Kommentera visningsbilder

Evighetstrådar och chattrådar.

Moderator: acasia

Kategoriregler
viewtopic.php?f=7&t=18520

Kommentera visningsbilder

Oläst inläggav Peetra » 28 feb 2010, 09:33

Ge ett skolbetyg 4-10 eller kommentar eller båda och om visningsbilden på den som skrev före dig! Ni kan också passa på att berätta om er een visningsbild, Nu startade jag den här tråden för att jag såg att nån här på forumet bytt avatar till en väldigt fin en, får se om hon nappar på betet och berättar om den. :angel:
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Kommentera visningsbilder

Oläst inläggav acasia » 28 feb 2010, 21:36

8, söt baby som passar bra in här på mp.

Min bild är mina tre barn. Tagen på bb av lokaltidningen då lillasyster föddes så den borde väl bytas ut till en lite nyare...
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Sweetwillow » 28 feb 2010, 21:56

8 - Söt bild! Mellansyster påminner så mycket om min egen lillasyster när hon var liten, hon också mellansyster.

Har inget speciellt att berätta om min, tyckte den var söt och passade mej.
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Miko » 28 feb 2010, 22:23

8.5, passar ihop med nicket :D

Jag skulle ha en annan, men hade jag lagt dit den så hade dom som inte bongat mej redan bongat mej genast, den var helt enkelt "jag". Den här tog jag för att den passar ihop med mej oxå, men på ett annat inte så uppenbart sätt.

Nu blir jag nyfiken på vem som bytt som frk Peetra är nyfiken på :blink:
Miko

Oläst inläggav Tinde » 01 mar 2010, 12:23

9, tycker avataren bra beskriver hurdan jag tänker mig dig; feminin. Bilden ser vacker ut.

Som avatar har jag valt en bild där jag som är skribenten finns med, samt dem som jag skriver om (alltså om mig själv och mina barn). Maken är mera bakom kulisserna i mina memoarer; så även här - alltså bakom kameran. Bilden visar några av de saker jag älskar mest här i livet; barnen, värme, sommar, resor, hav och solnedgång, samt semester tillsammans med familjen.

Miko skrev:Nu blir jag nyfiken på vem som bytt som frk Peetra är nyfiken på

Tippar på Katizi.
"Carpe diem"
Användarvisningsbild
Tinde
Resande hemmamamma
Resande hemmamamma

Oläst inläggav Humlan » 01 mar 2010, 12:31

Som bild en klar tia. Hela bilden utstrålar värme. Men den gör också att allt du skriver uppfattas som snällt = kan vara svårt att ta eventuella upprörda kommentarer på allvar. Fast du kanske inte är upprörd här så ofta :wink:
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav mamma eva » 01 mar 2010, 15:21

9,5 en mysig liten sommarhumla

min egen som jag känner tyvärr.
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Florence » 01 mar 2010, 18:08

Jag vill gärna kommentera fast jag egentligen inte skulle vilja ge vitsord, jag tycker de allra flesta här på forumet har avatarer i klass 9-10, väldigt fina och personliga! Men om jag nu måste så ger jag Mamma Eva 9,5. Den är väldigt personlig, annorlunda och ganska dramatisk. Man kommer ihåg den, den förväxlas inte med nån annans. Den är mycket talande, och Mamma Evas korta förklaring var som jag tolkat den också.

Min avatar valde jag för att den avbildar den person jag vill men kanske inte alltid lyckas vara: livsglad, vänlig och redo att hjälpa medmänskor, kvinnlig men ändå lite barnslig, med glimten i ögat. Bildens gröna är en av mina favoritfärger. Och jag tycker mangor är vackra.
Florence bloggar på svenska: http://flo-food.blogspot.com/ och har en firmasida http://www.tosiruoka.fi med nyare recept fast de är på finska!
Användarvisningsbild
Florence
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Peetra » 01 mar 2010, 18:46

Åååh, jag som trodde att mamma evas 1984 var födelseåret, men det e boken, va?

Florence' visningsbild är lömsk! Eller bilden är alltså inte lömsk alls, men man tänker på en oskyldig ungdom då man ser bilden, men så kommer Florence med väldigt genomtänka skarpsynta åsikter och man förstår inte riktigt vad som hänt liksom! :lol: Bilden som visningsbild får 8 av mig, men 10 för den förvirrning den lyckas skapa gång på gång här hos mig. :thx:

Min egen nuvarande avatar har jag för att tumba25 såg den på phpbb.com, där rörliga visningsbilder är förbjudna å så visade han åt mig den å så snodde jag hit den. Jag ska byta sen nångång, men den passar faktiskt in på ett föräldraforum, så det är inte så bråttom direkt. Dessutom är den inte störande, fast den rör på sig, då den tar det så lugnt. :)
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Miko » 01 mar 2010, 22:22

Peetra skrev:Åååh, jag som trodde att mamma evas 1984 var födelseåret, men det e boken, va?

Vilken bok? :huh:
Miko

Oläst inläggav Tigana » 01 mar 2010, 22:29

George Orwells 1984, skulle jag tro...
Användarvisningsbild
Tigana
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav abc » 02 mar 2010, 11:48

Vems bild är det meningen jag skall kommentera nu? Jag kommenterar den som senast gav en förklaring till sin bild, dvs Peetra.

Tycker i allmänhet du brukar ha bra avatarer och den här är inget undantag. Den passar bra in här, som ni skrev redan. Väldigt söt med sina stora, mörka ögon. Jag tycker faktiskt att det att den rör på sig gör den bättre! (För mig hör det till att just du, Peetra, byter lite nu och då. Det är spännande. :wink: )

(Och jag är lite upprorisk och väljer att inte ge vitsord. :lipa: Men överlag tycker jag alla har bra avatarer. Kanske jag inte själv skulle ha valt en del som finns här på forumet, men det finns ju säkert en orsak till att man väljer en speciell bild. Den orsaken (fast jag inte känner till den) tycker jag gör att bilden blir bra och passar just den personen. Man börjar ju så småningom koppla ihop bilden med användarnamnet.)

Min egen är ny för mig. Jag har fått en ny favorittv-serie, nämligen "The Legend of the Seeker", och det avspeglas i mitt val av profilbild också ;). (Kan nog hända det dyker upp andra bilder kopplade till serien i framtiden). Karaktären på bilden heter Kahleen och hon är mycket god, mild och vacker. Hon är den kvinnliga huvudkaraktären i serien och hon kämpar sida vid sida med bl.a "The Seeker - Richard Cypher" mot ondskan i världen. Kahleen besitter också en speciell magisk kraft. Det syns inte, men på bilden håller hon dolkar/små svärd i händerna.
Användarvisningsbild
abc
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Peetra » 02 mar 2010, 12:07

Jippii! abc nappade på mitt bete! :clap: Jag blev så nyfiken då jag såg din nya visningsbild, så jag tänkte först pm:a och fråga om den, men pm är alls inte lika roliga som trådar. :nepp: Som alla säkert förstår, så är jag mycket förtjust i abcs visningsbild, den uttrycker mod, självständighet och kvinnlighet! Jag tror att det är den enda tian jag vill dela ut just nu. :nicka:

abc skrev:V (För mig hör det till att just du, Peetra, byter lite nu och då. Det är spännande. :wink: )
Oops, nu får jag nästintill prestationsångest! :lol:
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav abc » 02 mar 2010, 12:17

^ Man tackar! :thx:

Du uttryckte det bättre än mig:
Peetra skrev:den uttrycker mod, självständighet och kvinnlighet!

Intressant att de som gjort bilden fått med just det som karaktären står för! Tänkte inte på det själv eftersom jag sett serien...

Men nej, inte behöver du ha ngn prestationsångest. Det är riktigt bra som det varit, fast du ibland t.o.m. bytt tillbaka till ngn du haft tidigare. Kanske det blir jag som får prestationsångest nu. :wink: Jag får väl vänta ett tag med att byta igen då...
Användarvisningsbild
abc
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Lektrådar