"knäppa" saker som du kommer på dej själv att göra...

Evighetstrådar och chattrådar.

Moderator: acasia

Kategoriregler
viewtopic.php?f=7&t=18520

Re: "knäppa" saker som du kommer på dej själv att göra...

Oläst inläggav Ulrica » 12 okt 2010, 21:13

Ha, ha vad kul att läsa era bekännelser! Har suttit här och skratta högt för mig själv och känner igen mig i det många skrivit. Bl.a.:

abc skrev:Kom på en till sak, så här nattetid. Vet inte om det är en knäpp sak, eller hur det skall kategoriseras, men jag undviker att titta i speglar när det är riktigt mörkt i rummet.

Jag har också obehag av speglar nattetid men samtidigt har jag ett stor behov av att tvinga mig själv att titta i dem. :roll:

mi_san skrev:
abc skrev:När jag tänker igenom ngn situation som jag tycker var pinsam (tex ett samtal där jag gjort bort mig lite eller sagt ngt fel eller fånigt) så gör jag små grimaser och ljud åt mig själv för att jag gjorde bort mig.

Svårt att förklara, men jag har märkt att det är en sådan ingrodd ovana att jag måste hejda mig för att inte göra det när andra är i närheten. Ibland har det ändå hänt att ngn stått i närheten, men ännu har ingen undrat varför jag står och "bjäbbar" och muttrar för mig själv.

Samma här :lol: Kan gå ut på länk och tänka på en sak som är pinsam och just göra några konstiga ljud eller skutt, eller rent av lägga handen i pannan sådär "ojneej". Efteråt slår det en att man kanske inte borde ha gjort så, ifall någon såg, men som tur bor vi på landet och allt som oftast får jag promenera i fred :nicka: .

Samma här! Jag kan också, som någon annan redan skrev om, föra en diskussion i huvudet och viska en del av "samtalet" eller enstaka ord.

Humlan skrev:Det här är väl så böbigt att jag inte borde skriva hit det :lol:

Jag kan inte sova med ansiktet vänt mot sambon, det känns som om luften tar slut. Kan heller inte sova med sovrumsdörren stängd...

Jepp. Och sambon ska helst inte ligga med ansiktet vänt mot mig!

Sen gör jag också en till grej... Då jag provar nya kläder i en affär eller provar kläder här hemma håller jag alltid huvudet på sned åt höger då jag tittar mig i spegeln. Har försökt hålla huvudet rakt men det går bara inte... :roll:

Finns säkert fler saker men kommer inte på något just nu.
Bild
Ulrica
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Sweetwillow » 12 okt 2010, 21:18

Ulrica skrev:Ha, ha vad kul att läsa era bekännelser! Har suttit här och skratta högt för mig själv och känner igen mig i det många skrivit. Bl.a.:

abc skrev:Kom på en till sak, så här nattetid. Vet inte om det är en knäpp sak, eller hur det skall kategoriseras, men jag undviker att titta i speglar när det är riktigt mörkt i rummet.

Jag har också obehag av speglar nattetid men samtidigt har jag ett stor behov av att tvinga mig själv att titta i dem. :roll:

Jag har obehag för fönster när det är mörkt ute, inbillar mej att någon skumm typ skall kika in. Sannolikheten är ju ganska liten när vi har närmare 2 meter upp till fönstren - men hade samma inbillningar när vi bodde i höghus. :roll:
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav LindaCe » 15 okt 2010, 14:40

Kan ju plussa på med att jag undviker att gå nära soffor och sängar barfota om det är mörkt i rummet...eller stiga ur sängen och lägga foten i golvet bredvid. Inbillar väl mig typ att nån eller nåt ska sträcka ut handen och gripa mig om vristen (vet minst en film där detta händer men minns inte vilken just nu.) Så jag går lite omvägar... :oops: :)

Överlag skönt att man inte e ensam med knäppa beteenden.... :blink:
Son 03/10
Son 10/16
LindaCe
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav abc » 15 okt 2010, 19:50

LindaCe skrev:Kan ju plussa på med att jag undviker att gå nära soffor och sängar barfota om det är mörkt i rummet...eller stiga ur sängen och lägga foten i golvet bredvid. Inbillar väl mig typ att nån eller nåt ska sträcka ut handen och gripa mig om vristen (vet minst en film där detta händer men minns inte vilken just nu.) Så jag går lite omvägar...

Sweetwillow skrev:Jag har obehag för fönster när det är mörkt ute, inbillar mej att någon skumm typ skall kika in. Sannolikheten är ju ganska liten när vi har närmare 2 meter upp till fönstren - men hade samma inbillningar när vi bodde i höghus.

När jag gick i lågstadiet var detta två av mina nästan dagliga "rädslor". Ofta skuttade jag upp i sängen för att undvika att gå för nära ifall det var natt och mörkt. Jag tänker dock inte längre på det. Angående "fönstret" så hade vi en incident när jag var riktigt liten med en person som kom inklättrande genom fönstret, så jag vet inte om det var det som gjorde att jag upplevde fönster obehagliga. Tror det, för det var oftast denna persons ansikte jag inte ville se när jag tittade mot fönstret.

Det som hängt kvar upp i vuxen ålder är dock att när jag släckt lampan så kan det ibland kännas som att ngn är närvarande i mörkret. Så då skyndar jag mig att krypa ner i sängen, för där är det tryggt. :blink:

Ulrica skrev:abc skrev:
Kom på en till sak, så här nattetid. Vet inte om det är en knäpp sak, eller hur det skall kategoriseras, men jag undviker att titta i speglar när det är riktigt mörkt i rummet.

Jag har också obehag av speglar nattetid men samtidigt har jag ett stor behov av att tvinga mig själv att titta i dem.

Jag har också ett behov av att snabbt, snabbt kika, bara för att se hur (eller ifall) ögonen "förvandlas" till demonögon. :lol:
Användarvisningsbild
abc
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav lindabear » 19 okt 2010, 15:24

Jobbar med och via datorer och pratar då gärna med dem också, ang innehållet som syns på skärmen. När man sitter i Öppet Landskap blir det ibland lite konstigt för alla andra lyckas vara tysta när de går igenom någon dokumentation eller så, men inte jag då. Alla känner apan typ!

Kollar till ungarna minst 10ggr innan jag lägger mig IFALL de skulle ha slängt av sig täcket de senaste 10 sekunderna- de kan ju komma att frysa.

Sparar alltid rester om det blir över efter maten, men kan ALDRIG äta upp mat som varit kall i kylskåpet. Ett himla slöseri.

Läser aldrig manualer och retar gubben när han gör det, sen blir jag förbannad när han inte får det att funka. Stackars kille!
~~~~~~~~~~~~
Prins f. 07/2006
Prinsessa f. 06/2009
lindabear
Guldmedlem

Föregående

Återgå till Lektrådar