Hur ta kontakt med en ny man?

Här kan du skriva om ämnen som är för känsliga för Ordet är fritt. Trivselreglerna gäller extra mycket i den här kategorin, eftersom alla är anonyma. Ämnen som inte passar i den här kategorin kommer att flyttas.

Moderatorer: IdaLotta, acasia, Lysmasken, Tinde

Hur ta kontakt med en ny man?

Oläst inläggav Gammal & ringrostig? » 05 jan 2013, 13:00

Jag har levt i samma förhållande i lite över 20 år, så tog det slut. Så nu är jag singel och funderar på detta med män. För ca ett år sen funderade jag på var hittar man manliga singlar? Men nu har jag fått upp ögonen för en speciell man :love: , som jag tänker på med jämna mellanrum. På olika ställen där jag hittar honom på nätet såsom tex FB så står det att han är singel och jag har inte heller sett honom med en kvinna och såsom han pratar har han inte några barn. I höstas kunde jag se honom 1-2 ggr i veckan pga en hobby där han är tränaren och mitt barn deltar, och då när vi pratade så var det allmänt om hobbyn. Men så tog hobbyn vinteruppehåll och då har jag inte sett honom så ofta på någon månad, men nu borde hobbyn starta igen så troligen börjar jag se honom då igen (om han nu inte slutar). :)

Men hjälp, jag har ju inte behövt flirta/ta kontakt med nån man sen jag var i tonåren, så det står helt still. Hur gör man nu förtiden? Och hur märker man att han är intresserad?

Guddottern, som är 20, förslog skick sms åt honom, men jag vågar ej är för feg och så tänker jag på att jag hamnar ju att se honom efteråt pga hobbyn, för barnet skall ju inte behöva bli lidande om jag skickar ett sms och det blir bara negativt ur det.
Gammal & ringrostig?

Re: Hur ta kontakt med en ny man?

Oläst inläggav firefly » 14 jan 2013, 12:45

mitt förslag är att fortsättningsvis prata med honom när ni träffas, för att få veta mer om honom, se om det finns något gemensamt intresse tex, kanske ni börjar prata om en ny biofilm som båda vill se.. :blink: eller liknande. jag skulle gå varsamt fram när man har barn. men detta är bara mitt råd och jag har inte upplevt en likadan situation. men iaf,lycka till och hoppas du hittar en fin man att leva med! :tummenupp:
lilla gumman 110309
firefly
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav skipper » 25 jan 2013, 21:00

En vän sa en gång att man ska absolut inte söka efter någon! Han menade att hon där nog finns där i ditt liv en vacker dag. Jag tror att det stämmer. Jag söker ingen. Jag är singel. Om det är meningen att jag ska ha en flickvän/sambo/fru så kommer det säkert att bli så. Om inte, ja då är det bara att bita i det sura äpplet.

Nu ett glas rött vin. Imorgon kommer barnen hit. Då tänker jag skämma bort dom med god hemlagad mat och lite nya leksaker och kramar. :nicka:
Det var bättre förr!
Användarvisningsbild
skipper

Oläst inläggav Annelie123 » 26 jan 2013, 11:43

skipper skrev:En vän sa en gång att man ska absolut inte söka efter någon! Han menade att hon där nog finns där i ditt liv en vacker dag. Jag tror att det stämmer. Jag söker ingen. Jag är singel. Om det är meningen att jag ska ha en flickvän/sambo/fru så kommer det säkert att bli så. Om inte, ja då är det bara att bita i det sura äpplet.

Nu ett glas rött vin. Imorgon kommer barnen hit. Då tänker jag skämma bort dom med god hemlagad mat och lite nya leksaker och kramar. :nicka:

Det är med att hitta någon som med allt annat i livet. Ett spel med siffror i slutänden. Ger man sig många kontaktytor så ökar chansen. Datar och träffar man flera personer så blir man även bättre på det och sannolikheten att man gör "rätt" den dagen någon verkligt intressant dyker upp är större. Attityden att ödet har ett finger med i spelet är otroligt självdestruktivt i allt i livet. Ta tag i saker istället och bli lycklig. Men fråga dig först, vad är det jag vill?

Till TS. Skicka ett sms. Eller säg hej på FB. Fråga om han vill ta en fika. Det är inte svårare, gör det inte till det. Killar/Män gillar när kvinnor är direkta...
Annelie123

Oläst inläggav bullamamma » 30 apr 2014, 17:24

Flirta! Se i ögonen! Man kan se i mäns ögon om de e intresserade. Sällan blir man intresserad av någon som int e intresserad tillbaka just för de att man kan läsa av den andras kroppspråk. Tyvärr kan man int alltid se om de bara gäller sex eller den andra vill mera. Så de försvårar saken. Man måst träffas flera gånger så klarnar de.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 30 apr 2014, 17:34

skipper skrev:En vän sa en gång att man ska absolut inte söka efter någon! Han menade att hon där nog finns där i ditt liv en vacker dag. Jag tror att det stämmer. Jag söker ingen. Jag är singel. Om det är meningen att jag ska ha en flickvän/sambo/fru så kommer det säkert att bli så. Om inte, ja då är det bara att bita i det sura äpplet.

Nå de beror på va man jobbar me o var man bor hur myky man ser andra mänskor.
Int kommer den rätta knackandes på dörren man måst själv va aktiv.
Jag ha alltid tagit för mej o vantrivs singel.
Men jag tror att kemi e svårt att få me nån nätkontakt som man int känner i verkliga livet. Intressanta diskussioner kan de bli. Jag e gammalmodig o föredrar de gamla sättet.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Känsliga rummet