Här hemma faller det då på min lott att kuska dottern till/från förskolan (förstås) och hennes hobby 2ggr/vecka som infaller innan mannen hinner hem. Jag handlar allt vi behöver, lagar all mat, byker, städar, ser till att barnen har och får allt de behöver till 100 %. Mannen nattar dottern dom kvällar i veckan han har möjlighet. Nå det låter ju som en helt vanlig vardag med barn. MEN man kunde ju förvänta sig att han hjälpte till på veckosluten med tex diskning eller dammsugning nån gång UTAN att man måste tjata sig till det

Känner mig emellanåt som om jag inte finns till i vår familj för någon annan anledning än att driva Bed&Breakfast samtidigt som jag sköter om VÅRA barn 24/7!!!! Visst leker han med barnen, då det passar honom men annars e han nog inte till stor nytta här hemma. Tycker inte man skall behöva be sin man hjälpa till med dagliga sysslor utan att han skall göra det självmant eftersom vi nog alla vad som behöv göras i ett hushåll. Lusten att be om hjälp försvinner efter ett antal gånger då man får svaret med en hög och ljudlig suck eller några motvilliga kommentarer. Undrar NÄR män i 35+ åldern växer upp och konstaterar att man inte BARA kan göra sånt man tycker om

Nu undrar jag hur det ser ut i era familjer, hur har ni uppdelat sysslor/barnpassning? Hur mycket gör era män? Låt höra