Råd ang. mammas nya pojkvän

Här kan du skriva om ämnen som är för känsliga för Ordet är fritt. Trivselreglerna gäller extra mycket i den här kategorin, eftersom alla är anonyma. Ämnen som inte passar i den här kategorin kommer att flyttas.

Moderatorer: IdaLotta, acasia, Lysmasken, Tinde

Råd ang. mammas nya pojkvän

Oläst inläggav anonym » 05 aug 2013, 13:00

Har ett litet dilemma angående vår kära mammas nya pojkvän.

För ett par månader sedan fick vi (jag och mina syskon) reda på via facebook (!) att vår mamma var tillsammans med någon.
Vi visste inte ens att hon dejtade någon och vi talas vid åtminstone 1 gång i veckan så det kändes lite märkligt att vi inte fått veta på annat sätt.
Hon berättade inte något självmant om honom, utan jag fick dra det ur henne ett par veckor senare.
(både jag och mina syskon väntade på att hon skulle berätta något själv)
Det visade sig att han bor i utlandet och att de haft kontakt via skype. Han talar varken svenska eller finska. Lite engelska däremot.
Mamma däremot talar flytande samma språk som han gör.

Nå nu till problemet, han är på väg hit denhär veckan och mamma är väldigt uppspelt och spänd på att han ska komma.
Vi ska ha namngivning för vår lilla i helgen, och då jag bjöd in mamma så meddelade hon att VI gärna kommer.
Det var inte tänkt som en inbjudan åt honom också.
Känner inte personen överhuvudtaget, har aldrig pratat med honom! (mamma träffar honom för första gången i verkliga livet några dagar innan)
Jag och min man skulle vilja fira detta med de närmaste bara. Närmaste släkten kommer.
Helst skulle jag vilja säga något åt mamma, men vill inte att hon ska ta illa upp. Speciellt då hon verkar så uppspelt.

Så borde jag säga något? Eller tänker jag bara dumt?
Det är ju mammas pojkvän men jag känner ju inte honom det minsta! Tycker inte namngivningen är rätt tillfälle..
Vi kommer att hinna träffa honom efteråt, ska väl nog vara här i några veckor.
Och före namnginvningen kommer vi inte hinna träffas, har fullt upp nu att ställa till här hemma!

Så snälla kom med lite råd om vad ni tycker!
Har haft svårt att sova inatt då jag bara legat och grubblat på detta...

(Kunde inte starta tråden i ordet är fritt, så om någon moderator vill flytta inlägget så gör gärna det!)

-h-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Råd ang. mammas nya pojkvän

Oläst inläggav IdaLotta » 05 aug 2013, 15:45

Flyttade tråden till känsliga rummet då ämnet lämpar sig dit.

IdaLotta/mod.
Om vi alla ändå bor i mumindalen, så vill jag vara häxan!

Ettan 04/05, Tvåan 01/07 och Trean 09/13
På hugget - bloggen
Användarvisningsbild
IdaLotta
Rautanainen
Rautanainen

Återgå till Känsliga rummet