Köp glasögon på nätet - 90 % rabatt!

Här kan medlemmarna på mammapappa.com fritt tipsa varandra om varor och tjänster, utan att de störa de som inte vill ha reklam. Den här gruppen kan användas även för valreklam. Självklart gäller reglerna för forumet i allmänhet även här.

Moderatorer: Peetra, IdaLotta, acasia

Kategoriregler
Det ska räcka med en tråd / firma eller sajt eller jippo, utom i undantagsfall. Läs även Trivselreglerna och Kategorireglerna

Köp glasögon på nätet - 90 % rabatt!

Oläst inläggav goldilocks » 16 okt 2012, 19:47

Efter det att jag slutade handla glasögon från finska optiker (för c 5 år sedan), vill jag gärna dela med mig av mina erfarenheter.
Jag kan varmt rekommendera näthandel för alla som behöver glasögon, det kostar en tiondel av vad det gör i "vanliga" butiker.

Jag är rejält närsynt (närmare -7), har brytningsfel och nuförtiden även progressiva glasögon. Under sista åren har jag köpt 1-2 par nya brillor PER ÅR, och har fortfarande knappt kommit upp till vad ETT enda par kostar på Nissan eller motsvarande. Ett par med rejält mycket minus, brytningsfel, förtunnade linser, alla tänkbara ytbehandlingar och kanske solglasögonpåhäng burkar kosta sådär 60-80 euro, och mitt livs första progressiva gick på hela 110 euro(!) Linserna är precis enligt receptet, bågarna är ursnygga och passformen är perfekt. En arbetskamrat betalade över 800 euro för sina progressiva i en finsk butik, och hon är inte ens nöjd!

Tänk bara, att kunna unna sig ett reservpar om de ordinarie går sönder, eller kunna ha lite olika stilar/färger, eller solglasögon med styrka, eller... För att inte tala om att kunna se bra och skaffa sig ett nytt par, nej jag menar förstås NÅGRA nya par varje gång synen ändrar :clap:

Förutom 1) priset finns det ytterligare fördelar. 2) Utbudet. det är enormt. 3) lättare att prova, i stället för att halvblind försöka se hur man ser ut i spegeln, med för små/stora bågar till på köpet, är det bara att ladda upp ett foto typ pass- och prova/jämföra med så många bågar man orkar bredvid varann. Man kan även kolla sina startegiska mått på nån gammal båge som passar, då vet man genast vad man ska titta efter för storlek. 4) snabb leverans. Mina senaste bågar kom ända hem till mig (från Kina) efter 8 dygn. Gör om det, Instrumentarium! 5) shoppa i lugn och ro så länge du orkar. Jag blir störd om nån försäljare hänger över mig och ska sälja glasögon för 1000 e(!) 6) Ingen vilseledande marknadsföring. Köp 2 och få 1 på köpet! Köp nu och få ena linsen gratis! Vilket j-a skitsnack. 7) nämnde jag redan priset?

Så var får man dessa underbara saker till billigt pris? Efter handlande i några olika butiker, kan jag åtminstone rekommendera http://www.zennioptical.com/ Är inne på par #2 därifrån och ska beställa ett par till bara jag hittar bågar jag gillar.

Vad behövs för att skaffa allt detta? Ett någorlunda färskt glasögonrecept + ett värde som inte brukar framgå på detta, PD, dvs pupillary distance, det går att mäta själv med hjälp av en kompis och en linjal. Se http://www.zennioptical.com/prescription. Sen är det bara att shoppa loss, mycket noggrannt skriva in sina värden på beställningsblanketten, betala och vänta på leverans.

Det är möjligt att det går tull på leveransen, vilket nog inte hänt mig hittills. Fr.o.m. 2013 kommer finska tullen att sänka sin gräns för när den börjar ta betalt för varor som kommer utanför EU. I år är gränsen för mervärdesskatt c 44 euro för varans pris, nästa år blir det c 22 euro. Handla alltså gärna ännu iår för att undvika detta. Fast själv betalar jag gärna om det blir aktuellt, jag går fortfarande rejält på vinst. Happy shopping! :mrgreen:
goldilocks
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Reklam och erbjudanden