Hej på er alla där ute som kämpar på kniväggen om vad som bör tillåtas och vad inte då det gäller våra kära barn och ungdomar!
Jag har till min fasa märkt att ungdomar sitter vid msn och t o m talar i telefon med varandra mitt i natten!!!
Började reagera på att 15-åringen var så hängig och blek, gick runt som en vandrande våldnad... Efter lite diskussion framkom det att hans flick-kompisar ringer mitt i natten för att prata bort en stund! En kunde ringa 24.30, följande 02.00 och samma kompis sen ännu kl. 05.00 - det är ju inte klokt!!!
Att få gossen att stänga av telefonen till natten kom inte på en fråga enligt honom. Jag förstår ju att det är roligt att flickorna ringer och "tyr sig" till honom men jösses!
Vid vidare diskussioner framkom det att detta tycks vara ganska vanligt. Hans bästa kompis ser också ut som än vandrande våldnad, fastän en ännu tröttare och blekare variant än våran gosse, och han fortsätter utan restriktioner hemifrån.
Eftersom vår gosse inte själv klarade av att hålla telefonen stängd så resulterade det i att han måste lämna den i köket på nedre våningen över natten. Ca. 2 veckor efter att detta infördes började han igen bli sig själv: levande både i tal, blick och kroppsspråk samt fått mer färg på kinderna.
Är detta något ni känner till eller reagerat över???

Dela denna sida!