Blixtförälskad, men...

Här kan du skriva om ämnen som är för känsliga för Ordet är fritt. Trivselreglerna gäller extra mycket i den här kategorin, eftersom alla är anonyma. Ämnen som inte passar i den här kategorin kommer att flyttas.

Moderatorer: IdaLotta, acasia, Lysmasken, Tinde

Blixtförälskad, men...

Oläst inläggav Gäst » 13 mar 2013, 15:58

Det som jag inte trodde existerade hände mej för ett antal månader sen, jag blev blixtförälskad... Och kärleken var besvarad :love: . Jag har aldrig tidigare känt så här och aldrig heller varit intresserad av någon annan under mitt nuvarande förhållande. Jag försökte kämpa emot mina känslor för vi är båda gifta och har små barn. Men ingen av oss har några som helst känslor kvar för våra partners sen länge tillbaks och vårt möte fick oss att inse vad äkta kärlek egentligen är. Vi bor verkligen långt från varandra men vi har haft intensiv kontakt på distans sen första gången vi sågs och vet precis allt om varandra. Vi har också lyckats träffas några gånger, och har upplevt många underbara stunder tillsammans. Vi är helt övertygade om att vi vill leva tillsammans men situationen är så komplicerad att vi inte vet var vi ska börja. Vi vill inte såra våra respektive som båda, trots helt döda äktenskap, inte ens verkar ha tänkt tanken att skiljas. I princip tycker jag att det är helt omoraliskt att gå bakom ryggen på sin man och ha ett förhållande med en gift man, men den som själv har upplevt sådan här kärlek, vet att det är omöjligt att kämpa emot. Finns det någon här som har upplevt något liknande, och hur har det hela slutat?? Jag mår så dåligt av att vara långt borta från min älskling, men har samtidigt inte mod och/eller energi att ta itu med situationen, d.v.s. prata med min man, som helt säkert kommer att reagera mycket dåligt. Med tanke på barnen är allt också svårt, vilket ju får en att tveka fastän jag innerst inne vet att jag måste få vara med den här mannen...
Sofia
Gäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Blixtförälskad, men...

Oläst inläggav Natasha » 14 mar 2013, 09:59

Det viktiga här är att du har ett dött äktenskap. Jag tycker att man bara har ett liv. Och om äktenskapet verkligen är dött är skilsmässa bäst. Ibland kan det förstås vara fusk-dött. Men det kan jag inte veta. Jag kan inte säga åt dig att bita ihop och kämpa för ditt äktenskap för det kan ju vara så att det verkligen är dåligt för dig. Sådana här frågor är alltid svåra. Då jag var ihop med en typ som var svartsjuk och våldsam fick jag tipset att förhållanden alltid är lite jobbiga och att man ska härda ut. Men det var ju helt fel råd för mig. Naturligtvis.

Förälskelse kan gå om. Och det kanske bara blev det korta förhållandet som fick dig att bryta dig ur ditt döda äktenskap. Så fokusera inte på det för mycket. Om det skulle gå så att du skiljer dig och förhållandet håller är det ju bra men räkna inte med det.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Känsliga rummet