomstand i juni. Har också konstant inflammation i tandköttet pga en visdomstand så nu ryker den. Var till tandläkaren i början av april och skulle ha fått tid för att dra ut den i början av maj men sen konstaterade hon att "men jag ser att du är lärare - kanske du hellre vill komma på sommarlovet?". Vill och vill men hellre det än att stå i klassen och försöka undervisa med öm käft. :nicka:
Kotten 06/10
Sprattlet 08/12
Vikke
Guldmedlem

Oläst inläggav LyckligFru » 21 jun 2015, 19:00

roligt att höra hur ni har det Vikke :tummenupp:

Vikke skrev:Den största ändringen från och med hösten kommer att bli att pappa har fått jobb på annan ort så han kommer att vara borta i veckorna så jag kommer att sköta hela rumban. Men antar att det går helt ok sen bara när man får ordning på tillvaron. Det är i dessa situationer man skulle vilja att mor- och farföräldrarna skulle bo lite närmare. Kommer att vara helt utan stödtrupp på denna ort men nog skall det fixa sig. Barnen kommer ju trots allt att vara 5 och 3 år.

han kommer alltså inte alls vara hemma under vardagarna?
det kommer nog att gå bra, kanske är lite bökigt i början att komma in i nya ruinerna men sen kommer det säker går bra. Vi satsar på bra planering (något som vi annars är rätt dåliga på ;) ) och så är vi positiva till att allt kommer gå bra. :tumme:

verkar som vi är flera nu i gruppen som jobbar borta hemifrån :blink:

jag tycker sommaren går alldeles för fort. Midsommar är passerat så nu känns det som den bara åker iväg :w00t:

Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 30 jul 2015, 16:41

Oj så tiden rusar. Roligt läsa om er vardag. Vi har också en liten i värsta trotsålderfas nu. Huhhu. Men det är då bara hemma med oss. Därtill har han den sista veckan visat tecken på blyghet, han som pratat och hälsat vilt och glatt på alla. Nästa vecka skall de till dagis, men så får de vara hemma med mig resten av augusti. Vi har för tillfället sena kvällar och sena morgnar, och total avsaknad av rutiner :swoon: Då den förstfödde var lika gammal höll vi hårt i rutinerna, nu försvinner dagen till kväll utan att man hinner blinka. Nå barnen verkar må bra trots det :blink:

Vi gjorde en Sverigeresa efter midsommaren. Vi åkte först ner till Kolmården, sov en natt nära Trosa, sedan Lådbilslandet och de sista dagarna var vi i Uppsala. Ett besök i Sala Silvergruva där. Pojkarna var så till sig och inget tjafs eller problem. Sov bra på alla ställen med lite olika sov arrangemang, jag var nog så imponerad hur bra de anpassade sig. Edde sov då det fanns möjlighet och inga sura miner eller trötthetsknarr. Super trevlig resa.

Vattnet har varit (är) ganska kallt men lite har nog även Edde vågat sig i, men mest plaskar han omkring eller leker i sanden. För tillfället har bröderna gått i simskola och han har ibland fått hänga med där och ibland fått husera hos andra.

Hemma sysslar han på. Man får passa som en hök då han ibland tar cykeln och far iväg med hjälmen oknäppt och utan skor. En incident med trampolin hade vi och han fick öppna sitt läkarsaldobesök. Första gången och tur inget värre. Inget brutet. Han smet iväg till grannarna och hoppade med stora barnen där. Tappert klinkade han här omkring, men då han på natten kom stödd mot väggen och sa" att det värker, han kan nog bli och se på tv" då for vi följande dag och kolla upp.

Nu ut och grilla hamburgare innan blodsockret helt faller.

Hoppas ni alla haft en skön sommar och kram Vikke på dig, det skall nog gå bra fast gubben på annan ort. Det svåra är att hitta rutiner som fungerar. Och hoppas LyckligFru din jobbstart gick bra :kram:
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav LyckligFru » 18 dec 2015, 19:53

Hejsan. Länge sen nu men efter jobbstarten så for hösten bara iväg och mycket har hunnit hända.

Vi har äntligen flyttat in i huset i början på november. Känns super härligt :tumme: mer utrymme till alla.

Flickorna fick egna rum :clap: så läggningen lite lättare.

Dagis har under hösten gått bra. Hon stortrivs där och det har alla gjort.

Hur har ni det med era höstbarn? allt bara bra. Ser dem fram emot julen?

Användarvisningsbild
LyckligFru
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 20 jan 2016, 14:00

Vad skönt att ni fått flytta in. Tyckte det gick väldigt fort! eller så är det bara tiden som flyger fram.

Ja här har vi en bestämd liten herre som absolut tror han är störst och har monopol på allt :) Men så kär och kramgo är han också. Delar ut pussar och så mån om en . Just nu så skall han sova inne då så kallt ute, och går lite trögt. Fast han sov ganska länge imorse :hm: Sover ännu dagvila, brukar väcka efter 45min/1h, behöver det så då farten så hög :wink:

På julen fick han en julklapp av sin kusin :wink: lite vattkoppor så det har vi nu betat av förra veckan. Passade lägligt in med min arbetstur, började då jag kom hem (som vi räknat ut).

Idag iväg på jobb. Tokigt att det går så fort. 7ggr till på jobb och vi är inne i maj. Tycker inte jag alls hinner med då både ledig och arbetssvecka rusar iväg.

Ha det gott.
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Pammie » 16 nov 2016, 09:41

Hon är nu inne i en mammafas där pappa endast duger om jag inte är tillgänglig. Speciellt när hon är trött eller hungrig kan hon bli arg på pappa om han ens pratar med mig (=hon får inte min uppmärksamhet) och hon går till anfall mot honom.

Haha! Sån var jag med som liten! Ett tag i alla fall. :) Det går nog över, men du kanske ska ta mer avstånd redan nu? Alltså för att inte göra henne för beroende av dig.

Vikke skrev:LS är väldigt spjuvrig och våghalsig av sig - förutom när det kommer till att cykla. SS har lär sig cykla med riktig cykel så nu har LS ärvt springcykeln/balanscykeln. Men den vägrar hon befatta sig med. "jag vågar inte" konstaterar hon och lämnar den. Hellre promenerar hon. Nåja, det kommer väl i något skede. Men det är så otypiskt henne som annars klättrar högt och lågt och hittar på allt möjligt våghalsigt. Systrarna är även väldigt olika i klädstil/-smak. SS kör prinsesstilen med tights och tunika/klänning där allt skall vara i olika nyanser av rosa (eller gult) och helst glittra så mycket som möjligt vill LS ha säckiga jeans och en tröja i grönt, blått eller rött. Hon avskyr rosa och glitter. Tycker lite synd om henne när hon måste ärva största delen av sina kläder.

Ja, men visst är det kul när barnen visar upp sina personligheter så tidigt? :D De första karaktärsdragen kommer nästan på en gång! Det enda vi kan göra som föräldrar är väl att leda dem i rätt riktning. :)
Pammie

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Småbarn - månadsgrupper