<

ätit bajs? (ursäkta en lite äcklig tråd...)

För oss som har barn i småbarnsåldern

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

ätit bajs? (ursäkta en lite äcklig tråd...)

Oläst inläggav heltidsmamma » 21 apr 2009, 21:05

vår åtta månaders baby var utan blöja förra veckan och råkade bajsa. jag märkte det inte genast utan jag ser hur han sitter och klottar med det. han hade också satt en del i munnen :scared: på natten spydde han två ggr. första ggn bara forsade det ur honom. är det andra som varit med om liknande? jag antar att han spydde för att han ätit bajset.
Bild

Bild
heltidsmamma
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: ätit bajs? (ursäkta en lite äcklig tråd...)

Oläst inläggav Mallo » 22 apr 2009, 10:55

Oj då, låter inte så hälsosamt!
Det går ju så snabbt ibland, man hinner inte alltid med vad dom sysslar med. Senast idag var jag i duschen och tänkte att nu kan ju lillan va utan blöja en stund på golvet då det blir varmt i wc. Jag hann bara väta håret så hade hon kissat och låg då i en stor pöl med kiss, så då fick jag ju ta upp henne och tvätta av henne och sätta på en blöja i alla fall.

Men hur mår din lillkille nu?
Dotter född 25.9.2008
Mallo
Guldmedlem

Oläst inläggav MamX3 » 22 apr 2009, 12:04

Det är nog inte farligt om man äter litet bajs. Det finns nog farligare saker ungarna kan stoppa i sig. T.ex. hundbajs utomhus :scared:
Jag tvivlar på att det var pga bajset som lillen spydde sen på natten...
Ring till rådgivningen om du inte kan sluta fundera på saken. Han är nog inte ensam om att ha stoppat i sig lite bajs. Men litet äckligt är det ju.
Studerande, flerbarnsmamma.
Flicka 04, pojke 06 & flicka 07.
MamX3
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav zorken » 22 apr 2009, 13:45

Jag tror inte heller att det är någon fara, men jag tror nog att det kan orsaka en spugel eller två! Om spyendet håller i skulle jag ringa rådgivningen, eller om han äter och dricker dåligt, men annars tror jag du kan andas ut. Barn stoppar allt i munnen, och det finns nog betydligt värre saker än deras egna produkter så att säga :) mest rädd personligen är jag för diskmaskinsmedel :scared: värre gifter får man leta efter
zorken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Florence » 22 apr 2009, 15:10

Jag tror egen färsk bajs är ungefär lika farligt som att äta snor, dvs inte alls farligt. Det var ju just redan i hans kropp! Barn kan nog spy också av att svälja för mycket snor eller t.ex blod vid näsblod. Främmande för magen, men inte giftigt på nåt vis.
Florence bloggar: http://flo-food.blogspot.com/ Lämna gärna en kommentar efter dig!
Användarvisningsbild
Florence
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Mellie » 22 apr 2009, 15:15

Vår dotter har vid några tillfällen satt bajs i munnen när hon suttit på pottan och man inte märkt att hon börjat gräva i den. Hon älskar nämligen att gräva i pottan och sätta innehållet i munnen. Blä. Hon har inte fått nåt fel av det ändå, som tur.
Barn: son f. 2004, dotter f. 2008
http://bloggen.fi/tigerkakan
Användarvisningsbild
Mellie
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Fjärilen » 22 apr 2009, 18:03

I bajset finns en bakterie (som jag inte kommer på namnet nu, har hjärnsläpp :oops: ) som gör att man börjar spy. Den kanske heter coli-bakterie....
Den är främmande för magen, men är nog inget farligt. En helt naturlig reaktion. Men håller det länge i sig borde det nog kollas upp.
Bild
Bild
Fjärilen
Silvermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Småbarn