Hur hitta en fin man

Här kan du skriva om ämnen som är för känsliga för Ordet är fritt. Trivselreglerna gäller extra mycket i den här kategorin, eftersom alla är anonyma. Ämnen som inte passar i den här kategorin kommer att flyttas.

Moderatorer: IdaLotta, acasia, Lysmasken, Tinde

Hur hitta en fin man

Oläst inläggav gåvidare » 25 mar 2012, 16:03

Var hittar man en hyfsad :kram: livspartner?
gåvidare

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Hur hitta en fin man

Oläst inläggav Ninne » 26 mar 2012, 11:21

Det finns ingen universallösning för det där problemet :nepp:
Man får bara pröva sig fram :tummenupp:
Ninne

Oläst inläggav Natasha » 28 mar 2012, 20:08

Du är på god väg när du söker en hyfsad man och inte en drömprins. Man ska hitta någon som är ok. Någon som man står ut med i långa loppet. Någon som man kan tala med och som har empati. Sen behöver han inte ge dig speciella vibrationer och fjärilar i magen. Det behövs inte.

Du kan prova nät-dejting. Sätt ut en profil på Suomi24. Jag har inte provat men förstått att man kan nät-dejta där. Och antagligen är det lokalt också. Dvs om du bor i Borgå kan du nät-dejta i de trakterna, och på svenska. Sen bestämmer ni att ni träffas som vänner, att du söker någon att ha kul med. Och sen gör ni något kul. Utan press.

Själv har jag träffat min man via en hobby i anslutning till mina studier. Det var mycket lättare att träffa någon i den situationen där hälften var singlar och sökande. Vi hade varit vänneri 7 år innan jag fick upp ögonen och insåg att han tyckte väldigt mycket om mig och att han var en sådan människa som jag gärna skulle leva med. Han var inte drömprinsen, utan påminde lite om min pappa.

Lycka till! Testa nät-dejtingen. "Alla" gör det nuförtiden.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Humlan » 02 apr 2012, 20:19

Jag igen tycker att du ska höja dina krav. Inse att du är värd den bästa!
När jag blev singel för ett antal år sedan sa jag halvt på skoj att jag hade en lång lista som en eventuell framtida partner måste uppfylla. Det var inga oöverkomliga saker jag "bad" om men ändå sådant som jag under en lång tid i mitt förra förhållande märkt att var viktigt för mig. T.ex. ville jag att han sku ha utbildning och fast jobb. Stabil ekonomi var en annan sak. Allra mest på skoj sa jag att han sku va finne och helst från Kuhmo.

Sen mitt i allt dök han upp. Han uppfyllde alla mina krav. Dessutom kände jag det där extra pirret i magen när vi träffades. Ändå tog jag det jätteisigt i början, jag ville först se hur han och dottern gick ihop.

Är än i denna dag glad att jag hade dessa krav. Eller att jag fick mig själv att förstå att jag och min dotter var värda ett bra liv, inte ett ok liv. Bara det bästa är bra nog.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Natasha » 03 apr 2012, 09:05

Nu måste jag förtydliga för jag tror Humlan missförstod vad jag menade.

Perfekt man = man får massor med fjälrila i magen, han är en riktig förförare, har väldigt god smak gällande kläder, är bra på att dansa, har en riktigt underhållande humor, sportar flitigt mins tre gånger i veckan, är jättebra på att laga mat, har ett mycket fördelaktigt yttre osv. Det här låter ganska löjligt när man skriver ut det men det är många kvinnor som ändå på något plan söker efter en perfekt man. Han ska vara en "alfahanne".

OK man = gott hjärta, empatisk, har ett fast jobb, tycker om barn, går att prata med, ser helt vanlig ut, är kanske lite överviktig, kläderna är helt vanliga, han har vänner men är inte den där som alla kvinnor ser upp till med tindrande ögon men han är kanske den som man vänder sig till för att få ett gott råd av när livet känns tungt.

Den OK mannen kan lätt bli utan partner då han inte är så där sexig och häftig som den "perfekta mannen".

För att sammanfatta det kort: välj en man som du skulle vara jättegod vän med då kommer också fjärilarna så småningom. Det finns t.ex. inget mera attraktivt än en man som visar att han älskar sina barn.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Humlan » 03 apr 2012, 19:03

Vi är säkert på samma linje Natasha. Jag ville väl mest få fram det att alla människor borde förstå att dom är värda bra liv! Ingen ska behöva tro att "för att det ena och det andra är jag inte värd en bra partner utan jag får nöja mig med en halvbra".
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Elvira_76 » 05 apr 2012, 22:48

Byt arbetsplats till ett företag där det jobbar över 300 personer. Där finns alltid singlar! Det funkade åtminstone för mig :tummenupp: Tycker det största problemet med att vara över 30 och singel är att det inte finns några naturliga ställen att träffa andra singlar. Männen med kvalité är inte de som hänger på baren så ofta att man skulle ha en chans att träffa på dem där.

Som tips dock om man dejtar med en arbetskamrat; håll det hemligt från de andra kollegerna tills ni vet att förhållande är hållbart. På så sätt är det lättare att avsluta förhållandet, man behöver inte ta i beaktande arbetskamraterna och hur de kommer att reagera. Jag och sambon höll vårt förhållande hemligt i ett halvår innan vi berättade för chefen. Eftersom VD:n i firman var gift med en av sekreterarna så kunde inte chefen annat säga än "grattis". :thx:

Det här var 6 år och en bebis sen, jobbar nu på bebis nr 2.

Elvira
Elvira_76
Silvermedlem

Oläst inläggav IdaLotta » 08 apr 2012, 21:39

Om TS hittar svaret så do share...

jag har varit singel i 5 år!

jag har:

- nätdejtat
-facebook dejtat
-live dejtat
- varit på blind dates
-gått igenom mina krav
-varit på krog o flirtat
-jobbar på ett företag med över 300 anställda

men trots det är jag på noll tur.
Om vi alla ändå bor i mumindalen, så vill jag vara häxan!

Ettan 04/05, Tvåan 01/07 och Trean 09/13
På hugget - bloggen
Användarvisningsbild
IdaLotta
Rautanainen
Rautanainen

Oläst inläggav Natasha » 09 apr 2012, 13:56

Min bror är singel. Hans bästa vän är också singel. Två härliga män i 06 området mellan 35 och 40. Båda tycker om barn men utan fru är det svårt att få några. Varför är dom utan fruar?

Min bror ringer mig nästan dagligen för han längtar så efter syskonbarnen. Och när vi åker norrut bor vi hos honom. Han har reserverat två rum i sitt hus för oss. Vilket slöseri att han ska vara ensam.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav tshär » 15 apr 2012, 11:55

Jag måste dela med mig av lite klotter på hissväggen som mamma noterat. Där brukar stå
ALLE 12 VUOTIAS EI SAA ITSE KÄYTTÄÄ HISSIÄ det hade ändrats till
ALLE 72 VUOTIAS EI OSAA ITSE KÄYTTÄÄ TISSIÄ.

HAHA kanske man borde satsa på en 72 plussare då. :clap: Hon funderade lite om det var meningen att under 72 kvinnor inte kunde amma sig själv, man måste ju ha " :lol: gurkor" till det.
tshär

Oläst inläggav IdaLotta » 20 apr 2012, 13:25

tshär skrev:Jag måste dela med mig av lite klotter på hissväggen som mamma noterat. Där brukar stå
ALLE 12 VUOTIAS EI SAA ITSE KÄYTTÄÄ HISSIÄ det hade ändrats till
ALLE 72 VUOTIAS EI OSAA ITSE KÄYTTÄÄ TISSIÄ.

HAHA kanske man borde satsa på en 72 plussare då. :clap: Hon funderade lite om det var meningen att under 72 kvinnor inte kunde amma sig själv, man måste ju ha " :lol: gurkor" till det.

????? VA??

No, jag kan säga att jag är öppen för blind date... :D
Om vi alla ändå bor i mumindalen, så vill jag vara häxan!

Ettan 04/05, Tvåan 01/07 och Trean 09/13
På hugget - bloggen
Användarvisningsbild
IdaLotta
Rautanainen
Rautanainen

Oläst inläggav TS här » 30 jul 2012, 09:11

Testa Gymmet Ida-Lotta eller börja med någon kampsport i en blandad kill-tjej grupp. :tummenupp:
TS här

Oläst inläggav Lysmasken » 01 aug 2012, 23:30

^Gymmet? Det där är väl något man läser om i damtidningarna? :roll: Jag är inte själv nån flitig gym-besökare men vad nu jag har märkt så är killarna nog mest intresserade av sina egna prestationer och ser sig inte så mycket omkring.
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Oläst inläggav sprouty » 02 aug 2012, 10:56

Det där med gymmet beror nog väldigt på vilket gym man besöker, och vilka typers aktiviteter där. En del gym lockar till sig de där hormonpumpade töntarna, andra typ "vanliga människor". Men om man så går på gym eller håller på med någon annan hobby så lönar det sig ju nog att göra någonting man vill göra i alla fall, och sedan typ söka sig till grupper där man kan träffa folk och göra det samtidigt. Inte alltså att börja med en hobby med målsättningen att hitta någon -- det blir nog bara tråkigt, i ordets alla betydelsenyanser.

Jag hejar också på att söka sig till ett jobb där man träffar många människor. Fast att byta jobb är ju ett ganska stort steg. Vad gäller hobbyn så kanske det finns en större andel trevliga, reko killar i hobbyn som är litet "osjälviska", typ Röda Korsets första hjälpgrupper, sjöräddnings- eller FBK-aktiviteter, och motsvarande? Eller kanske jag bara är fördomsfull på ett positivt sätt?
sprouty

Oläst inläggav skipper » 02 aug 2012, 17:18

sprouty skrev:Vad gäller hobbyn så kanske det finns en större andel trevliga, reko killar i hobbyn som är litet "osjälviska", typ Röda Korsets första hjälpgrupper, sjöräddnings- eller FBK-aktiviteter, och motsvarande? Eller kanske jag bara är fördomsfull på ett positivt sätt?

Jo, välkommen till sjöräddningen :D
Det var bättre förr!
Användarvisningsbild
skipper

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Känsliga rummet