ÄR DU MAMMA TILL ETT KOLIKBARN? INTERVJUFÖRFRÅGAN

Här kan du skriva om ämnen som är för känsliga för Ordet är fritt. Trivselreglerna gäller extra mycket i den här kategorin, eftersom alla är anonyma. Ämnen som inte passar i den här kategorin kommer att flyttas.

Moderatorer: IdaLotta, acasia, Lysmasken, Tinde

ÄR DU MAMMA TILL ETT KOLIKBARN? INTERVJUFÖRFRÅGAN

Oläst inläggav LindaAhlroth » 16 apr 2014, 11:18

Jag studerar pedagogik vid Helsingfors universitet och gör min Pro gradu avhandling om mödrars upplevelser av att ha ett barn med kolik. Syftet med avhandlingen är att uppnå en ökad förståelse för hur mödrar upplevt vardagen med ett kolikbarn och hur stödet i situationen uppfattats. Min förhoppning är att forskningsresultaten kan bidra till en utveckling av förståelsen, bemötandet och stödet riktat till kolikbarnsföräldrar.

Data samlas in med hjälp av individuella intervjuer, vilka utförs i första hand på svenska under våren/sommaren 2014.

Har du haft ett barn med kolik under de senaste åren och vill dela med dig av dina upplevelser så ber jag dig vänligast kontakta mig. Antalet intervjuer är begränsat (6-8 st.). Intervjun tar en till två timmar, och utförs enligt överenskommelse. Jag bjuder på kaffe/te och tilltugg.

Som deltagare förblir du anonym och det är ingen annan än jag som kommer att finnas på intervjutillfället eller lyssna på de inspelade banden. Om du blev intresserad eller vill ha mera information så når du mig via
e-post linda.ahlroth@helsinki.fi eller tel. 0400-495368.

Med vänlig hälsning,

Linda Ahlroth
Moder till ett kolikbarn,
Pedagogikstuderande
Helsingfors Universitet
LindaAhlroth

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: ÄR DU MAMMA TILL ETT KOLIKBARN? INTERVJUFÖRFRÅGAN

Oläst inläggav acasia » 16 apr 2014, 20:52

Jag låser denna tråd eftersom jag godkännde en likadan under småbarns forumet (tycker tråden passar bäst in där) och avslog tråden från alla andra forum den också var upplagd på.

http://forum.mammapappa.com/viewtopic.php?f=3&t=41723

Hälsar moddis acasia
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Känsliga rummet