Min kollegas man är otrogen

Här kan du skriva om ämnen som är för känsliga för Ordet är fritt. Trivselreglerna gäller extra mycket i den här kategorin, eftersom alla är anonyma. Ämnen som inte passar i den här kategorin kommer att flyttas.

Moderatorer: IdaLotta, acasia, Lysmasken, Tinde

Min kollegas man är otrogen

Oläst inläggav Frustrerad » 10 sep 2014, 17:44

Jag råkar ha fått veta att min kollegas man har ett sexförhållande vid sidan om. Hon vet inte om det. Han är diskret i princip, men jag blev bekant med den andra parten och räknade ihop två och två, fick sen bekräftat att det blev fyra. Jag vill absolut inte bli inblandad, gillar dessutom inte den här kollegan alls (fast vi har en helt saklig jobbrelation nog, hon går mig på nerverna av helt andra orsaker som jag inte ids gå in på här, är inte relevanta i sammanhanget). Så, å ena sidan känner jag mig som en skurk som vet men inget säger, och har jättesvårt att hålla pokerfejs på jobbet när hon vitt och brett talar familjesaker. Å andra sidan vill jag som sagt inte bli inblandad, med kännedom om henne är risken stor att det blir "shoot the messenger" och fast jag inte egentligen bryr mig så mycket om vad hon kan tänkas säga till mig så kan det bli dålig stämning på jobbet, och jag vill inte få skulden för det. Äsch det låter råddigt detta. Men det är jobbigt, och jag har så svårt att hålla hemligheter...Dessutom jobbar hela gänget i samma bransch.

Jag vet inte, väntar mig nog inga vettiga råd, måste bara skriva av mig lite. Det var lugnt på sommaren då alla var på semester men nu ser man /hör man om alla inblandade igen och ska hålla god min.
Frustrerad

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Min kollegas man är otrogen

Oläst inläggav Vikko » 21 okt 2014, 10:17

Hur har det gått? Jag personligen tycker att hon bör få veta. Män som tror att de kommer undan kommer att fortsätta, han behöver få en känga i huvudet och hon behöver hitta någon annan att spendera sitt liv med. Tiden vi har här på jorden är alltför knapp för att slänga bort.
Vikko

Återgå till Känsliga rummet