"knäppa" saker som du kommer på dej själv att göra...

Evighetstrådar och chattrådar.

Moderator: acasia

Kategoriregler
viewtopic.php?f=7&t=18520

"knäppa" saker som du kommer på dej själv att göra...

Oläst inläggav Boleyn » 04 jun 2009, 13:41

Jag själv tex:
-Om jag ska köpa tidning i butiken tar jag aldrig tidningen längst fram utan tar då den andra el tredje...
-När jag läser en bok och författaren beskriver en min/grimas som en av personerna i böckerna gör (t ex: "...tittade storögt med öppen mun...") då måste jag göra den grimasen. Lever mig in i karaktären liksom...
-Om jag ska åka bort går jag in och kollar att spisen är av flere gånger.. Ändå kan jag sedan sitta i bilen o grubbla - stängde jag säkert av spisplattan...
:roll:

Så, nu har jag avslöjat knäppa saker jag gör... (Finns nog säkert fler tokiga saker jag gör, men dessa var de första jag kom på...) Nu är det ER tur!! Kom igen!! :)
Boleyn

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: "knäppa" saker som du kommer på dej själv att göra...

Oläst inläggav Humlan » 04 jun 2009, 13:46

Varje gång vi går ut måste jag kolla spisen, kaffekokaren, diskmaskinen och tvättmaskin. När allt är släckt måste jag knäppa två gånger med fingrarna.

När jag har dushat måste jag alltid skaka armar och ben så att allt överloppsvatten rinner av före jag tar handduken.

forts följer.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav vero » 04 jun 2009, 13:52

Ia. skrev:När jag läser en bok och författaren beskriver en min/grimas som en av personerna i böckerna gör (t ex: "...tittade storögt med öppen mun...") då måste jag göra den grimasen. Lever mig in i karaktären liksom...
skyldig, eller måste funder hur man kan se ut, för ofats är det beskrivet så man blir :huh:
Ia. skrev:Om jag ska åka bort går jag in och kollar att spisen är av flere gånger.. Ändå kan jag sedan sitta i bilen o grubbla - stängde jag säkert av spisplattan...
Skyldig, till den grad att gubben brukar kolla färdigt för att lugna mig.

- Sedan då jag knäpper av strömbrytaren så måste jag känna efter att den "verkligen " är avstängd :roll:

- lägger saker på hyllor och i kylskåp ganska långt bak och tänker alltid att de inte skall falla ur. ( här vet jag att det är för att man jobbar på båt som det sitter i, ibland har jag även sökt bromsen på bord i tankarna)
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Boleyn » 04 jun 2009, 15:28

:clap:
fler!?
Boleyn

Oläst inläggav LindaGP » 04 jun 2009, 15:34

När min man kör bil bromsar jag också på passagerarsitsen. :roll:

Jag sitter också i bilen o lutar åt kurvan som om jag körde pärra. 8)
Bígi liomsa i gcónái.
Lá's oích.

Ladies' Bike Club - WIMA Finland
Användarvisningsbild
LindaGP
Mrs Polizei
Mrs Polizei

Oläst inläggav Sunflower » 04 jun 2009, 18:43

Ia. skrev:-Om jag ska köpa tidning i butiken tar jag aldrig tidningen längst fram utan tar då den andra el tredje...

Det gör jag också. Vill inte ha den som alla har bläddrat i. Jag tar nästan aldrig nånting som står längst fram i butikshyllorna just för att jag inte vill ha sånt som en massa mänskor har fingrat på.
Användarvisningsbild
Sunflower
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Boleyn » 04 jun 2009, 19:02

Sunflower skrev:Det gör jag också. Vill inte ha den som alla har bläddrat i. Jag tar nästan aldrig nånting som står längst fram i butikshyllorna just för att jag inte vill ha sånt som en massa mänskor har fingrat på.

Ja precis!! :blink:
Boleyn

Oläst inläggav Kat » 04 jun 2009, 20:21

LindaGP skrev:När min man kör bil bromsar jag också på passagerarsitsen. :roll:

Jag sitter också i bilen o lutar åt kurvan som om jag körde pärra. 8)

Anmäler mej till klubben. Den dag vi säljer Astran kommer köparen att fundera vad det är för en konstig bula i golvet som syns på undersidan av bilen... det är märket efter mitt bromsande.
Motorcykel kör jag också, speciellt när jag själv kör bil så följer jag med i kurvorna... :lol:

Innan jag går ut genom dörren kollar jag tio gånger (minst) att nycklarna ligger i fickan eller väskan och att plånboken är med.
När jag åker på utlandsresa tar jag flera kopior på passet och placerar ut i diverse hand- och annat bagage.
Bild
Bild
Bild
Kat
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Katerina » 04 jun 2009, 21:34

LindaGP skrev:När min man kör bil bromsar jag också på passagerarsitsen
:lol: :lol: :lol:

Jag går till postlådan och springer tillbaka till huset med posten.

Jag gräver efter pennor i obefintlig bröstficka när jag inte har arbetskläderna på mig.
Användarvisningsbild
Katerina
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Boleyn » 05 jun 2009, 09:25

Katerina skrev:Jag gräver efter pennor i obefintlig bröstficka när jag inte har arbetskläderna på mig.

Haha... jag också!! :nicka:
Boleyn

Oläst inläggav sac » 02 apr 2010, 17:22

När någon frågar vad klockan är så händer det att jag tittar på armen trots att där inte suttit nån klocka på över 15 år!! :roll:
sac

Oläst inläggav Miko » 02 apr 2010, 22:00

Jag kollar alltid dricksglaset så det inte är en död fluga i innan jag dricker ur det.
Jag går alltid in igen och ser så att kaffebryggaren är av oavsett om jag kokat kaffe eller inte.
Jag berättar alltid åt min man och barn vad jag ska göra, typ "Jag går på wc nu", "Jag går och tar ur tumlaren" osv.
Jag tar deot längst in på hyllan, andra saker ur butiken gör jag oftast lika med.
Jag börjar alltid borsta tänderna på höger överkäke, om jag försöker byta så måste jag borsta om.
Jag klickar alltid upp sidorna i en viss ordning när jag öppnar datorn.
Jag kan inte ha 4st koppar/muggar av en sort, det måste vara 1, 3, 6, 8 el 12 :roll:
Jag kan mitt i allt komma på nåt roligt och har fullt sjå att hålla mej för skratt bland folk.
Jag går ofta och sjunger för mej själv så det ser ut som om jag går och pratar för mej själv :mrgreen:
Miko

Oläst inläggav pyrvel » 05 apr 2010, 19:49

Måste alltid växla ner via tvåan till ettan då jag kommer till korsning, speciellt vid trafikljus då jag blir & vänta på grönt. Förstår egentligen inte varför jag gör så, helt onödigt. Det värsta är att jag kan göra det flera ggr medan jag väntar på grönt.
Användarvisningsbild
pyrvel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Sweetwillow » 05 apr 2010, 19:52

^jag växlar alltid via andra växlar. Om jag skall växla från 5an ner till 3an går jag alltid via 4an osv.
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav borgbacken » 28 apr 2010, 12:35

När jag äter måste jag ha salladen och den varma maten på två skilda tallrikar.
När jag kollar mig i spegeln ler jag alltid =) .
Kan sitta och "föra samtal i mitt huvud". Typ låtsas att jag diskuterar med någon, typ sitta och nicka, le eller prata engelska... :roll: ööh.. flum flum.. kan inte riktigt förklara det där, är väl lite knasigare än dom flesta.. :lipa:
Sjunger med i alla låtar då jag kör bil ensam, även o jag inte kan texten :lol:
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Nästa

Återgå till Lektrådar