makeup vid förlossningen? (omröstning)

Evighetstrådar och chattrådar.

Moderator: acasia

Kategoriregler
viewtopic.php?f=7&t=18520

Jag hade makeup på vid förlossningen

Ja
4
13%
Nej
27
87%
Farfarsbyxor
0
Inga röster

Antal röster : 31

makeup vid förlossningen? (omröstning)

Oläst inläggav nbp » 01 nov 2010, 11:12

Hade ni makeup på vid förlossningen? Råkade i misstag slötitta på nåt program om mammor/föderskor/föräldrar/... och där var det en som födde "live" och jag bara reagerade bl.a. på att den blivande modern bar makeup. Dessutom stod mor och svärmor i dörren och kikade in i förlossningssalen...

Ok, jag förstår ju att TV-kameran kan ha haft sin lilla inverkan, men ändå...
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Re: makeup vid förlossningen? (omröstning)

Oläst inläggav Tinkerbelle » 01 nov 2010, 11:34

Med 1an hade jag säkert maskara på eftersom jag då inte regelbundet använde ansiktsrengöringsprodukter och maskarat tvättade jag av i morronduschen för det mesta. Med 2an vet jag faktiskt inte, nog kan det bra hända att jag även då hade maskara på.
Mitt maskara varken kladdar eller rinner så det gör inte så mycket om det lämnar på eller inte i såna situationer.

Men vad menar du med makeup? Full krigsmålning eller räknas bara maskara som makeup? Jag rösta iallafall ja eftersom jag är ganska övertygad om att jag hade maskara med båda barnen.
Användarvisningsbild
Tinkerbelle
Guldmedlem

Oläst inläggav LindaCe » 01 nov 2010, 11:57

Jag tror faktiskt jag hade makeup...jag minns inte alldeles säkert men mina värkar började ju på väg hem från jobbet, och vi åkte in på natten efter kl 1, och vad jag minns sminkade jag nog inte av mig...sen är det en helt annan sak om nånting alls fanns kvar när A föddes halv 7 på morgonen, men knappast!! :wink:

(Jag tror inte jag direkt skulle sminka mig för att åka in och föda barn. Men om jag låg med sammandragningar, ingen brådska och ett tv-team dök upp skulle jag kanske nog vilja ha lite mascara i alla fall...)
Son 03/10
Son 10/16
LindaCe
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav IdaLotta » 01 nov 2010, 11:59

Båda förlossningarna har startat på natten så nej ingen make up. använder make up relativt sällan.
Om vi alla ändå bor i mumindalen, så vill jag vara häxan!

Ettan 04/05, Tvåan 01/07 och Trean 09/13
På hugget - bloggen
Användarvisningsbild
IdaLotta
Rautanainen
Rautanainen

Oläst inläggav Natasha » 01 nov 2010, 12:59

Nej. Men nog rakade jag benen lite oftare i slutskedet. Det känns skönt tänka att jag kommer att vara ren och känna mig snygg. Oberoende av var man är. Men sen under förlossningen har jag absolut inte tänkt på mitt yttre. Jag var helt naken i fem-sex timmar när jag födde storasyster. Och jag ägnade inte saken en enda tanke. Normalt är man kanske medveten om att nu är jag naken. Jag bara minns det bestämda beslutet från min sida att inga kläder ska det vara.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Sweetwillow » 01 nov 2010, 13:02

Nej, ingen mejk. Alla barnen är födda på natten och jag har inte haft en tanke på att mejka mej före jag åkt in.
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav vero » 01 nov 2010, 13:12

Ingen make-up. Däremot hade jag någon vecka före varit till frissan och färgat håret och sedan varit till kosmetolog och där färgat ögonfransarna och brynen. För att lite få känna sig fin, för man vet att då barnet är fött så är det bra om man ens tänker på att borsta håret :lol:
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav abc » 01 nov 2010, 17:34

Ingen make up. Hade dock, som natasha, tänkt på átt raka benen lite oftare innan det var dags. (Jag har mera hår på benen än de flesta kvinnor och också en hel del män(tror jag)) så jag visar helst inte mina orakade ben för NÅGON!
Användarvisningsbild
abc
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tinde » 01 nov 2010, 18:25

För mig berodde det på vilken tid på dygnet jag åkte in.

Med första åkte jag in direkt efter ett bastubad, så ingen make-up.
Med andra var jag sminkad eftersom det var förmiddag och hade hunnit sminka mig på morgonen.
Men tredje åkte jag in strax efter läggdags, så ingen smink.
"Carpe diem"
Användarvisningsbild
Tinde
Resande hemmamamma
Resande hemmamamma

Oläst inläggav *Älvan* » 01 nov 2010, 18:55

abc skrev:Ingen make up. Hade dock, som natasha, tänkt på átt raka benen lite oftare innan det var dags. (Jag har mera hår på benen än de flesta kvinnor och också en hel del män(tror jag)) så jag visar helst inte mina orakade ben för NÅGON!

Svarar lika, och jag tror jag är en helt bra motståndare gällande benhåren.. :blink: :lol:
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Peffan » 01 nov 2010, 19:21

Nej ingen mejk fast jag for in på morgonen för igångsättning. Försökte mot slutet hålla bikiområdet i styr men helt i slutet var nog magen så i vägen att det fick frodas.. Inget som dom inte har sett tidigare där! :lipa:
-Peffan-

Bild

Bild

Utomkveds 06/09
Peffan
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav skogsmus » 01 nov 2010, 19:50

Ingen make up. :nepp:
Bild
skogsmus
Racermamma
Racermamma

Oläst inläggav acasia » 01 nov 2010, 21:48

Ingen makeup vid någon förlossning. Med storasyster var jag intagen på sjukis en vecka innan hon föddes. Hade ingen smink med mej. Med de två andra har vi åkt in på morgonen och morgonnatten så jag har inte haft smink på då heller.
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav juliett » 01 nov 2010, 22:35

Använder så sällan make-up, så det var nog inget jag tänkte på den dagen vi åkte till förlossningen... Håret blev jag dock lite irriterad på då det bara var i vägen kändes det som.

Peffan skrev:Försökte mot slutet hålla bikiområdet i styr men helt i slutet var nog magen så i vägen att det fick frodas.. Inget som dom inte har sett tidigare där! :lipa:

Försökte samma sak, men mot slutet var det nog ganska jobbigt. Det var t.o.m. besvärligt att raka benen (trots att min mage inte var så enormt stor) Så jag tänkte samma sak, dom har ju nog sett det mesta :nicka:
Våra fina :love: 13.7.2010 & 26.2.2013 :love:
juliett
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Boa » 02 nov 2010, 10:07

ingen make-up, men efter attt vattnet gått med storasyster och jag satt hemma och väntade på att maken sku komma hem från arbetet så att vi sen sku kunna åka iväg till bb så passade jag på att ta bort nagellacket från tårna, det var lite slitet och jag tyckte inte att jag ville visa upp det i förlossningssalen :D
Tre prinsessor, Stora L 08/06, Storalilla M 09/08 och Lilla E 06/11

Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Boa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Nästa

Återgå till Lektrådar