Fuzzi-frågor

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Re: Fuzzi-frågor

Oläst inläggav LindaCe » 24 sep 2010, 19:05

Det gick bra!! :clap: Första läckte, men de andra (har bara använt Fuzzin idag för att få nå reda med dem) har inte läckt alls!! :tummenupp: Första läckte alltså runt benen framtill, men på de följande var jag ännu mer noga med att få in "insidan" av dem, och det hjälpte. Men största skillnaden är nog tror jag att jag vågade dra till dem ordentligt runt benen och knäppte nedre raden först varje gång!! :D
Son 03/10
Son 10/16
LindaCe
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav strumpan » 24 sep 2010, 20:10

Microfiber-inläggen blir också trötta med åldern. Alltså när man använt dem en lång tid, så att de är riktigt urtvättade och platta, så kan det vara dags att byta till nya helt enkelt. Men om inläggen inte är jättemycket använda ännu, så är nog inte dethär orsaken, men bara som en point.

pyrvel skrev:Sen tycker jag oxå att det är skillnad på hurudan body man har på. Vissa bodyn gräver in sig i ljumskarna mellan blöjan & huden & då är det ju inte nå konstigt att kläderna blir våta. Det problemet har jag löst med bodyförlängare, så måste nog säga att vi sällan har kisikalas nuförtiden.

Jag brukar bara knäppa det mittersta av grenknäppena på bodyn, så då gräver sig inte kanterna in i ljumskarna.
strumpan
Silvermedlem

Oläst inläggav Flippan » 24 sep 2010, 20:48

strumpan skrev:Microfiber-inläggen blir också trötta med åldern. Alltså när man använt dem en lång tid, så att de är riktigt urtvättade och platta, så kan det vara dags att byta till nya helt enkelt. Men om inläggen inte är jättemycket använda ännu, så är nog inte dethär orsaken, men bara som en point.

Är det sant? Hur länge ska de tro kunna hålla? Jag tycker nämligen att vi har ganska mycket läckage med alla möjliga blöjor för tillfället, kanske det kan va en orsak? En dyr orsak isåfall, för det är nog många inlägg som sku måst bytas ut då...
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav *Älvan* » 24 sep 2010, 20:58

Finns det inget knep för att få mikrofiberinläggen rena igen? :hm: Någå fint pirkkatips? :blink: Vi använder nämligen mest av dem..
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Natasha » 24 sep 2010, 23:34

90 grader och ättika som sköljmedel. Men detta hjälper inte sen de blir för tunna. Då är dom slut.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav *Älvan* » 25 sep 2010, 11:48

^ så har jag brukat göra jo, men tänkte att om det finns ännu nåt "superdupertips". :mrgreen:
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Humlan » 25 sep 2010, 19:37

Vet ni, våra fuzzin har också hållit nu :clap: :clap:

:thx: Natasha för det goda rådet att knäppa den nedre raden först!
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav LindaCe » 25 sep 2010, 19:46

Humlan skrev:Vet ni, våra fuzzin har också hållit nu :clap: :clap:

:thx: Natasha för det goda rådet att knäppa den nedre raden först!

Vi har också haft en läckage-fri dag idag igen med Fuzzi!! :clap: Tror också allt mer på att den största skillnaden är att knäppa nedre raden först...
Son 03/10
Son 10/16
LindaCe
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Natasha » 25 sep 2010, 20:28

Vad bra att det hjälpte! Det är nog jätteviktigt att knäppa i rätt ordning. Jag brukar dessutom knäppa en sida i taget, det känns bättre så. Först nere kring benet, sen midjan på samma sida. Sen andra benet och sist den sidans midja.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav LindaCe » 28 sep 2010, 20:25

Tack Natasha, nu har jag tydligen lärt mig!! Våra Fuzzin är som nya, de läcker inte alls!! Nu börjar det ju ha gått så många dagar så jag vågar tro att det inte bara är tillfälligt, jag har faktiskt lärt mig dem och då håller de tätt!! :tummenupp:
Son 03/10
Son 10/16
LindaCe
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor