Blöjpåse

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Blöjpåse

Oläst inläggav Flippan » 22 sep 2010, 20:40

Kan någon tipsa om en blöjförvaringspåse som är tillräckligt stor för att rymma 3 dagars blöjor (typ 25 st), som är lätt att tömma över i tvättmaskin och som inte stängs med kardborre?
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Blöjpåse

Oläst inläggav enni » 26 sep 2010, 10:28

Kanske någon av dessa?

http://www.sampsukka.com/tuotteet.html?id=67/

(har inte testat dem själv, råkade bara minnas att jag sett sådana där...)
Dotter 3/2010 :heart:
enni
Guldmedlem

Oläst inläggav Flippan » 28 sep 2010, 21:47

Tack, men tycker att 60 x 60 cm låter litet? Står inte hur många blöjor den rymmer. Ingen som har en STOR blöjpåse?
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Rosenböna » 30 sep 2010, 17:23

De brukar kanske inte vara så gigantiska... Om vi är nånstans en tid så kör vi vanliga butiksplastpåsar :lol:

Kan du själv sy eller har du någon du känner som kan sy? Då borde det vara mycket enkelt :)
Dotter 06/2009
Son 04/2012
Användarvisningsbild
Rosenböna
Laktivist
Laktivist

Oläst inläggav zorken » 30 sep 2010, 18:15

Ett gammalt dynvar funkar bra. man bara lyfter över hela påsen direkt i maskinen!
zorken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Rosenböna » 30 sep 2010, 22:13

Men jag antar att det skall vara fukttätt? Annars blir det ju ganska asigt :hm:

Eller skall det vara alltså en som man har hemma i bunken? Vi har en stor (blöj)tvättpåse i en stor skräpkorg med "lucklock" som förvaringslösning.

Nu ser jag att Myllymuksut har en blöjpåse i PUL som är stor, de säger att den rymmer ca 20 blöjor. Man får inte säkert länka direkt till en nätbutik så du får googla på Myllymuksut själv.
Dotter 06/2009
Son 04/2012
Användarvisningsbild
Rosenböna
Laktivist
Laktivist

Oläst inläggav Flippan » 01 okt 2010, 21:19

^Jo jag tänkte mig nog en påse av PUL. Myllymuksut har fina påsar förutom det att de har kardborrestängning. Är rädd för att den bara ska fastna i och förstöra blöjorna, därför vill jag ha knappar.
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav engla » 13 okt 2010, 09:45

Jag använder en blå ikeapåse, den mindre modellen och dit ryms just tre dagars blöjor. Med jämna mellanrum åker den med i bykmaskin och hittills har påsen klarat av det. Ikeapåsen stängs med ett knäppe så den är inte helt fast men jag tycker inte att det lunkar så länge blöjorna inte är för våta, alltså så länge man inte har sköljt imuna under kranen.
Bild
Bild
engla
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav *Älvan* » 13 okt 2010, 13:25

Du sku ju kunna sy en själv.. Ifall det känns jobbigt att sätta i knappar sku ju ett snörsystem kunna fungera, alltså en fåll i övre kanten och i med ett band.Då sku du ju åtminstone få den just så stor som du vill. Skulle du bo här närmare så sku jag ha en "knapppress" alltså som man kan laga sådana där blöjknappar fast med, finns det någon tygblöjslagare i dina trakter så kanske du skulle kunna låna en sådan press av den. :blink: Pul tyget är ju inte sååå dyrt sådär som metervara och en påse är ju inte särskillt svår att sy.. :D
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Flippan » 13 okt 2010, 15:20

Jo visst Älvan har jag tänkt tanken att sy en själv, det kan ju inte vara så svårt men då jag är så lat :oops: Men då jag inte fått nåt tips om den ultimata blöjpåsen här ännu, och inte hinner plöja genom alla tusen webshoppar som finns så börjar det ju nog nästan kännas som ett realistiskt alternativ. Ikeas blå påsar använder vi som tvättpåsar då vi bär tvätten till tvättstugan, men den har för opraktisk form för att uppbevara blöjor i på våran lilla vessa.
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Tygblöjor