Inhemska tygblöjor

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Re: Inhemska tygblöjor

Oläst inläggav Cupcake » 29 dec 2010, 22:46

Det blev en Tirsokas (nej, två :-)) i julklapp till dottern + en åt kusinen. De hade samma pepparkakspul-tyg som Onnikas. Valde one-size. Jag har inte ännu hunnit använda blöjorna på dottern, så jag får återkomma med rapport om den saken. Men förstås har jag provat en av blöjorna för att kolla passformen. Till min förvåning fick jag sätta tarrorna i omlott. Inte är hon ju nån knubbis, men nog väger hon ju betydligt mer än en nyföding. Så jag gissar att one-sizen inte passar riktigt små bebisar. Ljuvliga är i varje fall pepparkaksmönstrena! Kusinens mansikkapastilli är nog också riktigt söt.
Son 11/07, Dotter 01/10 och Dotter 02/13
Användarvisningsbild
Cupcake
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Nenna1 » 01 jan 2011, 18:05

Jag är med och testar en ny inhemsk blöja som heter "Omenavauva". Finns både med knäppen och kardborrband. Lite smalare modell än Fuzzi. Helt bra tyckte jag. Tror de är kanske lite billigare än de "stora" märkena.
Nenna1
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Flippan » 07 jan 2011, 20:44

Här fick lillasyster KVK sleepy-blöjor av tomten :wink: Och det är en innerblöja som heter duga! Jag har tidigare inte varit så imponerad av innerblöjor, för de vi har provat på har inte hållit nåt. Men denna är tjock och rejäl och bara den blir intvättad hoppas jag att den ska hålla som nattblöja. Pocketblöjorna håller inte en hel natt här längre.

Nenna1: Jag kikade på omenavauva-blöjan och den såg riktigt fin ut. Är den för smal för Fuzzi-inläggen? Fast varför frågar jag, vi behöver verkligen inte fler blöjor nu :roll: Speciellt sedan lillasyster börjat kissa allt mer på pottan så har vi vissa dagar bara 3 våta blöjor.
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Nenna1 » 07 jan 2011, 20:54

Det passar bra med Fuzzi-inlägg i omenavauva, kanske inte så många, för att den är ju lite smalare, men i varje fall ett och lite tilläggssug. Vilken duktig lillasyster ni har. Sätter du på pottan alltid efter mat och sömn?
Nenna1
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Flippan » 07 jan 2011, 20:59

Nenna1 skrev:Sätter du på pottan alltid efter mat och sömn?

Oftast ja. Hon kissar inte då hon sover så sätter man henne på pottan direkt hon vaknar är blöjan oftast torr. Förstås på natten kissar hon men så vaknar hon ju också flera ggr per natt. Bajsar gör hon efter maten, så det gäller att sätta henne på pottan då också om man vill undvika blöjkatastrof (och det vill vi..)
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor